NiimpäJumitzu kirjoitti:Suosittelen.. voi olla kivan näköiset oven aluset vuoden kahden päästä..
Kiitoksia0meg4 kirjoitti:en tiijä mut ex b-vectran omistajana komee tuo vectra on... tosiaan merkit pois... siis miun mielipije?
NiimpäJumitzu kirjoitti:Suosittelen.. voi olla kivan näköiset oven aluset vuoden kahden päästä..
Kiitoksia0meg4 kirjoitti:en tiijä mut ex b-vectran omistajana komee tuo vectra on... tosiaan merkit pois... siis miun mielipije?
Niin teen. Tämäkin projektin alotus on vain venyny ja venyny... Syyslomalla on tarkotus tehdä remppa. Pitäis alkaa osia haalimaan pikkuhiljaa. Oulun moottorikoneistamolla maksaa ~200€ kansityöt (sis. mm. yhden tulpanreijän kunnostuksen) Pitää koittaa ettiä halvempia vaihtoehtoja vielä.:J:J kirjoitti:tottamooses sinne kannattaa roiskasta uudet jakopään kuluvat osat.. ne osatku ei niin kauheasti maksa.

Itsekin mietin tota, kun tuo nokka-anturi alkaa vetelemään viimeisiä. Mun tapauksessa mittaamalla selvisi että itse anturi on menossa rikki (raja-arvoilla oli mitatut arvot), joten johdoissa tai itse liittimessä ei pitäisi olla vikaa mutta meneekö ne sitten vähän ajan päästä jos nyt vaihtaa vaan pelkän anturin...Cube^ kirjoitti:Kysymys tuosta nokka-akselin asentotunnistimesta: Onko kannattavaa ostaa se johdon kanssa vai ilman?

On todella aikamoista ryöstöä tuo osien hinnoittelu. Motonetistä oon ite katellu osia:jeppe jääkarhu kirjoitti: Noissa on vissiin ollut enemmänkin ongelmia siinä liittimessä (johdot katkeilevat juuresta tjsp.) eikä niinkään anturissa.
Hintaero on kyllä aika huomattava noiden (pelkkä anturi vai anturi + uusi liitin ja johdot) välillä, koska Automuovista kyselin niin pelkän "vanhan" mallisen anturin olis saanu n. 60€ ja "uuden" mallinen liitimineen ja johtoineen yli 100€...
En oo vielä mitannu. Taidan tehdä niin että teen ostopäätöksen vasta kun oon purkanu osat ja mittaillu. Toisaalta sama se olis vaihtaa johtoineen, koska jos ei vielä ole rikki niin kohta varmasti on, niinkuin jeppe totesi. Ja sitten se vituttaa purkaa taas kun pihisti väärässä paikassa...Ootko muuten mitannut sen anturin? Sen saa yleismittarilla näppärästi mitattua, niin saisit varmuuden että onko se anturi sökö vai vika liittimessä/johdoissa...

Voi olla että pistän vaan nippuun takaisin... Vois toki kattoa kuinka hyvin imu ja pakosarjat menee kannen kohdalleen, että jos niitä reikiä vähän kohdistaisi. Kaasuläppäkotelo pitää huoltaa ja vaihtaa tyhjäkäyntimoottori. Käsitin että se uusin versio nokka-anturista on parannettu versio edellisestä ja käsitin myös että täältä ei ainakaan muuta saanut kuin tätä uusinta "ja parastajeppe jääkarhu kirjoitti:Kuvat kiinnostavat näet aina
Meinaatko tuolle kannelle tehdä mitään muuta? Imu- ja pakosarjojen porttausta tms.?
Miltähän tavoin se nokka-akselin asentotunnistimen versio 3 eroaa noista kahdesta aiemmasta? Munkin pitäisi käydä hakemassa uusi anturi kun vanha kilahtanee joku päivä pysyvästi (tällä hetkellä vastusarvot oli menny vertailuarvoista yli mutta vikavalo ei toistaiseksi loimota koko ajan). Ajattelin ottaa sen uudemman mallisen, uusine johtoineen...ihan varmuudeksi
Tiedätkö muuten yhtään missä hinnoissa oli se uusi (versio 2) anturi ja johdonpätkä marmoritiskillä?
Joo ostin ite Motonetistä kakkosmallin hintaan 99e. Aika kulutustavaraa nuokin, kerran tuohon munkin autoon oli jo vaihdettu johtoineen päivineen...MantaGsi kirjoitti:Tarvikeliikkeessä ekaa mallia oleva maksoi 58e. Ja tätä "2 mallia" oleva 118e. Tiedä sitten, että mistä tuo tuplahintakin tulee, tuntuu ne kaikki hajoavan vähän väliä