Hiushalkeama takavalon "lasissa"

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Jostain on ilmestynyt sellainen ehkä 2cm:n mittainen hiushalkeama takavalon "lasiin"..eli siis muoviin. En oo varma onko edes läpi asti mutta saattaapa hyvin olla että kosteutta siitä alkaa syyssateilla mennä sisään.

Eli onko kellään hyviä kikkoja tiedossa miten moisen halkeamanalun saisi paikattua niin ettei kosteus ala kerääntyä sisään?
Tokihan voi koko systeemin vaihtaa, mutta hinta on kutakuinkin "järjetön" joten mieluummin sen jotenkin paikkaisi.
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Onneksi on keksitty Epoxihartsi
sillä minä niitä olen korjaillut.
Sauma ei välttämättä ole nätti,mutta
eipähän mene vesi pilaamaan lyhtyä.
Lue tuotteen käyttöohjeet huolellisesti.
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jartza »

...yksi halpa korjaus on kun ostat spraypullollisen kirkaslakkaa,suhautat pikkasen siihen korkkiin ja laitat ohkasella siveltimellä siihen halkeaman päälle...ei mee vesi sisään,ja on huomaamaton...
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-08-29 15:38, Jartza wrote:
...yksi halpa korjaus on kun ostat spraypullollisen kirkaslakkaa,suhautat pikkasen siihen korkkiin ja laitat ohkasella siveltimellä siihen halkeaman päälle...ei mee vesi sisään,ja on huomaamaton...
Toi kuulostaa hyvältä :smile:
Varsinkin kun halkeama on sen verran pieni (vielä) että sinänsä hyvät keinot liima/ epoksi ei ehkä oikein luonnistu.

Mistä muuten moinen halkeama voi syntyä? Se nimittäin on tullut tämän päivän aikana..auto oli muutaman tunnin työpaikan pihalla parkissa kaukana muista autoista..eli olen 99.99% varma että kukaan ei ole siihen millään kolauttanut! Aika hämärä tapaus..
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

vaikea tietty sanoa mistä juuri tämä tapaus on tullut,mutta ei tarvi paljon nojata/tuupata huonossa kulmassa lasiin niin siihen tulee särö...

...talvella sen saa aika kivuttomasti lumiharjalla aikaiseksi kun putsailee autoa lumesta,ei tarvi paljon lasiin kopsahtaa kylmällä kun siinä on pieni halkeama...
Kyntäjä
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kyntäjä »

Mulla tossa vecussa on takavaloissa ja ent etuvilkuissa(b2 umpiot nykyään)
täynä hiushalkeemia.Mut todella pieniä,erottaa kun työntää nenän kiinni lasiin :smile:
-4X4 Turbo-
-Lynx Racing 440 -04-
Gese
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gese »

Joo, ne on ainakin noi kirkkaat sivuvilkut kummallisia.

Mulla A-Vectrassa on kans täynnä semmoista hiushalkeamaa ja GSi:ssäkin rupeaa näyttämään siltä, että sama on tapahtumassa siihenkin.

Edellisissä Kadeteissa ei oransseissa vilkuissa ollut tollasta ongelmaa, muistaakseni.
Vielä on Gesee jäljellä, vielä tulee kauniita päiviä...
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Joo..noudatin sitten Jartzan neuvoa ja laitoin muutaman kerroksen lakkaa ja täytyy sanoa että tulos oli vähintäänkin erinomainen! :smile:
Korjausta ei huomaa käytännössä ollenkaan ja tuli tuo vedenpitävyyskin testattua rankkasateessa,pesussa..ja vieläpä seisottamalla autoa yön yli lähes läpipääsemättömässä sumussa..eikä TIPPAAKAAN kosteutta päässyt sisään!

Että kiitoksia Jartzalle vinkistä!! :smile:

(laitoin muuten Opelin lakkaa..vaikka mesen takalyhdystä olikin kyse..mutta kun piti saada laadukas tulos niin pakkohan se oli Opeliin luottaa.. :smile: )
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

ole hyvä vain...!
Vastaa Viestiin