juurikin niin. autoa ei edes irroitettu penkistä kotelon laiton ajaksi.Jarno kirjoitti:Mittasitte tehot vissiin samassa penkissä just ennen niiden asennusta?badington kirjoitti:mulla taasen se kotelo kartioputsarin kanssa toi pyörätehoa 7hv ja 10nm vääntöä koko alueelle.
V6 koneiden viritys
Re: V6 koneiden viritys
jätin alkuperäisen ilmanputsarikotelon pohjan paikoilleen ja laitoin sinne sen kartio filtterin.vauhtipete kirjoitti:kuin pitkä sulla on se pöntön ja putsarin välinen putki? ja onko sulla letku vedetty putsarille ettei ota pelkkää konehuoneen kuumaa ilmaa?badington kirjoitti:mulla taasen se kotelo kartioputsarin kanssa toi pyörätehoa 7hv ja 10nm vääntöä koko alueelle.
tuossa vielä yksi kuva: http://i72.photobucket.com/albums/i191/ ... 1246032637
Onkos ketään asennellut noita enemin z-7 ja z-24 nokkia? Itsellä on juuri asennus vaiheessa, mutta ei meinaa saada ajoitusta kohdilleen.
En äkkiseltään muista onko jo topikissa ollut puhetta 3,2 kampiakselin käyttämisestä X30XE:ssä?
Että onko sitä mahdollista käyttää ja onko sen isku edes isompi.
Ja toistetaan uudestaan tiedustelu kankien ja mäntien valmistajista X30XE:n.
Mittatilauksena tietenkin saa mutta valmiina ei ole tullut vastaan.
Että onko sitä mahdollista käyttää ja onko sen isku edes isompi.
Ja toistetaan uudestaan tiedustelu kankien ja mäntien valmistajista X30XE:n.
Mittatilauksena tietenkin saa mutta valmiina ei ole tullut vastaan.
Johnny, la gente esta muy loca.
Nyt on enemin z-7 & z-24 setti kiinni. Tuntuis lähtevän vetää jostain 3000 aika hyvin ja ja yläkierroksilla toimii ihan ok. Tyhjäkäynniltä hävis vääntöä. Ei kuitenkaan ihan älyttömästi tullu lisää tehoa.
Ihan mielenkiinnosta kyselen että paljonko nokat kustansi? Ootko ajatellu mennä penkkiin testaamaan?
Veikkaisin, että postikuluineen n. 8000-8500 ruotsin kruunua...N1kko kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kyselen että paljonko nokat kustansi? Ootko ajatellu mennä penkkiin testaamaan?
Joo maksoivat tosiaan n.750€ ja penkkiin olisi tarkotus mennä kunhan saa x-putken tehtyä.N1kko kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kyselen että paljonko nokat kustansi? Ootko ajatellu mennä penkkiin testaamaan?
Villi veikkaus/mutu pohjaltako Jahne meni noin lähelle?janhe kirjoitti:Veikkaisin, että postikuluineen n. 8000-8500 ruotsin kruunua...N1kko kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kyselen että paljonko nokat kustansi? Ootko ajatellu mennä penkkiin testaamaan?
Hmm, eli mullakin varmaan pyörii sitten tehot 190hv tietämillä ja väännöt 300Nm tietämillä kun oma vectra kulki vartilla ~6km/h korkeampia loppunopeuksia kuin Timosen vectrahesssu kirjoitti:Ja vastaavasti:Timonen kirjoitti:Vectra B1 -98, X25XE, ajettu 142tkm, kisakatti -> 137,4kW = 187,4 hv/5450rpm ja 296,7 Nm/3400rpm !!!
Vectra B2 -00, X25XE, ajettu 225tkm, 3,8bar bensanpaineen säädin, hieman portattu kääsuläppä, 2,5'' Rosteriputkisto katilta taaksepäin, K&N vapaavirtaussuodatin -> 139.6kw = 190hv/5500rpm ja 293,2 Nm/ 3400rpm.
Sitten K&N paneelisuodattimella -> 137,7kw = 187,2hv/6050rpm ja 298,4Nm/3350rpm.
Eli vaparilla parempi teho, mutta huonompi vääntö. Paneelisuodattimella sitten toisinpäin. Ihan positiivisesti yllättynyt tehoista ja väännöistä.
Johnny, la gente esta muy loca.
Stuke kirjoitti:Onkos ketään asennellut noita enemin z-7 ja z-24 nokkia? Itsellä on juuri asennus vaiheessa, mutta ei meinaa saada ajoitusta kohdilleen.
Hei onko siellä hydrauliset kupit, itse en ole omaa moottoria viel avannut? ja kuis paljon ne nousee nokan pois oton jälkee ylöspäi?? Siis kupit meinaan jos siel sellaiset on
mv6 ompun pakosarjoista... onko eroja onko katit vai ilman luulis toimivan kattien kans paremmin.... 
Vectra c Vectra B
http://www.nousurakenne.fi/
http://www.nousurakenne.fi/
- motorsport
- 'Diplomat'

Onko kukaan pidellyt kädessään V6 kampiakseleita ja todennut että jossain mallissa olisi taottu akseli valetun sijaan. Netistä ei löydä kuin huhuja, että vasta 3.2 litraisissa olisi takoakseli.
tämän näköinen on 2.5:n kampura http://fissio.ath.cx/v6/kampiakseli.jpgmotorsport kirjoitti:Onko kukaan pidellyt kädessään V6 kampiakseleita ja todennut että jossain mallissa olisi taottu akseli valetun sijaan. Netistä ei löydä kuin huhuja, että vasta 3.2 litraisissa olisi takoakseli.
-Janne
ex Corsa E OPC PP 2018
ex Corsa E OPC PP 2018
- motorsport
- 'Diplomat'

kiitän..
olen tässä vähän yrittänyt penkoa tuota V6 -viritysaihetta. Hintsunlaisesti on internjetissä tietoa. Radalla noita moottoreita kuitenkin on ollut euroopassa erilaisissa kiuluissa hyvällä menestyksellä ( siis DTM:n ulkopuolellakin ), mutta kaikki tuppaa olemaan ammattipajojen tekeleitä. Tärkein fakta, jonka olen saanut, on että tuota vakiota mutkarautaa ei saa pyörittää yli 7.75 kiloa tai tulee romua.
olen tässä vähän yrittänyt penkoa tuota V6 -viritysaihetta. Hintsunlaisesti on internjetissä tietoa. Radalla noita moottoreita kuitenkin on ollut euroopassa erilaisissa kiuluissa hyvällä menestyksellä ( siis DTM:n ulkopuolellakin ), mutta kaikki tuppaa olemaan ammattipajojen tekeleitä. Tärkein fakta, jonka olen saanut, on että tuota vakiota mutkarautaa ei saa pyörittää yli 7.75 kiloa tai tulee romua.