x25xe:n pakosarjat
x25xe:n pakosarjat
Mulla kuuluu kylmänä jonkinmoista sätkätystä kun painasee kaasua nopealla liikkeellä auton ollessa paikallaan,mutta kun on ajanut jonkin matkaa niin sit ei kuulu sitä ääntä et onko kuitenkin vuoto sarjoissa tai niiden tiivisteissä??Olen lukenut sivuilta että on tyyppi vika v6 koneissa ja tosi kalliita korjata pystyykö sarjat korjaamaan jos on revenneet jostain ??Tiivisteiden vaihto hinnat kuullostaa tosi kalliilta operaatiolta onko kellään havaintoa etelä suomen hinnoista ja tekeekö hommaa muut remontti pajat kuin merkki liikkeet ??Ja vielä, onko haittaa jos ajaa vuotavilla sarjoilla??
Mulla taitaa olla sama ongelma.
Voiskos joku mahdollisesti laittaa ohjetta tänne kuinka noi pakosarjat puretaan/fiksataan, kun taitaa olla aika yleinen ongelma?
Ja mikä siellä yleensä oikeen vuotaa, onko pokosarja halki vai onko tiiviste hajonnu.
Voiskos joku mahdollisesti laittaa ohjetta tänne kuinka noi pakosarjat puretaan/fiksataan, kun taitaa olla aika yleinen ongelma?
Ja mikä siellä yleensä oikeen vuotaa, onko pokosarja halki vai onko tiiviste hajonnu.
Vectra 2.5 Metrosport Sedan -00
Audi A4 2.0TFSI sedan -09
Vectra 2.2 Elegance Voyage -01(EX)
Audi A4 2.0TFSI sedan -09
Vectra 2.2 Elegance Voyage -01(EX)
Re: x25xe:n pakosarjat
jatomatig kirjoitti:Mulla kuuluu kylmänä jonkinmoista sätkätystä kun painasee kaasua nopealla liikkeellä auton ollessa paikallaan,mutta kun on ajanut jonkin matkaa niin sit ei kuulu sitä ääntä et onko kuitenkin vuoto sarjoissa tai niiden tiivisteissä??Olen lukenut sivuilta että on tyyppi vika v6 koneissa ja tosi kalliita korjata pystyykö sarjat korjaamaan jos on revenneet jostain ??Tiivisteiden vaihto hinnat kuullostaa tosi kalliilta operaatiolta onko kellään havaintoa etelä suomen hinnoista ja tekeekö hommaa muut remontti pajat kuin merkki liikkeet ??Ja vielä, onko haittaa jos ajaa vuotavilla sarjoilla??
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... i&start=45
Tuolla on juttua tästä urakasta
GTS 3.2
onhan siellä muitakin paikkoja kuin tuo pakosarja.mulla on kuulunut siitä asti kun ostin kylmänä jonkinmoista säksätystä.lämpimänä on ihan hiljainen.en aio tehdä asialle mitään ennen kuin säksättää myös lämpimänä.en ole varma edes mistä tuo mulla kuuluu,mutta kun nopeasti polkaisee niin kuullostaa että jostain vuotaisi...voihan tuo olla ihan resonointiakin...
Jos jollain tarvetta takaveto kuskinpuolen pakosarjalle niin täältä löytyy. Itsellä oli pultti mennyt poikki ja piti aika kovaa säksätystä myös lämpösenä vedätettäessä. Päädyin sitten tekemään samalla kansiremontin. Hintaa tulee pelkälle pakosarjan vaihdolle varmaan n. 300-???€. Merkkiliike kannattaa unohtaa jos rahalla on jotain väliä. 
Pitää nostella tätä, kun saattaa koskea omaa autoa vaikkei toivottavasti koskekaan. Auto pitää siis 'räpätystä' ekan minuutin kylmänä. Jos on ollut reilun ajan lämmityksessä niin ei mielestäni räpätä. Räpätys korostuu muistaakseni noin 1500 kierroksen kohdalla. Onko tuo nyt se prkl:n pakosarja?
Toyota Corolla 2006 1.6 A
Sama vika täällä Kuopiossakin, lämpöjen noustessa tuo säksätys häviää...
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Minkätyyppistä meteliä nuo yleensä pitävät? Edelliseen X20XEV:iin jouduin vastaavan pakosarjarempan tekemään ja piti enemmän sellaista 'säksätystä'. Nykyisessä tuo ääni kestää huomattavasti vähemmän aikaa kuin tuossa XEV:ssä.
Toyota Corolla 2006 1.6 A