Vectra 2001 ajovalo

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
zam11
'Agila'

Vectra 2001 ajovalo

Viesti Kirjoittaja zam11 »

oikeassa ajovalossa ei toimi se automaattinen korkuedensäätö kun laitetaan valot päälle
ja katsastus olisi kohta. Pystyykö umpion avata, moottorin vaihtaa tai
kattoa jos joku vipu esim.irronnut.

Xenon ja muistaakseni Boschin umpio

Vectra farmari 2001

Vai oiskohan kellään myytänä ?
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Re: Vectra 2001 ajovalo

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Eiköhän tässäkin ole säätömoottori lyhdyn ulkopuolella kuten peruslyhdyssäkin. Moottori on täysin vaihdettavissa, tuohon B2-malliin uusi on vaan aika tyyris. Motonettikin taisi pyytää jotain 70-80euroa. Alkuperäinen maksoi vissiin jonkinverran enemmän. Yleensä ei ole mikään vipuvika, vaan moottori on yksinkertaisesti loppu. Joko ruostunut sisältä yksipuiseksi tai muutoin vaan tullut tiensä päähän. Minulla saattaa olla yksi moottori ylimääräisenä nurkissa mutta en ole ihan varma, voin tarkastaa mikäli kiinnostusta moiselle on.
JS34
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JS34 »

Säätömoottori on ajovalon sisällä xenon ajovaloissa, eli umpio vaihtoon tai ellet jostain saa jotain viallista ajovaloa mistä purat säätömoottorin.
Lasi on aika hankala irrottaa, pirun lujassa.
Mulla on tossa yks umpio mistä on kiinnikkeet rikki, oon siitä siirtämässä lasia omaan umpioon.
Siitä xenonin luukusta ajovalon takaa näkee sen säätömoottorin karan, jos epäilyttää että sen kiinnike on hajonnut.
Mut muuta siitä ei paljon näe.
Kannattasko siitä ajovaloa koittaa toisella puolella jos vika olis muualla, niin jos liittimet passaa ajovaloissa ristiin.
Palaako sulla vikavalo? ...saiskohan siitä vikakoodia ulos -(z)- vehkeillä?
Kuva
zam11
'Agila'

Viesti Kirjoittaja zam11 »

JS34 kirjoitti:Säätömoottori on ajovalon sisällä xenon ajovaloissa, eli umpio vaihtoon tai ellet jostain saa jotain viallista ajovaloa mistä purat säätömoottorin.
Lasi on aika hankala irrottaa, pirun lujassa.
Mulla on tossa yks umpio mistä on kiinnikkeet rikki, oon siitä siirtämässä lasia omaan umpioon.
Siitä xenonin luukusta ajovalon takaa näkee sen säätömoottorin karan, jos epäilyttää että sen kiinnike on hajonnut.
Mut muuta siitä ei paljon näe.
Kannattasko siitä ajovaloa koittaa toisella puolella jos vika olis muualla, niin jos liittimet passaa ajovaloissa ristiin.
Palaako sulla vikavalo? ...saiskohan siitä vikakoodia ulos -(z)- vehkeillä?

mitään vikavaloa ei palaa eikä muutakaan haittaa mutta kuulemma katsastuksessa voi tulla ongelmia jos huomaavat,
korkeus on säädetty samalle tasolle kuin toisessa valossa (uusi umpio 700 ekee :hammer: )
Vastaa Viestiin