Elikkäs tuossa olisi todella halvalla tiedossa yksi rakenneltu a-mallin Vectra johon tehty jokin aika sitten täysi koneremontti jossa kaikki mahdolliset palikat vaihdettiin uusiin ja samalla hieman piristeltiin konetta, mutta nyt myyjä oli huomannut että vecculi syö vähän öljyä. Se, että minkä verran tämä vähän on en tiedä vielä kun en niin tarkkaan ole kerinnyt kyselemään, mutta mikä on sellainen normaaliraja minkä verran kone voi kuluttaa normaalistikin öljyä ilman, että missään on vikaa vai eikö sen pitäisi syödä ollenkaan jos on kunnossa? Jostakin täältä senkin luin, että nuo syö aina vähän
Pitääkö paikkaansa, että remontoitu kone kuluttaa ensikilometreillä normaalia enemmän öljyä?
Joku myyjän viisaampi kaveri oli meinannut, että olis venttiilinvarrenkumit pompannu pois paikoiltaan.
Onko niiden takaisin laittaminen kauhean suuritöinen homma, eli kannattaako sellaista alkaa edes harkitsemaan että tekisi itse (osaavamman kaverin kans saattas onnistua yhdessä paremmin?) ja jos joku viitsisi hieman kertoa mitä siinä pitää ottaa huomioon kun purkaa/kasaa paikkoja ja miten se suurinpiirtein tapahtuu tai mitä kaikkia työkaluja siihen tarvii? Joku meinasi, että se ei olisi kuin reilun tunnin homma vaihtaa vanhat kumit ja joku taas sanoi, että meni yli 8h remonttiin, tosin se kone oli 16v ja hän ei irroittanut kantta, eli melko ristiriitaista vastausta olen haulla löytänyt.Entä oliskohan tuo kovin kallista liikkeessä pistättää ne takaisin, vaihdot ainakin kun olen selaillut niin on pyörinyt siinä +350e paikkeilla, eli luultavasti samaa luokkaa?
Entä missä kaikkialla muualla voisi olla vika kun syö öljyä? Koneessa siis kaikki palikat aivan uutta, eli vanhuuttaan siellä ei mtn ole varmastikaan hajonnut.