hälyyttimet
Asensin yhteen edelliseen autooni Sikura SA 90 TX -hälyttimen. Oli helppo asentaa ja oli varmatoiminen. Sisätutka, lasinrikkotunnistin, kaikkien luukkujen valvonta, käynn esto, 2kpl kauko-ohjaimia, keskuslukon ohjaus, lisäsireenin asennus mahdollisuus, ohjelmoitava. Ja vielä VAT -hyväksytty. Käy kato seur sivu:
http://www.vakes.fi/lvk/vat/halytinl.ht ... HÄLYTTIMET
http://www.vakes.fi/lvk/vat/halytinl.ht ... HÄLYTTIMET
-
Sakkeus
- 'Admiral'

- Viesti:
Minä olen ainakin itse henk. koht. saanut sellaisen käsityksen, jos haluat laatua, ostat Cobran hälyttimet? Pitääkö paikkansa, hinta voi olla kuulemma vähän korkeampi, mutta laatu on myös hyvä. Onko eri hälytin merkeillä paljon eroa, jos katsotaan vain näitä parempia merkkejä ? Esim. Cobra, Sikura, Defa yms ?
Minkä laista hälytintä olet hankkimassa ja millaisilla ominaisuuksilla. Cobra on ilmeisesti aino hälytin valmistaja jonka autoja suomesta ei ole varastettu. ja se on kun ostaa cobran niin saa jostain vakuutusyhtiöstä alennuksia. Itselläni on cobra + kaikki hilavitkuttimet ja kyllä se on toiminut tosi hyvin. Hinta on hieman kalliimpi kuin muiden ja se pitää asennutta asentamolla jolla on oikeus asentaa cobraa. En nyt sa että muut merkit sen huonompia/parempia ole, mutta kyllä cobra on niin kuin automaailman mersu. Sikura ja enforce on todella helppo asentaa itsekkin. Olen asentanut muutaman kaverien autoon kyllä ne asian on hoitanut. Mihin olet asentamassa hälytintä?
Hälyyttimistä puheenollen, niin mulla on Cobran hälytin jossa on sellanen kaukosäädin jonka napit muistuttaa mikki-hiiren korvii (vissiin joku ergosäädin)... niin jos punanen valo syttyy kun painaa, niin tarkoittaako se sitä että patteri on lopussa!?
Tänään kun yritin avata autoa niin ei aukenutkaan lukot eikä hälytin menny pois päältä
Autosta on vielä kaiken huipuks poistettu lukot ovista 
<font size=-1>[ This Message was edited by: kuisma on 2002-02-28 19:38 ]</font>
Tänään kun yritin avata autoa niin ei aukenutkaan lukot eikä hälytin menny pois päältä
<font size=-1>[ This Message was edited by: kuisma on 2002-02-28 19:38 ]</font>
Itselläni on vectrassa Defan hälytin malliltaan 823x MGBs (VAT-hyv.)ominaisuuksista sen verran että löytyy sisätutka, lasinsärkemistunnistin, tunnistimet joka oves ja luukus. Lisäksi keskusyksikön saa halutessaan ohjaamaan erikseen esim. sähkölaseja tai kattoluukkua ja mahdollisuus jatkohälyttimelle. Paljon on ominaisuuksia käy ite tutkimas maahantuojan sivuilla http://www.kaha.fi Takuu 2v. helppokäyttöinen ja selvät ohjeet asennukseen!On 2002-02-27 17:48, gremlin wrote:
Olisin autoon hankkimassa varashälyytintä ja olisin kiinnostunut kokemuksista eri merkeistä.
Hälyytintä kun vie vielä ole yhdessäkään autossani vielä ollu.
noista vakuutusyhtiöiden alennuksista ei ole hälyn merkistä kiinni paljonko alennusta saat vaan vakuutusyhtiöstä Tapiolassa -5%
-
Sakkeus
- 'Admiral'

- Viesti:
Joku väitti tuossa edellä, ettei Suomessa ole varastettu autoja joissa on Cobran hälyt. Satun henk. koht. tuntemaan erään jolta vietiin todella laitettu Ford, jossa piti olla Cobran parhaat mahdolliset hälyttimet ja kaikki muut mahdolliset lisä vilkut ja hälyttimet, mutta silti se vietiin. Nykyään ei taida löytyä mitään, mikä estäisi auto varkauden, paitsi oma lukollinen talli.
No kyllä ne varkaatkin menee eteenpäin keinolla jolla auto saadaan. Itseasiassa suuurin ongelma taita olla kun hälyttimet kytketään auton omaan käynistyksenestoon. Ja jos johtoja ei piilota kunnolla niin kyllä se pitkäkyntinen varmasti tulee "lainaamaan" eikä palauta koskaan. Mut pääasia että on hälytin edes. Se estää suurimman osan amatöörivarkaiden touhuja. Ammattivarkaat taas sit on oma kuntansa
-
Sakkeus
- 'Admiral'

- Viesti:
Totta. Pelkkä vilkkuvalo ja stikkeri estää muistaakseni 50% todennäköisyydellä, ettei autoasi viedä. Ja kannattaa muistaa AINA ottaa kaikki CD:t, kännykät, kannettavat tietokoneet ja muut arvotavarat mukaan, ettei mitään arvokasta jää autoon. Tapauksia on ollut että kaverin takaikkunalla on ollut läjä cd:tä joku lyönyt lasin sisään ja pöllinyt cd:tä. Itse jätin toisesta autostani (Chevrolet Caprice Classic) Vahingossa avaimet sisälle ja löin ovet keskuslukosta lukkoon. Olin sitten Järvenpään Hesburgerin pihalla ja sattumalta ABLO Oy:n lukkoseppä tuli viereiseen ruutuun ja pyysin kohteliaasti auttamaan miestä hädässä. Noh, se seppä kaivo takkokontistaan sellaisen lattaraudan ja avas ovet sanotaanko n. 2 sec.
Nykyis kyllä taitaa autot olla hieman paremmin murtosuojattua, mutta eihän mitään voida täysin suojata koskaan!
Nykyis kyllä taitaa autot olla hieman paremmin murtosuojattua, mutta eihän mitään voida täysin suojata koskaan!
Tohon vilkkuvaloon ja stikkeri juttuun voin kertoa semmotisen hauskan vastatarinan eräästä puolitutustani, joka laittoi pelkän vilkkuvalon, stikkerin ja sitten vielä rattiin sen pitkän tangon.On 2002-03-15 09:39, Sampop wrote:
Totta. Pelkkä vilkkuvalo ja stikkeri estää muistaakseni 50% todennäköisyydellä, ettei autoasi viedä. Ja kannattaa muistaa AINA ottaa kaikki CD:t, kännykät, kannettavat tietokoneet ja muut arvotavarat mukaan, ettei mitään arvokasta jää autoon. Tapauksia on ollut että kaverin takaikkunalla on ollut läjä cd:tä joku lyönyt lasin sisään ja pöllinyt cd:tä. Itse jätin toisesta autostani (Chevrolet Caprice Classic) Vahingossa avaimet sisälle ja löin ovet keskuslukosta lukkoon. Olin sitten Järvenpään Hesburgerin pihalla ja sattumalta ABLO Oy:n lukkoseppä tuli viereiseen ruutuun ja pyysin kohteliaasti auttamaan miestä hädässä. Noh, se seppä kaivo takkokontistaan sellaisen lattaraudan ja avas ovet sanotaanko n. 2 sec.![]()
Nykyis kyllä taitaa autot olla hieman paremmin murtosuojattua, mutta eihän mitään voida täysin suojata koskaan!![]()
Eräänä aamuna oli kuulemma auton lukot auki, rattitankolukkosysteemi, ja vilkkuvalo etupenkillä nätisti laitettuna, eikä mitään varastettu.
Ps:En tiedä onko rattitankolukkosysteemi yhdyssana?