Kytkin vinkuu ja vaihteet ei mene päälle

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Kimi 87
'Senator'
'Senator'

Re: Kytkin vinkuu ja vaihteet ei mene päälle

Viesti Kirjoittaja Kimi 87 »

lmb-58 kirjoitti:jos haluat kuvan ja mitat niin anna sp osoite niin lähetän, ja kolme niitä pitäis olla.
No voithan sä laittaa. kimi_lundahl8@hotmail.com
Opel Kadett E 1.8i GT -89
Kimi 87
'Senator'
'Senator'

Koitettiin nyt sellasilla itse tehdyillä palikoilla,mut ei se p*r***een paska tuu ulos sieltä.Pitäis olla varmaan kunnon palikat jotta sen saa ulos.Onko mitään keinoa jolla sen nyt saa vai pitääkö jostain saada ne palikat?Myydäänkö josain noita erikseen vai pitääkö vaan koittaa tehdä jostain paremmat.Pitää koittaa tehdä noilla sun ohjeilla jos onnistuu tai sit vaan koittaa löytää jostain.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

jos tarkoitit mun antamia mittoja, niin semmoisetko teet niin varmasti irtoaa, ne kun ei ole omatekoiset ja niillä olen joka opelista irrottanut.
opel vectra c 2,2 gts
Kimi 87
'Senator'
'Senator'

lmb-58 kirjoitti:jos tarkoitit mun antamia mittoja, niin semmoisetko teet niin varmasti irtoaa, ne kun ei ole omatekoiset ja niillä olen joka opelista irrottanut.
Oletko saanu jostain kytkin paketista mukana noi jos ei ole omatekoset?Vanhaan opeliin vaihdettiin 3 vuotta sitten ja mukana tuli ne,mutta en tiedä mihin ne heitin.Kyllä tollasia pitäis saada jostain erikseen.Miten ne oikee luulee,et joku vaihtaa ton paketin jos ei ole edes tärkeämpiä palikoita jota tossa tarvitaan :evil: Siis tällä hetkellä ongelmana on,että sitä pakettia ei saa kytkinpolkimella puristettua kasaan.Se on kyllä ihan pienestä kiinni,että tulis,mut ei vaan tule.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

kyllä kytkinpaketissa tuli, yhdessä lootassa jopa kahdet, mutta ei kaikissa läheskään, en ole kuullut että joku olis niitä ostellut erikseen, eihän mikään estä kysymästä tarvikeliikkeistä, tai marmoritiskiltä. voisko olla sellainen konsti siihen irroittamiseen, että löysäät kaikkia vaihteiston kehän pultteja ja raotat sitä väliä, jos se on pienestä kiinni se irroitus, saattais toimia näin, enpä tuota kyllä muista, mulla on ylimääräiset palikat, tuu hakeen. luin tarkemmin, eikö saa polkemalla tarpeeksi kasaan sitä asetelmaa että sais ne lukot paikalleen, nyt en muista mikä auto on sulla, mutta jos on vaijerikytkin niin kiristä vaijeria jos nesteellä niin jotain rautaa laakerin ja asetelman väliin. itse olen joskus pikaratkaisuna ja laiskuuttani laittanut vaijerin ja haarukan väliin lenkkiavaimen. jaa katsoin e-kadetti kai on vaijerilla.
opel vectra c 2,2 gts
Kimi 87
'Senator'
'Senator'

No se olis kans yks vaihtoehto,että löysää niitä vaihteiston pultteja,mut liikkuuko se sit helposti? Ja on vaijerikytkin.Seki vois varmaan hiukan auttaa jos kiristää sen vaijerin loppuun asti.Siinä taitaa olla viellä 1-2cm varaa kiristää.Täytyis olla joku kunnon nosturi ettei tarvis autoa tunkata ja maata siellä alla.Vaikeuttaa huomattavasti työn tekoa,ku ei oo kunnolla tilaa :) Kyselin motonetistaki,ni niitä lukkoja ei siellä ainakaa myydä eriksee.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Kimi 87 kirjoitti:: Siis tällä hetkellä ongelmana on,että sitä pakettia ei saa kytkinpolkimella puristettua kasaan.Se on kyllä ihan pienestä kiinni,että tulis,mut ei vaan tule.
en ymmärrä, onko lukot paikallaan asetelmassa vai ei, jos ne on paikallaan niin ei sitä poljinta enää paineta irroitusvaiheessa, entä tuo "pienestä kiinni että tulis" eikö mahdu lukot paikallaan ulos aukosta. tässä on ristiriitaa. selvennä vähä.
opel vectra c 2,2 gts
ooopel
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ooopel »

kuulostaa siltä, et olis painelaakeri leikannut kiinni, ja sorvannut asetelmasta läpi..
Kimi 87
'Senator'
'Senator'

lmb-58 kirjoitti:
Kimi 87 kirjoitti:: Siis tällä hetkellä ongelmana on,että sitä pakettia ei saa kytkinpolkimella puristettua kasaan.Se on kyllä ihan pienestä kiinni,että tulis,mut ei vaan tule.
en ymmärrä, onko lukot paikallaan asetelmassa vai ei, jos ne on paikallaan niin ei sitä poljinta enää paineta irroitusvaiheessa, entä tuo "pienestä kiinni että tulis" eikö mahdu lukot paikallaan ulos aukosta. tässä on ristiriitaa. selvennä vähä.
Mä en tiedä mitä olen kirjottanu,ku väsytti niin per***eesti.Ei sitä poljinta tietenkään sillon enää painetakkaan jos lukot on kiinni :D :bonk: Ne lukot ottaa hiukan kiinni,mut niissä lukoissa on sellanen kulma joka pitää hiota varmaan pois ni sit pitäis homman toimia.Ne lukot siis ei mahdu kunnolla sinne sisään,ku lähtee pyörittämään sitä levyä.Eli ton lukon pitää olla juuri ton mallinen joka sun antamassa kuvassa on.No tosta lukosta on kuva myös korjausoppaassa.Koitan nyt hiota noi kulmat hienosti pyöreiks,ni eiköhän se sit pitäis onnistua.Ja painelaakeri on luultavasti aika heikossa kunnossa,et toivottavasti ei sen takia jumita..
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Kimi 87 kirjoitti:
lmb-58 kirjoitti:
Mä en tiedä mitä olen kirjottanu, ku väsytti niin per***eesti. Ei sitä poljinta tietenkään sillon enää painetakkaan jos lukot on kiinni :D :bonk: Ne lukot ottaa hiukan kiinni, mut niissä lukoissa on sellanen kulma joka pitää hiota varmaan pois ni sit pitäis homman toimia. Ne lukot siis ei mahdu kunnolla sinne sisään, ku lähtee pyörittämään sitä levyä. Eli ton lukon pitää olla juuri ton mallinen joka sun antamassa kuvassa on. No tosta lukosta on kuva myös korjausoppaassa. Koitan nyt hiota noi kulmat hienosti pyöreiks, ni eiköhän se sit pitäis onnistua. Ja painelaakeri on luultavasti aika heikossa kunnossa, et toivottavasti ei sen takia jumita..
Voi siinä vähän reippaamminkin sitä vauhtipyärää pyörittää, lukot jos irtoo ni, sit irtoo. laittaa takas. Pultteja voi astelmasta koittaa löysätä, kun lukko kii.
Akselin päätä pitää muistaa varoa, ja että se on tarpeeks ulkona.
paketeissa tulevat lukot ei oo tarkotettu kestämään. vaan sen yhen asennuksen korkeintaan. Nekin kuitenkin erikoistyökaluja.
Ja niissäkin, kun kytkin ollu "painettuna hyllyssä" niin ainahan se väkisin löysyttää jousia jonkun verran.
Musta parempi, että ei oo paikallaan, vaan laittaa sit kun kinnittää autoon.
Ja ne saa kyllä väärinkin kohtiin ne lukot. suht tarkat ne u niitti kohat, jos ongelmallinen.
liikkuuhan kytkin vipu kevyesti, kun lukot kiinni, ettei jumissa laakeri esim. asetelmassa, jos laakeri halennu esim.
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

no nyt meni jakeluun, ei se laakeri jumita vaikka olis kuinka huono, eihän sitä tartte kun niiden lukkojen asennuksessa, hiomaan vain sitten, muuten tk. nää lukot mitkä mulla on, ne on kestänyt varmaan parikymmentä kytkimen vaihtoa, ehkä jossain ollut laadukkaammat mukana, on tosin ollut niitä kertakäyttöisiäkin mitkä sujuu kun yrittää väkisin lukkoa paikalleen.
opel vectra c 2,2 gts
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

lmb-58 kirjoitti:no nyt meni jakeluun, ei se laakeri jumita vaikka olis kuinka huono, eihän sitä tartte kun niiden lukkojen asennuksessa, hiomaan vain sitten, muuten tk. nää lukot mitkä mulla on, ne on kestänyt varmaan parikymmentä kytkimen vaihtoa, ehkä jossain ollut laadukkaammat mukana, on tosin ollut niitä kertakäyttöisiäkin mitkä sujuu kun yrittää väkisin lukkoa paikalleen.
Sen nyt sieltä näkee luukusta kyllä, jos laakeri lähössä puolet mukaan asetelmaan juuttuneena, niin saattaa jumittaa, sillä sen vivun liikkumisen kysyin.
Kuulasadetta nyt melkovarmaan tiedossa kuitenkin, jos noista mitään selvää sain.
KuvaKuva
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

aivan näin tietenkin. en tarkoittanut että laakeri ei pyörisi, kun että ei se pitele sitä pakettia siellä kiinni.
opel vectra c 2,2 gts
Kimi 87
'Senator'
'Senator'

No nyt on kytkin vaihdettu.Painelaakeri oli aivan paskana ja kuulat oli lentäny sinne sun tänne.Nyt toimii paremmin ku uudessa autossa :peukku:
Vastaa Viestiin