Sisäpistoke pitäs asentaa nii riittääkö 1,5m johtoa?
Ristus notta unohrin! auto on siis 1.9cdti 150hp -06
saakos siihen sisäpistoketta laisinkaa?FullMetal kirjoitti:vähän ku harrastin salapoliisitoimintaa niin aikaisemmista jorgen viesteistä näkee että 1.9 diesel farkku c vectra näkyy olevan.
siihenhän tulee öljypohjaan säteilylämmitin.
joo-o kumpi sitten lie parempi.. se että nesteet on lämpöiset vaiko se että öljyt on lämpöiset.vivamanTT kirjoitti:Onko kukaan laittanut 1.9cdti:hin lohkolämmitintä eli ei säteilylämmitintä?? Defahan myy vain säteilijää ja sillä ei tee tossa koneessa mitään, kokemusta kahdesta talvesta, Calixilta taas tarjotaan tohon koneeseen lohkolämmitintä eli perinteistä vastusta nestetilaan. Omassa Zafirassa mulla on toi säteilijä ja sillä ei tosiaan tee mitään, vaikka yön pidät roikassa oikealla 20 asteen pakkasella niin käyntiäänestä jo kuulee ettei se vaikuta mitään, vastus kyllä kunnossa, kun olen sen testannut. Nyt olis tarkoitus laittaa sisätilanhaarasarja ja samalla voisi vaihtaa koko järjestelmän Calixiin, joka muutenkin yleensä halvempi, kuin Defa, samalla tulisi sitten kunnon lokilämmitin!
Niinpä, väitän vaan ettei tuo lämmitä juuri öljyäkään?? Kesällä öljynpainevalo sammuu heti, kun auto käynnistyy. Talvella taas, kun laitetaan kylmästä käyntiin valo palaa n. sekunnin kaks. Ja talvellahan käyntiäänestä kuulee milloin öljyä on, vähän sama, kuin öljynvaihdossakin, kun panet auton uusilla öljyillä käyntiin, käyntiääni on karkea niinkauan, kuin paine nousee ja suodatin täyttyy. Talvella, kun pidät muutaman tunnin säteilylämmitintä päällä niin vaikutusta ei huomaa, käyntiääni on ensin karkea ja öljynpainevalo palaa sen hetken siltikin?? Normaalilla lohkossa olevalla vastuksella, kun lämmitetään niin koko kone on lämmin??FullMetal kirjoitti:joo-o kumpi sitten lie parempi.. se että nesteet on lämpöiset vaiko se että öljyt on lämpöiset.vivamanTT kirjoitti:Onko kukaan laittanut 1.9cdti:hin lohkolämmitintä eli ei säteilylämmitintä?? Defahan myy vain säteilijää ja sillä ei tee tossa koneessa mitään, kokemusta kahdesta talvesta, Calixilta taas tarjotaan tohon koneeseen lohkolämmitintä eli perinteistä vastusta nestetilaan. Omassa Zafirassa mulla on toi säteilijä ja sillä ei tosiaan tee mitään, vaikka yön pidät roikassa oikealla 20 asteen pakkasella niin käyntiäänestä jo kuulee ettei se vaikuta mitään, vastus kyllä kunnossa, kun olen sen testannut. Nyt olis tarkoitus laittaa sisätilanhaarasarja ja samalla voisi vaihtaa koko järjestelmän Calixiin, joka muutenkin yleensä halvempi, kuin Defa, samalla tulisi sitten kunnon lokilämmitin!
Olen samaa mieltä, tuo lämmitin on aika heikkotehoinen ja lapissa kun oli talvilomalla -35C niin 2 h lämmitysaika ei riittänyt jotta auton olisi saannut helposti käyntiin joten kun auto ei ollut ajossa niin lämmitin oli aina päällä....vivamanTT kirjoitti:Niinpä, väitän vaan ettei tuo lämmitä juuri öljyäkään?? Kesällä öljynpainevalo sammuu heti, kun auto käynnistyy. Talvella taas, kun laitetaan kylmästä käyntiin valo palaa n. sekunnin kaks. Ja talvellahan käyntiäänestä kuulee milloin öljyä on, vähän sama, kuin öljynvaihdossakin, kun panet auton uusilla öljyillä käyntiin, käyntiääni on karkea niinkauan, kuin paine nousee ja suodatin täyttyy. Talvella, kun pidät muutaman tunnin säteilylämmitintä päällä niin vaikutusta ei huomaa, käyntiääni on ensin karkea ja öljynpainevalo palaa sen hetken siltikin?? Normaalilla lohkossa olevalla vastuksella, kun lämmitetään niin koko kone on lämmin??FullMetal kirjoitti:joo-o kumpi sitten lie parempi.. se että nesteet on lämpöiset vaiko se että öljyt on lämpöiset.vivamanTT kirjoitti:Onko kukaan laittanut 1.9cdti:hin lohkolämmitintä eli ei säteilylämmitintä?? Defahan myy vain säteilijää ja sillä ei tee tossa koneessa mitään, kokemusta kahdesta talvesta, Calixilta taas tarjotaan tohon koneeseen lohkolämmitintä eli perinteistä vastusta nestetilaan. Omassa Zafirassa mulla on toi säteilijä ja sillä ei tosiaan tee mitään, vaikka yön pidät roikassa oikealla 20 asteen pakkasella niin käyntiäänestä jo kuulee ettei se vaikuta mitään, vastus kyllä kunnossa, kun olen sen testannut. Nyt olis tarkoitus laittaa sisätilanhaarasarja ja samalla voisi vaihtaa koko järjestelmän Calixiin, joka muutenkin yleensä halvempi, kuin Defa, samalla tulisi sitten kunnon lokilämmitin!
Kyselin 1,9CDTI moottoriin letkulämmitintä ja vastaus oli tämä:kapiteeli kirjoitti:Defan sivulta lainattua "Moottoreihin joissa ei esimerkiksi ole pakkastulppia tai luukkuja vesitilaan, DEFAlla on useita erilaisia erikoiskiinnitteisiä moottorinlämmittimiä, letkun väliin tulevia sekä säteilylämmittimiä."
Tarkistin asian ja Calix tarjoaa vaan letkulämmitintä, eli muistin väärin ei lohkolämmitintä4n77i kirjoitti:Kyselin 1,9CDTI moottoriin letkulämmitintä ja vastaus oli tämä:kapiteeli kirjoitti:Defan sivulta lainattua "Moottoreihin joissa ei esimerkiksi ole pakkastulppia tai luukkuja vesitilaan, DEFAlla on useita erilaisia erikoiskiinnitteisiä moottorinlämmittimiä, letkun väliin tulevia sekä säteilylämmittimiä."
"Letkulämmittimenkin voi omalla vastuulla laittaa. Takuuta Defa ei myönnä suosituksien ulkopuolisille asennuksille."