Värivaha pois mustista listoista..
Värivaha pois mustista listoista..
Eli milläs saa nuo värivahan jättämät jäljet pois helpoiten noista muoviosista?
Astra H 07 Caravan Opc Line -->http://www.minunauto.com/auto/30283
- WernerOrre
- 'Kapitän'

Re: Värivaha pois mustista listoista..
Riippuu tietysti vahasta mutta useimmiten tärpättiä toimii hyvin.
Turtlen värivaha, tärpättiä koitettu ei vaikutusta.. hionta ja maalausko ainut vaihtoehto.. 
ois kannattanu käsitellä ne muovi osat ensin siihen soveltuvalla aineella ja sitten muu auto vahata
Omega B Caravan
Mercedes Benz 320 CE
Mercedes Benz 320 CE
Jälki viisaus on kaikkein parasta vai mitä.. ikään sellasesta edes kuullut.
Kopaseppa CRC:llä pyyhkiä listat. Siis sillä irroitus/voiteluöljyllä. Normilika yms. lähtee ainakin *ittuilematta, samoin vaha.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Hah, tosta tuli mieleen se kun kerran viisaana ihmisenä kokeilin vahata tuulilasin
Muutes tuli helvetin hyvä, mut sitte ku sato ja joutu käyttää pyyhkimiä, ni jäi aina hetkeks sellane ihme harmaa kalvo siihen lasille joka pyyhkäsyn jälkee. LIAV:illa joutu pyykiin lasin tosi monta kertaa ennen ku se vaha lähti pois.. Sillä lähtis muoveistaki varmaan, mut niistä tulee kyllä harmaat. Tietty saahan ne kai takas mustiks sit taas..
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Itse olen kiillottanut listat Autoglymin bumber care (tai jotenkin noin kirjoitettuna) olevalla aineella, hyvin lähtee vahat pois, ja tulee takaisin mustiksi.
Tosin olen suosiolla maalarin teipillä suojannut mustat listat vahauksen ajaksi niin ei tarvitse kirota ja hangata vahoja niistä pois
Tosin olen suosiolla maalarin teipillä suojannut mustat listat vahauksen ajaksi niin ei tarvitse kirota ja hangata vahoja niistä pois
Ford Mondeo 2011
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
Kiitoksia kaikille vastauksista.. kokeillaan ja toivotaan.
Sama vika monesti automaattipesurissa käynnin jälkeen. Ruiskuttaa sen vahan tuulilasiin ja sitten syksyn pimeillä ei mitään apua pyyhkijöistä kun jää semmonen harmaa huntu vähäksi aikaaCaLis kirjoitti:Hah, tosta tuli mieleen se kun kerran viisaana ihmisenä kokeilin vahata tuulilasinMuutes tuli helvetin hyvä, mut sitte ku sato ja joutu käyttää pyyhkimiä, ni jäi aina hetkeks sellane ihme harmaa kalvo siihen lasille joka pyyhkäsyn jälkee.
Turtlen ikkunavahassa kiellettiin vahaamasta tuulilasia. Varmaan just tosta syystä...
Alkuperäiseen ongelmaan: Autoglymin Bumber Care ei mielestäni ollut hyvää ainetta (rasvaista). Korrekin Muovikiilto on parempi, mutta vaatii jonkin verran hankaamista.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Juurikin toi Autoglymin bumber care on saakelin hyvää ainetta, mustista listoista tulee kuin uudet!! Suosittelen lämpimästi!!Slx kirjoitti:Itse olen kiillottanut listat Autoglymin bumber care (tai jotenkin noin kirjoitettuna) olevalla aineella, hyvin lähtee vahat pois, ja tulee takaisin mustiksi.
Erno
Meriva OPC(gas), Manta -74, Manta -72, Manta -77, vectra c 3.2.
Meriva OPC(gas), Manta -74, Manta -72, Manta -77, vectra c 3.2.
+1rausku72 kirjoitti:Juurikin toi Autoglymin bumber care on saakelin hyvää ainetta, mustista listoista tulee kuin uudet!! Suosittelen lämpimästi!!Slx kirjoitti:Itse olen kiillottanut listat Autoglymin bumber care (tai jotenkin noin kirjoitettuna) olevalla aineella, hyvin lähtee vahat pois, ja tulee takaisin mustiksi.
Tosin olen suosiolla maalarin teipillä suojannut mustat listat vahauksen ajaksi niin ei tarvitse kirota ja hangata vahoja niistä pois![]()
Miekii oon vahannu tuulilasin ja monta kertaa, korrekin kiiltovahalla vai mikä se oli...ei oo kyl mittää kalvoja tullu ja kummasti on näkyvyys parantunu kun luistaa enimmät vedet lasista!CaLis kirjoitti:Hah, tosta tuli mieleen se kun kerran viisaana ihmisenä kokeilin vahata tuulilasinMuutes tuli helvetin hyvä, mut sitte ku sato ja joutu käyttää pyyhkimiä, ni jäi aina hetkeks sellane ihme harmaa kalvo siihen lasille joka pyyhkäsyn jälkee. LIAV:illa joutu pyykiin lasin tosi monta kertaa ennen ku se vaha lähti pois.. Sillä lähtis muoveistaki varmaan, mut niistä tulee kyllä harmaat. Tietty saahan ne kai takas mustiks sit taas..
Jotain perus turtlewaxii muistaakseni. Joo, vedet tosiaan valu aika hyvi iteksiin pois, mut sitte ku joutu pyyhkijöitä käyttää illan pimeydessä ni joka pyyhkäsyn jälkee oli näkyvyys hetken hyvin heikko 
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
-
AussiVectra
- 'Senator'

On olemassa ainetta joka on tarkoitettu tuulilasiin: RainX tai suomessa kait myydaan "ViisSateesta" nimella. siita tulee kalvo lasiin ja mita enemman sataa sen nopeemmin se vesi luistaa pois niinkun vesi ankan selasta. pyyhkijoita ei oikeestaan tarttekayttaa koskaan, vesisateella.
hanski
hanski
Vectra-B2 V6 CD Hatch, Astra-H Turbo Coupe