16V:n nakutus(tai tikitys), mitä kannattais tehdä?
Ok, tosin teen sen sit vasta ens viikolla kun on pari päivää töistä vapaata niin saan aikaseks samalla tehtyä sit jotai muutakin..(ja palkkapäivä on ens viikol..On 2003-07-09 19:38, -jupe- wrote:
laa: Laitapa kommentteja sitten foorumille kun olet tehnyt Forte käsittelyn.
<font size=-1>[ This Message was edited by: laa on 2003-07-09 22:18 ]</font>
Ai ei voi suuttimet kovasti säksättää.Ei ne ainakaan omassa calibran c20ne koneessa ole kovin hiljaiset.Mulla teki ton nostajien naputuksen tolla valvoline max life öljyllä.Välillä kylmänä nakutti aika kovastikkin.Nyt vaihdoin takasin mobilin 1 5W50 ja onpa nyt hiljanen auto.En kyllä valvolinen öljyihin koske enää ikinä.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
No toi oli kyl taas huojentavaa tietoa, aattelin just noi 15W-50 öljyt laittaa tonne.. Mut ne suuttimet on kyl sit aikas kumma homma et jos ne tosiaan pitää sitä säksätystä niin eikö sitä mitenkään sais hiljemmax? Tai varmaan suuttimien vaihdolla(?), mut uudet varmaan maksaa aikas tolkuttoman paljon..?On 2003-07-10 11:36, bb81 wrote:
Ai ei voi suuttimet kovasti säksättää.Ei ne ainakaan omassa calibran c20ne koneessa ole kovin hiljaiset.Mulla teki ton nostajien naputuksen tolla valvoline max life öljyllä.Välillä kylmänä nakutti aika kovastikkin.Nyt vaihdoin takasin mobilin 1 5W50 ja onpa nyt hiljanen auto.En kyllä valvolinen öljyihin koske enää ikinä.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa.."
Jeps, niin mä vähän epäilinkin, mut ei kai siitä sit muuten haittaa oo koneelle? Vai onko?On 2003-07-10 13:24, havericky wrote:
uudet suuttimet maksanee reilu 100e kappale ja niitä tuskin kannattaa "voimakkaan säksätyksen" takia uusimaan jos moottori muuten toimii oikein.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa.."
Eikös toi suuttimien säksätys ole aivan normaalia.. Mulla naputtaa ooppeli tasakaasulla ajaessa mut pienikin kaasun lisäys tai loiva ylämäki (vauhti eroa ei huomaa) niin naputus lopettaa.. Se nyt voi johtua minulla vaikka männistä mutta uskoisin et kyseessä on nostajat.. Kaikki muu on vaihdettu (nokka+laahaimet+jouset+männät+männänrenkaat) ja ääni on TODELLA voimakas. Yhden satsin vanhoja nostajia kokeilemalla ääni kuului vaan kylmänä mutta ajan kuluessa jälleen voimistui koko kierros alueelle. Pitää nyt seuraavan "vuosi rempan" yhteydessä vaihtaa ne nostajat uusiin ja toivoa että naputus häviää.
naputuksen saa pois yleensä näin
auto käyntiin
(naputus alkaa)
sammuta auto ja kun kone pysähtyy niin heti uudelleen käyntiin
ja naputus on loppunut
(tai sitten ei)
riippuu siintä kuinka kuluneet(tukkoiset) nostimet on.
toimii ensiapuna kuukausia
ps.niin ja sitten muutoman päivän päästä naapurin setä tulee kysymään että mikäs siinä on vikana kun se ei aamulla pysy käynnissä.
auto käyntiin
(naputus alkaa)
sammuta auto ja kun kone pysähtyy niin heti uudelleen käyntiin
ja naputus on loppunut
(tai sitten ei)
riippuu siintä kuinka kuluneet(tukkoiset) nostimet on.
toimii ensiapuna kuukausia
ps.niin ja sitten muutoman päivän päästä naapurin setä tulee kysymään että mikäs siinä on vikana kun se ei aamulla pysy käynnissä.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.