x25xe:n pakosarjat

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jatomatig
'Kapitän'
'Kapitän'

x25xe:n pakosarjat

Viesti Kirjoittaja jatomatig »

Mulla kuuluu kylmänä jonkinmoista sätkätystä kun painasee kaasua nopealla liikkeellä auton ollessa paikallaan,mutta kun on ajanut jonkin matkaa niin sit ei kuulu sitä ääntä et onko kuitenkin vuoto sarjoissa tai niiden tiivisteissä??Olen lukenut sivuilta että on tyyppi vika v6 koneissa ja tosi kalliita korjata pystyykö sarjat korjaamaan jos on revenneet jostain ??Tiivisteiden vaihto hinnat kuullostaa tosi kalliilta operaatiolta onko kellään havaintoa etelä suomen hinnoista ja tekeekö hommaa muut remontti pajat kuin merkki liikkeet ??Ja vielä, onko haittaa jos ajaa vuotavilla sarjoilla??
Hanskix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Hanskix »

Mulla taitaa olla sama ongelma.
Voiskos joku mahdollisesti laittaa ohjetta tänne kuinka noi pakosarjat puretaan/fiksataan, kun taitaa olla aika yleinen ongelma?
Ja mikä siellä yleensä oikeen vuotaa, onko pokosarja halki vai onko tiiviste hajonnu.
Vectra 2.5 Metrosport Sedan -00
Audi A4 2.0TFSI sedan -09
Vectra 2.2 Elegance Voyage -01(EX)
Leksa
'Admiral'
'Admiral'

Re: x25xe:n pakosarjat

Viesti Kirjoittaja Leksa »

jatomatig kirjoitti:Mulla kuuluu kylmänä jonkinmoista sätkätystä kun painasee kaasua nopealla liikkeellä auton ollessa paikallaan,mutta kun on ajanut jonkin matkaa niin sit ei kuulu sitä ääntä et onko kuitenkin vuoto sarjoissa tai niiden tiivisteissä??Olen lukenut sivuilta että on tyyppi vika v6 koneissa ja tosi kalliita korjata pystyykö sarjat korjaamaan jos on revenneet jostain ??Tiivisteiden vaihto hinnat kuullostaa tosi kalliilta operaatiolta onko kellään havaintoa etelä suomen hinnoista ja tekeekö hommaa muut remontti pajat kuin merkki liikkeet ??Ja vielä, onko haittaa jos ajaa vuotavilla sarjoilla??

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... i&start=45

Tuolla on juttua tästä urakasta
GTS 3.2
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

onhan siellä muitakin paikkoja kuin tuo pakosarja.mulla on kuulunut siitä asti kun ostin kylmänä jonkinmoista säksätystä.lämpimänä on ihan hiljainen.en aio tehdä asialle mitään ennen kuin säksättää myös lämpimänä.en ole varma edes mistä tuo mulla kuuluu,mutta kun nopeasti polkaisee niin kuullostaa että jostain vuotaisi...voihan tuo olla ihan resonointiakin...
bone
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja bone »

Ite annoin hitsattavaks just yhden pakosarjan kun ei mistään löytyny käytettyä ehjää, saas nähdä kuinka onnistuu :roll: Mulla oli ainakin semmonen 60-70mm pitkä halkeema kahden kanavan välissä.
-respect to the man in the ice cream van-
jatomatig
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jatomatig »

bone kirjoitti:Ite annoin hitsattavaks just yhden pakosarjan kun ei mistään löytyny käytettyä ehjää, saas nähdä kuinka onnistuu :roll: Mulla oli ainakin semmonen 60-70mm pitkä halkeema kahden kanavan välissä.
Kumman puolen sarja on halki??
bone
'Senator'
'Senator'

Niin mulla on c25xe kone, eli poikittain nokalla...etummainen pakosarja siis tässä tapauksessa.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Jos jollain tarvetta takaveto kuskinpuolen pakosarjalle niin täältä löytyy. Itsellä oli pultti mennyt poikki ja piti aika kovaa säksätystä myös lämpösenä vedätettäessä. Päädyin sitten tekemään samalla kansiremontin. Hintaa tulee pelkälle pakosarjan vaihdolle varmaan n. 300-???€. Merkkiliike kannattaa unohtaa jos rahalla on jotain väliä. :wink:
bone
'Senator'
'Senator'

Nyt on pakosarjan halkeama hitsattu, saas nähdä kuinka kestää. Hyvin se on kyllä vedetty kiinni. Kuva
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja levanen »

Ei nyt liity tuohon halkeamiseen, mutta onko kukaan maalannut noita valurautakönttejä kun ovat niin jäätävän näköisiä?
Vuke
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Vuke »

taitaa toi etummaisen pakosarjan halkeeminen olla vähän tyyppivika.
Mulla isi :oops: hitsas sen noin puol vuotta sitte jollain puikolla ja autossa kiinni ollessa. Jätin sen lämpöpellin pois, oon seuraillu et repeekö se. Hyvin on pitäny.
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Pitää nostella tätä, kun saattaa koskea omaa autoa vaikkei toivottavasti koskekaan. Auto pitää siis 'räpätystä' ekan minuutin kylmänä. Jos on ollut reilun ajan lämmityksessä niin ei mielestäni räpätä. Räpätys korostuu muistaakseni noin 1500 kierroksen kohdalla. Onko tuo nyt se prkl:n pakosarja?
Toyota Corolla 2006 1.6 A
Opossumi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Opossumi »

Sama vika täällä Kuopiossakin, lämpöjen noustessa tuo säksätys häviää...
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Minkätyyppistä meteliä nuo yleensä pitävät? Edelliseen X20XEV:iin jouduin vastaavan pakosarjarempan tekemään ja piti enemmän sellaista 'säksätystä'. Nykyisessä tuo ääni kestää huomattavasti vähemmän aikaa kuin tuossa XEV:ssä.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
Vastaa Viestiin