Kilinää tai ehkä kuvaavammin hilinää kylmänä. Se kuuluu moniurahihnan / sen pyörittämien apulaitteiden tienoilta, mutta voi ihan hyvin olla myös venttiilikoneisto mikä siellä mekastaa. Vaikeaa sanoa kun en ole hirveästi kilinöitä aikaisemmin kuunnellut..
Itse olen huomannut Astroissani samoja oireita, jotka olen saanut korjattua suihkauttamalla vähän silikonia moniurahihnaan, jonka jälkeen ärsyttävä "sitkutus" loppuu heti ja jäljelle jää, ah niin ihana riisselin ronksotus...
Vähillä öljyillä ajettu dti
-
RogerSurely
- 'Agila'
Onko oikeasti niin, että nestevuodot pitää öljytason kohdillaan? Olen kuvitellut, että uuden koneen öljynsyönti johtuisi ainakin osittain uusien sylintereiden karheasta hoonauksesta, joka jättää öljyä palotilaan palotapahtuman ajaksi. Käytön myötä hoonaus hieman siliää, jolloin öljyä ei jää sylinterin seinämiin enää niin paljoa eikä sitä siten pala eikä muutenkaan pääse pakokaasujen mukana koneesta pihalle. Jos öljyyn pääsisi erilaisia nesteitä (jäähdytysneste, dieselöljy), ei taitaisi voitelu enää toimia erityisen hyvin.pekkisp kirjoitti:Uuden tiukan koneen pitääkin syödä öljyä. Vanhemmiten kaikkinaiset nestevuodot öljyn sekaan saa näyttämään asian siltä, ettei öljyä kulu ollenkaan.
Uuden moottorin sisäänajoon liittyvä öljynkulutus menee ohi aika pian, h-a moottorissa viimeistään 10tkm paikkeilla. Jos öljynkulutus lakkaa esim 200tkm kohdalla, niin kyllä se on todennäköisesti naftaa jolla sitä öljyä jatketaan, eikä se että kone olisi maagisesti tiivistynyt.
Jäähdytinneste ei todennäköisesti öljyä jatka, ja jos jatkaa niin se näkyy sitten tarpeena lisätä vettä.
Jäähdytinneste ei todennäköisesti öljyä jatka, ja jos jatkaa niin se näkyy sitten tarpeena lisätä vettä.
Astra G & Vivaro
Kuuluko sulla se ääni koko ajan vai kylmänä vain?RogerSurely kirjoitti:Noniin, kottero kävi huollossa ja kilinöiden syyksi paljastui kulunut moniurahihna ja sen kiristin. Ylimääräiset äänet hävisivät ainakin toistaiseksiAinoa miinus että huoltoliike unohti soittaa ja kysyä että "saadaanko tehdä ylimääräisellä kolmella sadalla remonttia"
Mulla 00 Vectra pitää semmosta "kitinää" kylmänä mut loppuu kun lämpee.
Re: Vähillä öljyillä ajettu dti
No niin nyt on vaihdettu hihna ja kiristin. Vikinä hävis kokonaan
Noin 200euroa köyhdyin rempasta mut onpahan ny vaihdettu
Noin 200euroa köyhdyin rempasta mut onpahan ny vaihdettu