Omega -96 2.0 öljypohjan tiiviste eroista

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Opelisti87
'Kapitän'
'Kapitän'

Omega -96 2.0 öljypohjan tiiviste eroista

Viesti Kirjoittaja Opelisti87 »

Jees otin tänään tosta ompusta öljypöhjan pois ja sehän on tosi v....mainen ottaa no kun sain se pois niin vertailin uutta ja vanhaa tiivistettä ihan ok itse tiivistys pinnoiltaan mutta tuo loiskelevy. hain uuden tiivisteen siis motonetistä (victor reintz tai jotain) ja se on toteutettu niin että siinä on kiinteästi se loiskelevy tiivisteessä kiinni. ja akuperäinen taas semmosella irtonaista valukehystä vasten. Petilaakeripesissä ja lohkossa kiinni. Uudessa tiivisteessä lukeekin 1.8 16v.

Itse kysymys voinko jättää sen valukehyksen pois ja lykätä tän uuden tiivisteen ihan kylmästi paikoilleen ja kovaa ajoa?
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: Omega -96 2.0 öljypohjan tiiviste eroista

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Onko toi nyt sitten oikea tiiviste? Ei kait Omegaa ole tehty 1.8:lla?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Opelisti87
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Omega -96 2.0 öljypohjan tiiviste eroista

Viesti Kirjoittaja Opelisti87 »

myyjä väitti että astra 1.8 olisi sama öljypohja ja tarkistettiin vielä numero. ja kyllä mä niitä vertailin se sopii sinne mutta miten on sen alkuperäisen valetun kehyksen onko sillä jokin muu merkitys kuin tuo loiskelevyn kiinnitys.
Vastaa Viestiin