Stopin jälkeen kuumana sammuu

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Zafira2000
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Zafira2000 »

Minulla on Vectra -91 4x4. Missähän vika, kun sammutan mottorin kuumana, niin moottori ei meinaa pysyä käynnissä etenkään tyhjäkäynillä vaan sammuu. Vaiva on tuttu etenkin kesäisin - ei talvella kun lämpötila on alhainen. Autolla on ajettu 225 tkm ja kansiremontti tehty 187 tkm.

Opel Metro-auto suositteli polttoainepumpun releen vaihto. Startti minulla kyllä jaksaa pyörittää, Ongelmana on tyhjäkäynnin tai alle 1500 kierroksen käynti kuumana. Moottori on 85 Kw 2.0i

<font size=-1>[ This Message was edited by: Vectra4x4 on 2002-06-17 12:34 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: Vectra4x4 on 2002-06-17 12:35 ]</font>
Manta-Maniac
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Manta-Maniac »

Mulla on mantassa vastaava ongelma: ei lähde enää kuumana käyntiin, vaan pyörittää laiskasti vaan. Ehdottivat mulle keskusyksikön uusimista...
C-kadetissa on sitten sellainen ongelma, että ei edes pyöritä kuumana, tämä siis silloin kun auto on sisältä lämmennyt kuumaksi auringossa ollessaan. Siihen oli syynä virtalukon pohja.
Lisäksi on ehdotettu että startterissa olisi jotain vikana, tai että johtosarjassa on joitain hapettuneita liittimiä...
Eli vaihtoehtoja löytyy, ei muuta kuin valitsemaan.
Itsellä on vielä tuo keskusyksikön vaihto kokeilematta sen korkean hinnan vuoksi...
kadett2.0i
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kadett2.0i »

mulla oli kans vähän saman laista ongelmaa tos viime kesänä, ja se korjaantu silla että vaihto kylmäkäynnistys anturin, vois toimia ainakin mantassa. anturi on kyllä aika kallis, että kannattaa eka lainata joltain ja koittaa.
kadett2.0i
'Senator'
'Senator'

siihen mantaan kannattaa kyllä sitte vaihtaa isompi startti, jos se ei oo vakio kone. kaverilla on asconassa aivan sama vika että ei lähde enään kuumana käyntiin kun startti ei jaksa pyörittää, kone ei kylläkään oo vakio.
Manta-Maniac
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Manta-Maniac »

Startti 2.2:sesta, en tiedä onko mitään eroa 2.0 starttiin... :???:
Regno
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Regno »

Laita startti 6pyttysestä. se on toisin vähän pitempi, mutta kyllä jaksaa pyörittää.
Kuva "Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
kadett2.0i
'Senator'
'Senator'

joo suosittelin kans esim, 3000 omegan starttia, mutta on kans aika hintava jos nyt ensinkään löydät sellasta mistään.
Vastaa Viestiin