Pakosarjan pultit

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Pasi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Onpahan mennyt Omegasta(B 2,0 16) joku pakosarjan pulteista poikki.Onko ideaa miten sais korjattuu helpoiten, kun on siinä hiukan tavaraa edessä. Ettei vaan tarvis nostaa koko konetta ylös. EK-auto Vantaalta ottais kuulemma moisesta korjauksesta 1000 vanhaa rahaa.
MME
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MME »

Eihän sitä nyt sentään koko konetta tarvi ylös nostaa.Kannen irrotus riittä,jos ei paikallaan pysty korjaamaan.Tuohon korjaamiseen vaikuttaa aikapaljon se että mistä kohtaa se on poikki.Jos siihen on jäänyt kierteen ulkopuolelle sen verran tavaraa että saa esim. putkitongeilla kiinni niin sitten vaan ylimääräset rojut edestä pois ja väännät niillä.Mutta jos se on kierteen sisään katkennut niin voi olla parempi jättää koneistamon tehtäväksi.

<font size=-1>[ This Message was edited by: MME on 2002-06-20 20:10 ]</font>
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Se kannen irrottaminen tulee varmaan kalliimmaksi kuin nostaa koko konetta ylöspäin korjauksen ajaksi...

Toisaalta, siinä tulee kyllä sitten samalla vaivalla tehtyä kansiremonttikin :smile:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
MME
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MME »

Niin,tuleehan se kokonaista kansipahvin hinnan verran kalliimmaksi ja mahdollisesti tason oikaisun.Mutta joutuuhan sen kuitenkin irrottamaan jos siihen joutuu teettämään helicoil kierteen,katkenneen pätkän pois porauksen jälkeen(jos katkennut sisään).En minä ainakaan viitsisi koko konetta sen takia koneistamoon raahata.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

No juu, jos se pitää koneistamoon irrallaan viedä...

Itse en kyllä pistäisi kantta kylmiltään takaisin kiinni jos sen on kerran irti ottanut. Eli ainakin pintapuolinen kansiremppa hoituu siinä melkein sivussa, putsaa paikat, hioo venttiilit ja uusii venttiilinvarsien kumit. No, eipä siitä itse tekemällä kamalia kustannuksia tule siitäkään.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
MME
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MME »

En laittaisi minäkään kantta takaisin tekemättä noita mainitsemiasi juttuja.

Näitä vastauksia rajoittaa aina vähän nuo kysymyksissä olevat"helpoiten"ja"halvimmalla"sanat :smile:.
Rak
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Rak »

Hommaa jostaki vastakierre tappeja, niillä minä oon nuita pultinpätkiä irrotellu nuista.
Onko se katkennu pultti siinä termostaattikotelon vieressä?
Nuo x20xev:t tuppaa katkomaan niitä kahta pulttia siitä termostaatin vierestä(lämmönvaihteluita?).
Kuva
Vastaa Viestiin