hälyyttimet

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
gremlin
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

Olisin autoon hankkimassa varashälyytintä ja olisin kiinnostunut kokemuksista eri merkeistä.
Hälyytintä kun vie vielä ole yhdessäkään autossani vielä ollu.
Omega a 3.0 24v CD, omega 3000 24v projekti, baijerilainen takaveto käyttis.
Mika
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Mika »

Asensin yhteen edelliseen autooni Sikura SA 90 TX -hälyttimen. Oli helppo asentaa ja oli varmatoiminen. Sisätutka, lasinrikkotunnistin, kaikkien luukkujen valvonta, käynn esto, 2kpl kauko-ohjaimia, keskuslukon ohjaus, lisäsireenin asennus mahdollisuus, ohjelmoitava. Ja vielä VAT -hyväksytty. Käy kato seur sivu:
http://www.vakes.fi/lvk/vat/halytinl.ht ... HÄLYTTIMET
Sakkeus
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Minä olen ainakin itse henk. koht. saanut sellaisen käsityksen, jos haluat laatua, ostat Cobran hälyttimet? Pitääkö paikkansa, hinta voi olla kuulemma vähän korkeampi, mutta laatu on myös hyvä. Onko eri hälytin merkeillä paljon eroa, jos katsotaan vain näitä parempia merkkejä ? Esim. Cobra, Sikura, Defa yms ?
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

Minkä laista hälytintä olet hankkimassa ja millaisilla ominaisuuksilla. Cobra on ilmeisesti aino hälytin valmistaja jonka autoja suomesta ei ole varastettu. ja se on kun ostaa cobran niin saa jostain vakuutusyhtiöstä alennuksia. Itselläni on cobra + kaikki hilavitkuttimet ja kyllä se on toiminut tosi hyvin. Hinta on hieman kalliimpi kuin muiden ja se pitää asennutta asentamolla jolla on oikeus asentaa cobraa. En nyt sa että muut merkit sen huonompia/parempia ole, mutta kyllä cobra on niin kuin automaailman mersu. Sikura ja enforce on todella helppo asentaa itsekkin. Olen asentanut muutaman kaverien autoon kyllä ne asian on hoitanut. Mihin olet asentamassa hälytintä?
pkh
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pkh »

Itse kyllä tiedän montakin tapausta joissa cobran hälyttimellä varustettu auto on varastettu. Itsellä on sellainen mielikuva että kun ostaa valmistajalta vähänkään paremmin varustetun (=kalliimpi)hälyttimen niin taitaa toiminnot/ominaisuudet olla aikalailla samanlaiset.
nico
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja nico »

Itse oon ihan tyytyväinen ollut tuollaiseen Sikuraan. Vakuutuksesta sai 10% alennusta kun oli VAT-hyväksytty. Ei se nyt paljoa ole, mut kyl senkin hakee kun hälytinkin tuli sentään asennettua.
lepO
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja lepO »

Hälyyttimistä puheenollen, niin mulla on Cobran hälytin jossa on sellanen kaukosäädin jonka napit muistuttaa mikki-hiiren korvii (vissiin joku ergosäädin)... niin jos punanen valo syttyy kun painaa, niin tarkoittaako se sitä että patteri on lopussa!?

Tänään kun yritin avata autoa niin ei aukenutkaan lukot eikä hälytin menny pois päältä :smile: Autosta on vielä kaiken huipuks poistettu lukot ovista :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: kuisma on 2002-02-28 19:38 ]</font>
JiiPee
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

On 2002-02-27 17:48, gremlin wrote:
Olisin autoon hankkimassa varashälyytintä ja olisin kiinnostunut kokemuksista eri merkeistä.
Hälyytintä kun vie vielä ole yhdessäkään autossani vielä ollu.
Itselläni on vectrassa Defan hälytin malliltaan 823x MGBs (VAT-hyv.)ominaisuuksista sen verran että löytyy sisätutka, lasinsärkemistunnistin, tunnistimet joka oves ja luukus. Lisäksi keskusyksikön saa halutessaan ohjaamaan erikseen esim. sähkölaseja tai kattoluukkua ja mahdollisuus jatkohälyttimelle. Paljon on ominaisuuksia käy ite tutkimas maahantuojan sivuilla http://www.kaha.fi Takuu 2v. helppokäyttöinen ja selvät ohjeet asennukseen!

noista vakuutusyhtiöiden alennuksista ei ole hälyn merkistä kiinni paljonko alennusta saat vaan vakuutusyhtiöstä Tapiolassa -5%
Sakkeus
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Joku väitti tuossa edellä, ettei Suomessa ole varastettu autoja joissa on Cobran hälyt. Satun henk. koht. tuntemaan erään jolta vietiin todella laitettu Ford, jossa piti olla Cobran parhaat mahdolliset hälyttimet ja kaikki muut mahdolliset lisä vilkut ja hälyttimet, mutta silti se vietiin. Nykyään ei taida löytyä mitään, mikä estäisi auto varkauden, paitsi oma lukollinen talli.
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

No kyllä ne varkaatkin menee eteenpäin keinolla jolla auto saadaan. Itseasiassa suuurin ongelma taita olla kun hälyttimet kytketään auton omaan käynistyksenestoon. Ja jos johtoja ei piilota kunnolla niin kyllä se pitkäkyntinen varmasti tulee "lainaamaan" eikä palauta koskaan. Mut pääasia että on hälytin edes. Se estää suurimman osan amatöörivarkaiden touhuja. Ammattivarkaat taas sit on oma kuntansa
Sakkeus
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Totta. Pelkkä vilkkuvalo ja stikkeri estää muistaakseni 50% todennäköisyydellä, ettei autoasi viedä. Ja kannattaa muistaa AINA ottaa kaikki CD:t, kännykät, kannettavat tietokoneet ja muut arvotavarat mukaan, ettei mitään arvokasta jää autoon. Tapauksia on ollut että kaverin takaikkunalla on ollut läjä cd:tä joku lyönyt lasin sisään ja pöllinyt cd:tä. Itse jätin toisesta autostani (Chevrolet Caprice Classic) Vahingossa avaimet sisälle ja löin ovet keskuslukosta lukkoon. Olin sitten Järvenpään Hesburgerin pihalla ja sattumalta ABLO Oy:n lukkoseppä tuli viereiseen ruutuun ja pyysin kohteliaasti auttamaan miestä hädässä. Noh, se seppä kaivo takkokontistaan sellaisen lattaraudan ja avas ovet sanotaanko n. 2 sec. :grin:
Nykyis kyllä taitaa autot olla hieman paremmin murtosuojattua, mutta eihän mitään voida täysin suojata koskaan! :grin:
petsku73
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja petsku73 »

On 2002-03-15 09:39, Sampop wrote:
Totta. Pelkkä vilkkuvalo ja stikkeri estää muistaakseni 50% todennäköisyydellä, ettei autoasi viedä. Ja kannattaa muistaa AINA ottaa kaikki CD:t, kännykät, kannettavat tietokoneet ja muut arvotavarat mukaan, ettei mitään arvokasta jää autoon. Tapauksia on ollut että kaverin takaikkunalla on ollut läjä cd:tä joku lyönyt lasin sisään ja pöllinyt cd:tä. Itse jätin toisesta autostani (Chevrolet Caprice Classic) Vahingossa avaimet sisälle ja löin ovet keskuslukosta lukkoon. Olin sitten Järvenpään Hesburgerin pihalla ja sattumalta ABLO Oy:n lukkoseppä tuli viereiseen ruutuun ja pyysin kohteliaasti auttamaan miestä hädässä. Noh, se seppä kaivo takkokontistaan sellaisen lattaraudan ja avas ovet sanotaanko n. 2 sec. :grin:
Nykyis kyllä taitaa autot olla hieman paremmin murtosuojattua, mutta eihän mitään voida täysin suojata koskaan! :grin:
Tohon vilkkuvaloon ja stikkeri juttuun voin kertoa semmotisen hauskan vastatarinan eräästä puolitutustani, joka laittoi pelkän vilkkuvalon, stikkerin ja sitten vielä rattiin sen pitkän tangon.
Eräänä aamuna oli kuulemma auton lukot auki, rattitankolukkosysteemi, ja vilkkuvalo etupenkillä nätisti laitettuna, eikä mitään varastettu. :smile: Varkailtakin voi löytyä näköjään huumorintajua.Heh.

Ps:En tiedä onko rattitankolukkosysteemi yhdyssana? :smile:
Opelix
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Opelix »

Mulla on samanlainen, siinä kaukosäätimessä kuuluukin vilkkua pienenpieni punanen valo aina kun nappia painaa... mutta ilmeisesti siitä on kuitenkin pariston virta melko vähissä. Yleensä se kyllä kestää monta vuotta!
Fosse
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Fosse »

Itselläni jäi Kadetista Sikuran varashälytin (mallia en muista, mutta ikää noin 5-6 vuotta). Paljonko tuollaisesta pystyy pyytämään? Uutena hinta taisi pyöriä 250 €:n tietämillä.
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

onko tietoa minkä valmistaman hälyyttimen logo on Musta pantteri???
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Vastaa Viestiin