Ovikahvojen maalaus vectra b
Ovikahvojen maalaus vectra b
ajattelin maalata 01 vectra b:n oven avaus kahvat korin väriseksi kun muuten autossa ei ole muovisia osia ulkopinnoilla rikkomassa väriä, lukuunottamatta keulassa olevaa pientä listaa.
eli onko kenelläkään kokemusta minkälaista maalia ja pohjatyötä tarvitsee tehdä ja millaista lopputulosta voin odottaa eli tuleelko kestämään 3 kk pidempään ?
eli onko kenelläkään kokemusta minkälaista maalia ja pohjatyötä tarvitsee tehdä ja millaista lopputulosta voin odottaa eli tuleelko kestämään 3 kk pidempään ?
Re: Ovikahvojen maalaus vectra b
Täh? Kyllä mulla on molemmissa 01 vm. vectroissa ollut maalatut kahvat tehtaan jäljiltä 
sama täällä, enkä muista nähneeni missä ei olis ollut.
opel vectra c 2,2 gts
Karvalakkimallissa on aina mustat ovenkahvat..Kuke kirjoitti:Täh? Kyllä mulla on molemmissa 01 vm. vectroissa ollut maalatut kahvat tehtaan jäljiltä
http://www.nettiauto.com/opel/vectra/2551115
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Helpoiten kait saat hiomalla sileäksi, tai sitten kevyt tasoite, muoviin tartunta-aine, pohjamaali ja pintaväri, useita kerroksia paukkupullosta ja metallivärin päälle tietty lakka. Automaalikaupasta saat paukkupulloon 2k-maalia tai ihan marketin maalihyllystä värikoodilla ainakin hyvin lähelle osuvaa. (säkäpuuhaa, ja haalistunut ovi nyt erottuu aina priimasta kahvasta..
) Kahvan irti otto helpottaa oleellisesti asiaa. Purkamisesta vectra-miehet jatkakoot seikkaperäisemmin. Tai korjaus oppaasta löytynee ohje myös.
Kyllä tuo paukkupullomaalikin pysyy hyvin, kunhan pohjat ovat asialliset, ja väriä mieluiten useampi kerros.
Kyllä tuo paukkupullomaalikin pysyy hyvin, kunhan pohjat ovat asialliset, ja väriä mieluiten useampi kerros.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
No mulla oli toi edellinen just yhtä karvalakki kuin tuo linkin,mut oli kahvat silti maalatut.ascona_c kirjoitti:Karvalakkimallissa on aina mustat ovenkahvat..Kuke kirjoitti:Täh? Kyllä mulla on molemmissa 01 vm. vectroissa ollut maalatut kahvat tehtaan jäljiltä
OT mut kyl tuon vectran varusteet mulle riittäisascona_c kirjoitti:Karvalakkimallissa on aina mustat ovenkahvat..Kuke kirjoitti:Täh? Kyllä mulla on molemmissa 01 vm. vectroissa ollut maalatut kahvat tehtaan jäljiltä
mitenkäs noi kahvat irtoaa? pitäs etuovien kahvat maalata ku on vähä kärsiny maali 
bmw 316d -13
Volvo s40 -05 2.4 iacdtic summum ymmym kinetic Edition awd
Volvo s40 -05 2.4 iacdtic summum ymmym kinetic Edition awd
Pitää ovipahvi purkaa ja sisäkauttaa irrottaa.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
JNN kirjoitti:Helpoiten kait saat hiomalla sileäksi, tai sitten kevyt tasoite, muoviin tartunta-aine, pohjamaali ja pintaväri, useita kerroksia paukkupullosta ja metallivärin päälle tietty lakka. Automaalikaupasta saat paukkupulloon 2k-maalia tai ihan marketin maalihyllystä värikoodilla ainakin hyvin lähelle osuvaa. (säkäpuuhaa, ja haalistunut ovi nyt erottuu aina priimasta kahvasta..) Kahvan irti otto helpottaa oleellisesti asiaa. Purkamisesta vectra-miehet jatkakoot seikkaperäisemmin. Tai korjaus oppaasta löytynee ohje myös.
Joo täytyy irroittaa kahvat heti viikonloppuna, eli sen verran tarkennusta jos vielä viitsitte laittaa niin noille tuotteille eli nuo kaupan hyllystä helpoiten löytyvät nimet. eli tuolle muovi tartunta aineelle ja pohjamaalille ainakin, enköhän paukku purkin löydä itsekin
ja kiitoksia ouppeli miehille jo etukäteen.
Itselläkin on ollu mielessä että pitäis maalata omasta vectrasta, mutta pelottaa että tulee erisävyiset. Mites silikoonista pääsee eroon? sillä olen useaan kertaan kiillottanu kahvat mustiksi
Ford Mondeo 2011
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
Silikooni lähtee silikoonin/rasvan poistoaineella jota saa ihan motonetistä... semmonen iso purkki maksaa jotain 9€ luokkaa.Slx kirjoitti:Itselläkin on ollu mielessä että pitäis maalata omasta vectrasta, mutta pelottaa että tulee erisävyiset. Mites silikoonista pääsee eroon? sillä olen useaan kertaan kiillottanu kahvat mustiksi
2x Dodge + 1 Chevrolet work truck
Plastic Primer eli Muovipohja, tossa on yks purkki:Fombe kirjoitti: Joo täytyy irroittaa kahvat heti viikonloppuna, eli sen verran tarkennusta jos vielä viitsitte laittaa niin noille tuotteille eli nuo kaupan hyllystä helpoiten löytyvät nimet. eli tuolle muovi tartunta aineelle ja pohjamaalille ainakin, enköhän paukku purkin löydä itsekin![]()
ja kiitoksia ouppeli miehille jo etukäteen.
http://kuvasto.maston.fi/product/400522 ... mer_400ml/
Ostin muovispoikkaa varten automaalikaupasta ton muovipohjan (20 €), se on väritöntä ja neuvottiin pistämään muutama ohutkerros (kuivaa 15 min) ja pintamaali (25 €) suoraan sen päälle, kuivattelin seuraavaan päivään ja sitten lakka (20 €), sen neuvottiin kuivua 24 h. Hyvä tuli.
Eikös se yhtään houkuttele maalaamaan niitä kahvoja ovissa kiinni, hesaria ja teippiä ympärille.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Tuota samaa muovipohjaa tarkoitin. Maksaa tosin löytötavaratalossa 7e.. Samasta hyllystä sitten perus harmaa primer, ei sekään 5e enempää siellä maksa, ja värikoodimaalitkin 10e.
Tahtoo nuo maalikaupat ottaa halpis tuotteistakin kunnon provikat, eri asia sitten kunnon tavaran kanssa.. Mutta noilla pärjää. Joskus löysin Muovipuskuri-pohjamaalia, jossa siis oli tarunta-aine ja pohjaväri samassa, kun tuota tartunta-ainetta on ainakin ite tullu ostettuna kirkkaana, kait sitäkin saa värissä, ettei tarvis ainakaan paljoa erikseen pohja maalia. Tuo puskurimaali tais olla vähä primeriä tummempaa harmaata, siististi peitti kuitenkin valkoinen purkkiväri, ja hyvin pysyi ennen muovin harmaissa puskureissa.
Niitä silikooneja kannattaa hangata ja liuottaa useita kertoja, ovat meinaan vuosien käsittelyllä imeneet jonnin verran.. Xsyleenillä tai asetonilla olen ite liuotellut, bensa toiminee kanssa, jos hyllystä noita sattuu valmiiks löytyyyn, ei tuo liuotus aine noista hirveämmin poikkea. Muista suojata maalipinta kunnolla jos päädyt ilman irroitusta käsittelemään.
edit1: Niin ja puhdista tuo silikoni huolella pois ennen kuin rupeat hiomaan.
Niitä silikooneja kannattaa hangata ja liuottaa useita kertoja, ovat meinaan vuosien käsittelyllä imeneet jonnin verran.. Xsyleenillä tai asetonilla olen ite liuotellut, bensa toiminee kanssa, jos hyllystä noita sattuu valmiiks löytyyyn, ei tuo liuotus aine noista hirveämmin poikkea. Muista suojata maalipinta kunnolla jos päädyt ilman irroitusta käsittelemään.
edit1: Niin ja puhdista tuo silikoni huolella pois ennen kuin rupeat hiomaan.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
tuota noin mistäs vectra b:ssä löytynee värikoodi? katsoin konepellin alta mutta ei tahtonut mitään järkevää löytyä, vai onko noi moto netissä olevat koodit jotain omaa koodi kieltään? ainakaan siitä motonetin värikoodi vihkosta ei ottanut mitään selkoa, muutoin löysin kyllä jo pohjamaalin.