KIIRE! Jousesta (?) pala irti

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Kasa
'Senator'
'Senator'

KIIRE! Jousesta (?) pala irti

Viesti Kirjoittaja Kasa »

Eli pitäisi reissuun lähteä, mutta G Astrani heittäytyi vappufiilikseen ja alkoi aamulla kilkattelee mukavasti. Tuossa kävin tutkimassa syytä ja huomasin, että kuskinpuoleisen jousen juurella olevassa metallisessa tukikuvussa olikin jousen sisäpuolella pala jousta tms. Pala oli mielestäni halkaisijaltaan kapeampi, kuin mitä jousi muuten alaosastaan on. Pala on ympyrä miinus 1/3 osa. Palassa ei myöskään ole minkaanlaista kierrettä/jengaa eli on ihan tasainen.

Tämän johdosta kysynkin, että onko pala tosiaan osa jousta, jollei ole, niin mistäköhän se siten olisi lähtöisin ja miten on...uskaltaako autolla ajella? Minä kiitän kaikista vastauksista ja neuvoista etukäteen! :worship:
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: KIIRE! Jousesta (?) pala irti

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Kyllä tuo jousenpätkältä vaikuttaa. Opelin pitkäikainen tyyppivika mallista toiseen -(z)- Ajaa voi ihan huoleti, mutta ennen katsastusta pitää kuitenkin vaihtaa.
esko t
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja esko t »

Normaali ajossa ei yleensä jousen katkeamista edes huomaa mutta katkenneella jousella saattaa vähän murjoa tolpassa olevaa jousilautasta, kokemusta on A corsasta , B vectrasta ja F Astran takajousista. Ajaa voi mutta ei riekkua.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

rgs1 kirjoitti: Opelin pitkäikainen tyyppivika mallista toiseen
Ai, minä kun olen luullut, että muistakin autoista katkeaa jouset ajansaatossa, mutta ilmeisesti se onkin vain opelin ominaisuus :yawn:
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

TJT kirjoitti:
Ai, minä kun olen luullut, että muistakin autoista katkeaa jouset ajansaatossa, mutta ilmeisesti se onkin vain opelin ominaisuus :yawn:
Se on katsos se Opelin ikioma jousitehdas, joka tekee sutta :D
Kuva
TimppaS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TimppaS »

Antero kirjoitti:
TJT kirjoitti:
Se on katsos se Opelin ikioma jousitehdas, joka tekee sutta :D
Joo ja nerokas jousipaja onkin, katkeaa vaan parin sentin mittanen pala, eli ei katkea keskeltä. Kokemusta 3 Omegasta...
Omega B2 2.6 executive
teusak
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja teusak »

Omassa Ompussa alkoi kuulua myös kilahtelua kuoppaan ajaessa,ja kuskin puoleisesta etujousesta pätkä poikki.Otin palasen pois sieltä kilisemästä,ja tilasin uudet iskunvaimentimet ja jouset.Iskarit oli jo mennyt pehmeiksi, ja luultavasti oli edesauttanut jousen katkeamista.
Vastaa Viestiin