Minulla on Vectra -91 4x4. Missähän vika, kun sammutan mottorin kuumana, niin moottori ei meinaa pysyä käynnissä etenkään tyhjäkäynillä vaan sammuu. Vaiva on tuttu etenkin kesäisin - ei talvella kun lämpötila on alhainen. Autolla on ajettu 225 tkm ja kansiremontti tehty 187 tkm.
Opel Metro-auto suositteli polttoainepumpun releen vaihto. Startti minulla kyllä jaksaa pyörittää, Ongelmana on tyhjäkäynnin tai alle 1500 kierroksen käynti kuumana. Moottori on 85 Kw 2.0i
<font size=-1>[ This Message was edited by: Vectra4x4 on 2002-06-17 12:34 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Vectra4x4 on 2002-06-17 12:35 ]</font>
Stopin jälkeen kuumana sammuu
-
Manta-Maniac
- 'Senator'

Mulla on mantassa vastaava ongelma: ei lähde enää kuumana käyntiin, vaan pyörittää laiskasti vaan. Ehdottivat mulle keskusyksikön uusimista...
C-kadetissa on sitten sellainen ongelma, että ei edes pyöritä kuumana, tämä siis silloin kun auto on sisältä lämmennyt kuumaksi auringossa ollessaan. Siihen oli syynä virtalukon pohja.
Lisäksi on ehdotettu että startterissa olisi jotain vikana, tai että johtosarjassa on joitain hapettuneita liittimiä...
Eli vaihtoehtoja löytyy, ei muuta kuin valitsemaan.
Itsellä on vielä tuo keskusyksikön vaihto kokeilematta sen korkean hinnan vuoksi...
C-kadetissa on sitten sellainen ongelma, että ei edes pyöritä kuumana, tämä siis silloin kun auto on sisältä lämmennyt kuumaksi auringossa ollessaan. Siihen oli syynä virtalukon pohja.
Lisäksi on ehdotettu että startterissa olisi jotain vikana, tai että johtosarjassa on joitain hapettuneita liittimiä...
Eli vaihtoehtoja löytyy, ei muuta kuin valitsemaan.
Itsellä on vielä tuo keskusyksikön vaihto kokeilematta sen korkean hinnan vuoksi...
-
kadett2.0i
- 'Senator'

-
kadett2.0i
- 'Senator'

-
Manta-Maniac
- 'Senator'

-
kadett2.0i
- 'Senator'

"Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"