PAISUNTASÄILIÖSSÄ pulputtaa

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
farmariauto
'Admiral'
'Admiral'

PAISUNTASÄILIÖSSÄ pulputtaa

Viesti Kirjoittaja farmariauto »

Olisko hyviä arvauksia. ???

auto=

Opel Astra 2.0 TD vm 2001

siis diesel kone

Säiliön ylimmäisestä sormenpaksuisesta putkesta tulee vettä paisuntasäiliöön, auton lämpö mittari ei myös nouse kun 80 asteen paikkeilla heilahtelee. Sisätiloihin lämpöä kuitenkin tuli ainakin jonkin verran

kiitos mahd vast
Mikair
'Kadett'
'Kadett'

Re: PAISUNTASÄILIÖSSÄ pulputtaa

Viesti Kirjoittaja Mikair »

erittäin suurena mahdolisuutena pidän kansipahvi vauriota. karkaa osa paineista jostain pytyltä vesikiertoon. :banghead: mun ex autoon ilmaantui tuo sama vika ja samat oireet. :no: ei muutakun kansi remppa käyntiin ja sen jälkeen ilman mitään pulputuksia ja lämmöt normissa mitä ne nyt kyllä olikin kyllä sen pulputuksenkin aikana. tottahan kannattaa tarkastaa että on esim paisuntasäiliön korkki ok.. on se venttiili siellä ja tiiviste. onko muuten päisunta säiliössä mitää paskaa..mustaa mönjää tms. mulla ilmestöi semmoista sinne ja sit kun aukaisi paisunta säiliön korkin niin siellä tuoksahti pakokaasu. oire kait sekin oli . ja siis mun ex oli 2.0i 16v. VM: 96 opel vectra
CaliBRA
j_p
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja j_p »

Vuotaisko termari läpi koko ajan :-? niin ettei lämmötkään juuri nouse ajossa kuin 80c
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Pulputtaa otsikossa mutta viestissä puhutaan vain veden juoksemisesta?

Sitä letkua pitkin kuuluukin tulla vettä aina käydessä. Ilmaa sitä kautta ittensä. Ja termostaatti vaihtoon niin lämmöt nousee. Hae GM varaosatiskilta 2.0i A-Vectran termostaatti. On puolet halvempi mitä DTI:n oma. Vaatii yksinkertaista sorminäppäryyttä, mutta täältä löydät ohjeet.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Mikair
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Mikair »

totta, minulla se tosiaan keitti heti kun oli hetkenkin tyhjäkäynnillä... ja se ilmaa itsensä sitä kautta . totta mutta, vain jos korkki on ehjä jota se minulla ei ollut. vaan oli ihan tiiviiksi tehty ottamalla sen mustan venttiilin pois sieltä korkin sisältä. kannattaa tarkistaa että on hilut paikallaan korkissa. minulla sinne oli laitettu vain PAKSU tiiviste
CaliBRA
Vastaa Viestiin