Tämän johdosta kysynkin, että onko pala tosiaan osa jousta, jollei ole, niin mistäköhän se siten olisi lähtöisin ja miten on...uskaltaako autolla ajella? Minä kiitän kaikista vastauksista ja neuvoista etukäteen!
KIIRE! Jousesta (?) pala irti
KIIRE! Jousesta (?) pala irti
Eli pitäisi reissuun lähteä, mutta G Astrani heittäytyi vappufiilikseen ja alkoi aamulla kilkattelee mukavasti. Tuossa kävin tutkimassa syytä ja huomasin, että kuskinpuoleisen jousen juurella olevassa metallisessa tukikuvussa olikin jousen sisäpuolella pala jousta tms. Pala oli mielestäni halkaisijaltaan kapeampi, kuin mitä jousi muuten alaosastaan on. Pala on ympyrä miinus 1/3 osa. Palassa ei myöskään ole minkaanlaista kierrettä/jengaa eli on ihan tasainen.
Tämän johdosta kysynkin, että onko pala tosiaan osa jousta, jollei ole, niin mistäköhän se siten olisi lähtöisin ja miten on...uskaltaako autolla ajella? Minä kiitän kaikista vastauksista ja neuvoista etukäteen!
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland
Re: KIIRE! Jousesta (?) pala irti
Kyllä tuo jousenpätkältä vaikuttaa. Opelin pitkäikainen tyyppivika mallista toiseen
Ajaa voi ihan huoleti, mutta ennen katsastusta pitää kuitenkin vaihtaa.
Normaali ajossa ei yleensä jousen katkeamista edes huomaa mutta katkenneella jousella saattaa vähän murjoa tolpassa olevaa jousilautasta, kokemusta on A corsasta , B vectrasta ja F Astran takajousista. Ajaa voi mutta ei riekkua.
Ai, minä kun olen luullut, että muistakin autoista katkeaa jouset ajansaatossa, mutta ilmeisesti se onkin vain opelin ominaisuusrgs1 kirjoitti: Opelin pitkäikainen tyyppivika mallista toiseen
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Se on katsos se Opelin ikioma jousitehdas, joka tekee suttaTJT kirjoitti:Ai, minä kun olen luullut, että muistakin autoista katkeaa jouset ajansaatossa, mutta ilmeisesti se onkin vain opelin ominaisuusrgs1 kirjoitti: Opelin pitkäikainen tyyppivika mallista toiseen

Joo ja nerokas jousipaja onkin, katkeaa vaan parin sentin mittanen pala, eli ei katkea keskeltä. Kokemusta 3 Omegasta...Antero kirjoitti:Se on katsos se Opelin ikioma jousitehdas, joka tekee suttaTJT kirjoitti:Ai, minä kun olen luullut, että muistakin autoista katkeaa jouset ajansaatossa, mutta ilmeisesti se onkin vain opelin ominaisuusrgs1 kirjoitti: Opelin pitkäikainen tyyppivika mallista toiseen
Omega B2 2.6 executive
Omassa Ompussa alkoi kuulua myös kilahtelua kuoppaan ajaessa,ja kuskin puoleisesta etujousesta pätkä poikki.Otin palasen pois sieltä kilisemästä,ja tilasin uudet iskunvaimentimet ja jouset.Iskarit oli jo mennyt pehmeiksi, ja luultavasti oli edesauttanut jousen katkeamista.