vapari ongelma!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
caliN
'Kapitän'
'Kapitän'

vapari ongelma!

Viesti Kirjoittaja caliN »

anteeks ny ku kyselen tyhmiä mutta mikä vois olla loogisin selitys sille että vaparilla 2l 16v saattaa sammua ku oon pysähtymässä esim. valoihin? eli kierrokset laskee tosi alas ja sit ne taas nousee normaaliks. se alko tekee sitä heti ku olin laittanu vaparin kiinni. voisko johtua liiasta ilmansaannista?
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Re: vapari ongelma!

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

caliN kirjoitti:anteeks ny ku kyselen tyhmiä mutta mikä vois olla loogisin selitys sille että vaparilla 2l 16v saattaa sammua ku oon pysähtymässä esim. valoihin? eli kierrokset laskee tosi alas ja sit ne taas nousee normaaliks. se alko tekee sitä heti ku olin laittanu vaparin kiinni. voisko johtua liiasta ilmansaannista?
tuskin.ehkä jotain yhteyttä,jos suodin saa pelkkää moottoritilan kuumaa ilmaa.
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
ama
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ama »

Luultavasti ecu saa outoja tietoja ilman määrästä kun nyt tulee enemmän ilmaa kuin ennen.
Koitappa seuraavaa kikkaa. Ota akun maa kenkä irti 10-20 min. ajaksi. Sen jälkeen laita kenkä takaisin kiinni, aja noin 10km suorittaen reippaita kiihdytyksiä ja moottorijarrutuksia. Tällä pitäis ecun saada oikeat arvot muistiin.
Voi, V6 soikoon!
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

tyhmiä kysyn minäkin, mutta onko siitä vaparista oikeesti jotain hyötyä, onko sitä dynolla kukaan mitannut, jaa on siitä se hyöty, kun vaihtaa jakoremmin, niin eipä ole ilmanputsarikotelo tiellä. eikö sen ilman pidä kulkea tavallisen kotelon kautta samallalailla, jos joku osaa perustella sen hyötysuhteen tai on mitattu dynolla, niin kaivan samantien vaparin romulaatikosta esille ja laitan takaisin paikalleen. on imuäänet kovemmat, mutta ei se tehoja lisää, korkeintaan pitää laittaa stereoita isommalle.
opel vectra c 2,2 gts
irmcher
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja irmcher »

Ensimmäisenä tulisi mieleen juuri normaalia kuumempi imuilma mitä yleensä kartiosuodattimet imee. Hyvin monessa tapauksessa nuo kartiovaparit vähentää tehoja. Omaan koteloon tuleva vapaavirtaussuodatin vakion ohella parhaat vaihtoehdot.
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ?! »

Onkos sulla ilmämäärämittari heti sen putsarin jälkeen? jos on niin laita putsarin ja imm väliin n.10cm putkea/letkua.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

eipä selvinnyt tarkoitiko minun autoa, eli vectra-96 2,0xev, mutta mulla on se im mittari putsaria ennen. ja muuten eikö ensin ole mittari sitten vasta putsari, joo olen irmelin kanssa samaa mieltä , ei niillä kartiosuodattimilla mitään tee, jääköön romukoppaan edelleen.
opel vectra c 2,2 gts
ruttu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ruttu »

mulla teki c20xe vectra samaa, ei auttanut ecun nollaus ja sovitteena oli reilu 5cm(pitkä) putki.
Kuva
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

niihän se on. laittakaa oikeat pelit paikalleen, niin toimii kunnolla.
opel vectra c 2,2 gts
ruttu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ruttu »

kokeilin tuohon nykyseenki x20xev, mutta piettää semmostä lotinaa/pörinää tyhjäkäynnillä ettei kehannu kauaa pitää..
Kuva
Ksthb
OCF Partner
OCF Partner
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ksthb »

lmb-58 kirjoitti:tyhmiä kysyn minäkin, mutta onko siitä vaparista oikeesti jotain hyötyä, onko sitä dynolla kukaan mitannut, jaa on siitä se hyöty, kun vaihtaa jakoremmin, niin eipä ole ilmanputsarikotelo tiellä. eikö sen ilman pidä kulkea tavallisen kotelon kautta samallalailla, jos joku osaa perustella sen hyötysuhteen tai on mitattu dynolla, niin kaivan samantien vaparin romulaatikosta esille ja laitan takaisin paikalleen. on imuäänet kovemmat, mutta ei se tehoja lisää, korkeintaan pitää laittaa stereoita isommalle.
Hmm.. olin kerran Tuning Worldilla käymässä ja näin mitä pelkkä kartio suodin tekee moottorille, 1,6 L 16v astran koneesta hävisi 4-5 hp koko alueelta tehoja vakio putsariin nähden. Hauskoja ilmeitä oli auton omistajalla kun teholappuja tavasi :yes:
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

tätä vähän epäilinkin. mutta laittakaa vain kallis suodatin, kai se on jokaisen oma asia mihin eurot tuhlaa.
opel vectra c 2,2 gts
terokimmo
in memoriam
in memoriam

lmb-58 kirjoitti:tätä vähän epäilinkin. mutta laittakaa vain kallis suodatin, kai se on jokaisen oma asia mihin eurot tuhlaa.
Niin on,mulla tehot ei laskenut ainakaan,kun sattu osumaan hyvä suodin ja sain sopivasti ilmanoton.(penkissä mitattuna)
Tää vaparikeskustelu tulee aina esille ja ei tuu päättymään,kun on niin monta suodatinta .käyttötapaa ,asennustapaa.ym.
itse ehdotin topicin kysymykseen lämmintä ilmaa konehuoneesta.mutta jos huonommin toimii kuin omalla ja ei koteloi tai muuta siihen mitään,jos ees kunnon suodatin.niin parempihan se laittaa vakio takas,niin toimii sit kuin ennenkin.
KuvaKuva
terokimmo
in memoriam
in memoriam

ama kirjoitti:Luultavasti ecu saa outoja tietoja ilman määrästä kun nyt tulee enemmän ilmaa kuin ennen.
Eikös ilmamittari sen mittaa ja säädä.mistä sitä tietää tuleeko sitä ilmaa ees enemmän.Kun ne ei kaikki vaan toimi joka vehkeessä.
KuvaKuva
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

varmasti tää juttu ei tule loppuun koskaan, mutta sanoppa tk kuinka paljon tehot lisääntyi vaparin vaihdolla. tätä ei ole mulle kukaan vielä sanonut. käytikkö dynossa.
opel vectra c 2,2 gts
Vastaa Viestiin