Y20DTH Öljyvuoto
Y20DTH Öljyvuoto
Terve.
Elikkäs Astra vuotaa näköjänsä öljyä tuolta alipainepumpun luota.. Ajattelin täällä kysäistä ennen purkamista että onko noissa joku sellainen tyypillinen vuotokohta vai ?? Valumajälkien perusteella öljyä tulee joko venttiilikopan päästä (Puolikuu) tai sitten itse pumpun juuresta..
Kokemuksia / vinkkejä ??
Elikkäs Astra vuotaa näköjänsä öljyä tuolta alipainepumpun luota.. Ajattelin täällä kysäistä ennen purkamista että onko noissa joku sellainen tyypillinen vuotokohta vai ?? Valumajälkien perusteella öljyä tulee joko venttiilikopan päästä (Puolikuu) tai sitten itse pumpun juuresta..
Kokemuksia / vinkkejä ??
Re: Y20DTH Öljyvuoto
Sanoisin, että harvinainen vuotokohta. Normaalisti kastelee egr:n alta mutta ei yleensä tipu maahan asti.
Astra Dti 2.0 Y20DTH -99, MYYTY
HD 1200S -98 juhlamalli, myynnissä 8499;-
Audi A3 AMB 2.0 TDi Quattro -06
HD 1200S -98 juhlamalli, myynnissä 8499;-
Audi A3 AMB 2.0 TDi Quattro -06
Mulla vuotaa samasta kohtaa. Olikos se nyt joku välikannentiiviste ? Sanokaa joku virallinen nimi...
Opel Zafira 2.0D -01
Ford Taunus GT 2000 V6 -72
Ford Taunus 12m TS -65 (x2)
Enpä kutsuisi kovin harvinaiseksi vuotopaikaksi jos paikallisen Delta-auton mukaan Venttiilikopan ja alipainepumpun tiivisteitä menee melkein päivittäin.. Vaihdetaan aina yhtäaikaa molemmat jos vuotaa tuolta pumpun päästä. Vaihdoin eilettäin molemmat ja olihan siinä oma "ähräämisensä" että sai pumpun irti, mutta hyvä tuli.Mha kirjoitti:Sanoisin, että harvinainen vuotokohta. Normaalisti kastelee egr:n alta mutta ei yleensä tipu maahan asti.
EGR:n räpiminen on ihan ominaisuus. aina se näkyy olevan märkänä kun pellin aukaisee.
Sama vika, mut kyllähän tuon kans pystyy elään
. Ei huvita vielä alkaa remppaan, sen verran vähäistä se vuoto on.
Taidan kokeilla vaihtaa alipainepumpun ja venakopan tiivisteet. Vuotaa jo lammikoita pihalle ja työpaikan parkkikselle 
Opel Zafira 2.0D -01
Nyt pysyy öljyt sisällä! Eli alipainepumpun tiiviste se sielä kuseskeli..... Tiiviste 3.5 e ja vaihtaessa meni noin 2h, kun rauhallisesti touhusi 
Opel Zafira 2.0D -01
Taitaa olla mulla sama homma edessä, miten sujui homma, pitääkö olla joitain erityisiä työkaluja torxien lisäksi? Millä nimellä tuota sitten myytiin, en löydä motonetistä, sama moottori mulla kyseessä!zeimi kirjoitti:Sama vika, mut kyllähän tuon kans pystyy elään. Ei huvita vielä alkaa remppaan, sen verran vähäistä se vuoto on.
Eipä taida pumpun tiivistettä saada ku ooppelilta.. Ei kyllä maksanutkaan muistaakseni kuin 1.90€.
Vaihto sinänsä aika helppo homma kunhan saa ensin "taiteiltua" sen peltikehikon pumpun edestä pois. Kehikossa kiinni polttoaineputkea ja johtoakin joku nippu.. Kaikki tietysti kiinni niillä v-mäisillä nipsuilla joita ei saa pois kun nipsun takapuolelta pihtien kera ja osa hajoaakin varmasti..
Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä
Vaihto sinänsä aika helppo homma kunhan saa ensin "taiteiltua" sen peltikehikon pumpun edestä pois. Kehikossa kiinni polttoaineputkea ja johtoakin joku nippu.. Kaikki tietysti kiinni niillä v-mäisillä nipsuilla joita ei saa pois kun nipsun takapuolelta pihtien kera ja osa hajoaakin varmasti..
Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä