Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Ticki kirjoitti:Ensinnäkin itse en juurikaan ymmärrä näistä mitään, joten vastaukset mieluiten selkokielellä.
Kyseessä Opel Vectra B -96 2.0 16V
Eli mittaristossa palaa tämä moottorin elektroninen vika merkkivalo.
Kaasuttaessa rajoitin ottaa vastaan jo 4,5tonnissa.
Yritin lukea vikakoodia, mutta en löytänyt paikkaa mistä ne saa luettua enkä oikein tarkkaan tiedä edes miten.
Lisäksi konepellin alla on yksi irtonainen johto, eikä ole tietoa mihin se voisi kuulua. Voiko vika johtua tästä?
Muuten auto tuntuu pelaavan ihan normaalisti.
Mulla oli aikanaan just samanlainen auto ja se teki tuollai just ja nokka-akselin asentotunnistin(muistaakseni)vai olikohan se kampiakselin jokin asentotunnistin/anturi oli mennyt rikki, ja se tosiaan lyö varajärjestelmän päälle kun tuo valo syttyy ja kierroksia ei ota enempää kuin tuon 4-4,5tonnia.
Sain itse ton vian korjattua kun putsasin ilmamassamittarin.(vai onko se ilmamäärä)Eli purin sen ja suihkuttelin crc:n air sensor cleaneria(9.90€ motonetistä) ja varovasti pumpulipuikolla putsailin, lähti melkoisesti paskaa irti. Sen jälkeen ei oo vikavalo syttyny ja auto lopetti nykimiset sun muut kokonaan:)!!
Ei käy, liitin erilainen uudemmassa anturissa. Ostitko alkuperäisen vai motonet version?
"-Keskenään vaihtokelpoiset osat eivät ole keskenään vaihtokelpoisia."
Vectra B2 Sport
Ex: Kawasaki z750 -07 + italian ihme
EX EX: MB C280 Sport
EX EX: BMW 325i e36 sedan
EX EX EX: B-omega C30SE
no käyhän se jos se on ostanut tarvikkeesta sennoisen vanhanmallisen tunnistimen tohon. mutta kun sen nokka akselin vikakoodin vian korjaus yleensä on juurikin siinä että tuo paska liitin mikä nyt näyttää olevan autossa niin heivataan hevonvittuun ja laitetaan tilalle uusi tunnistin jossa
tulee se uusi liitin mukana ja pikku pätkä johtosarjaa.