Värivaha pois mustista listoista..

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Jumitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Värivaha pois mustista listoista..

Viesti Kirjoittaja Jumitzu »

Eli milläs saa nuo värivahan jättämät jäljet pois helpoiten noista muoviosista?
Astra H 07 Caravan Opc Line -->http://www.minunauto.com/auto/30283
WernerOrre
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Värivaha pois mustista listoista..

Viesti Kirjoittaja WernerOrre »

Riippuu tietysti vahasta mutta useimmiten tärpättiä toimii hyvin.
Jumitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Turtlen värivaha, tärpättiä koitettu ei vaikutusta.. hionta ja maalausko ainut vaihtoehto.. :(
mikasti6
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mikasti6 »

ois kannattanu käsitellä ne muovi osat ensin siihen soveltuvalla aineella ja sitten muu auto vahata
Omega B Caravan
Mercedes Benz 320 CE
Jumitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Jälki viisaus on kaikkein parasta vai mitä.. ikään sellasesta edes kuullut.
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

Kopaseppa CRC:llä pyyhkiä listat. Siis sillä irroitus/voiteluöljyllä. Normilika yms. lähtee ainakin *ittuilematta, samoin vaha.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Hah, tosta tuli mieleen se kun kerran viisaana ihmisenä kokeilin vahata tuulilasin :D Muutes tuli helvetin hyvä, mut sitte ku sato ja joutu käyttää pyyhkimiä, ni jäi aina hetkeks sellane ihme harmaa kalvo siihen lasille joka pyyhkäsyn jälkee. LIAV:illa joutu pyykiin lasin tosi monta kertaa ennen ku se vaha lähti pois.. Sillä lähtis muoveistaki varmaan, mut niistä tulee kyllä harmaat. Tietty saahan ne kai takas mustiks sit taas..
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Slx
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Slx »

Itse olen kiillottanut listat Autoglymin bumber care (tai jotenkin noin kirjoitettuna) olevalla aineella, hyvin lähtee vahat pois, ja tulee takaisin mustiksi.
Tosin olen suosiolla maalarin teipillä suojannut mustat listat vahauksen ajaksi niin ei tarvitse kirota ja hangata vahoja niistä pois :D
Ford Mondeo 2011
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
Jumitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Kiitoksia kaikille vastauksista.. kokeillaan ja toivotaan.
Vsq
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vsq »

CaLis kirjoitti:Hah, tosta tuli mieleen se kun kerran viisaana ihmisenä kokeilin vahata tuulilasin :D Muutes tuli helvetin hyvä, mut sitte ku sato ja joutu käyttää pyyhkimiä, ni jäi aina hetkeks sellane ihme harmaa kalvo siihen lasille joka pyyhkäsyn jälkee.
Sama vika monesti automaattipesurissa käynnin jälkeen. Ruiskuttaa sen vahan tuulilasiin ja sitten syksyn pimeillä ei mitään apua pyyhkijöistä kun jää semmonen harmaa huntu vähäksi aikaa :evil:

Turtlen ikkunavahassa kiellettiin vahaamasta tuulilasia. Varmaan just tosta syystä...

Alkuperäiseen ongelmaan: Autoglymin Bumber Care ei mielestäni ollut hyvää ainetta (rasvaista). Korrekin Muovikiilto on parempi, mutta vaatii jonkin verran hankaamista.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
rausku72
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja rausku72 »

Slx kirjoitti:Itse olen kiillottanut listat Autoglymin bumber care (tai jotenkin noin kirjoitettuna) olevalla aineella, hyvin lähtee vahat pois, ja tulee takaisin mustiksi.
Tosin olen suosiolla maalarin teipillä suojannut mustat listat vahauksen ajaksi niin ei tarvitse kirota ja hangata vahoja niistä pois :D
Juurikin toi Autoglymin bumber care on saakelin hyvää ainetta, mustista listoista tulee kuin uudet!! Suosittelen lämpimästi!! :peukku: :yes:
Erno
Meriva OPC(gas), Manta -74, Manta -72, Manta -77, vectra c 3.2.
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Iro »

rausku72 kirjoitti:
Slx kirjoitti:Itse olen kiillottanut listat Autoglymin bumber care (tai jotenkin noin kirjoitettuna) olevalla aineella, hyvin lähtee vahat pois, ja tulee takaisin mustiksi.
Juurikin toi Autoglymin bumber care on saakelin hyvää ainetta, mustista listoista tulee kuin uudet!! Suosittelen lämpimästi!! :peukku: :yes:
+1
Juhapes
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juhapes »

CaLis kirjoitti:Hah, tosta tuli mieleen se kun kerran viisaana ihmisenä kokeilin vahata tuulilasin :D Muutes tuli helvetin hyvä, mut sitte ku sato ja joutu käyttää pyyhkimiä, ni jäi aina hetkeks sellane ihme harmaa kalvo siihen lasille joka pyyhkäsyn jälkee. LIAV:illa joutu pyykiin lasin tosi monta kertaa ennen ku se vaha lähti pois.. Sillä lähtis muoveistaki varmaan, mut niistä tulee kyllä harmaat. Tietty saahan ne kai takas mustiks sit taas..
Miekii oon vahannu tuulilasin ja monta kertaa, korrekin kiiltovahalla vai mikä se oli...ei oo kyl mittää kalvoja tullu ja kummasti on näkyvyys parantunu kun luistaa enimmät vedet lasista! :roll: Mitäs vahoja ootte laittanu ku sellasen kalvon tekee?
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Jotain perus turtlewaxii muistaakseni. Joo, vedet tosiaan valu aika hyvi iteksiin pois, mut sitte ku joutu pyyhkijöitä käyttää illan pimeydessä ni joka pyyhkäsyn jälkee oli näkyvyys hetken hyvin heikko :D
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AussiVectra »

On olemassa ainetta joka on tarkoitettu tuulilasiin: RainX tai suomessa kait myydaan "ViisSateesta" nimella. siita tulee kalvo lasiin ja mita enemman sataa sen nopeemmin se vesi luistaa pois niinkun vesi ankan selasta. pyyhkijoita ei oikeestaan tarttekayttaa koskaan, vesisateella.

hanski
Vectra-B2 V6 CD Hatch, Astra-H Turbo Coupe
Vastaa Viestiin