Omega B1 - Head light/Tail light
Omega B1 - Head light/Tail light
Hakua käytetty. Ei saatu selkeää vastausta.
Eli tuollainen otsikon ilmoitus napsahtaa hetken päästä Omegan näytölle, kun ajovalot ovat syttyneet. Autossa ajovaloautomatiikka ja vakioxenonit lähivaloissa. Pitkissä jälkiasennusxenonit, olleet jo jonkin aikaa.
Ilmoitus alkoi ilmaantua, kun vaihdoin apukuskin puoleisen umpion rikkinäisen tilalle. Merkkiä Depo. Tätä ennen oli Hellan alkuperäinen ja sitä ennen samanlainen Depo kuin nykyinenkin, joka siis meni rikki ja käytin Hellan "puolikuntoista" kunnes sain ehjän Depon umpion. Näiden kanssa ei tullut tuota ilmoitusta. Polttimoita ei ole vaihdettu ja kaikki palavat sekä edessä että takana. Ja takana palaa tosiaan ne kaikki neljä parkkipolttimoa. Johtoliitokset umpiosta tarkistettu, ovat kunnolla kiinni.
Mistäköhän pitäisi alkaa seuraavaksi vikaa etsimään? Ei kiinnostaisi katsella sitä kirkasta CHECK -valoa sieltä näytöstä.
Eli tuollainen otsikon ilmoitus napsahtaa hetken päästä Omegan näytölle, kun ajovalot ovat syttyneet. Autossa ajovaloautomatiikka ja vakioxenonit lähivaloissa. Pitkissä jälkiasennusxenonit, olleet jo jonkin aikaa.
Ilmoitus alkoi ilmaantua, kun vaihdoin apukuskin puoleisen umpion rikkinäisen tilalle. Merkkiä Depo. Tätä ennen oli Hellan alkuperäinen ja sitä ennen samanlainen Depo kuin nykyinenkin, joka siis meni rikki ja käytin Hellan "puolikuntoista" kunnes sain ehjän Depon umpion. Näiden kanssa ei tullut tuota ilmoitusta. Polttimoita ei ole vaihdettu ja kaikki palavat sekä edessä että takana. Ja takana palaa tosiaan ne kaikki neljä parkkipolttimoa. Johtoliitokset umpiosta tarkistettu, ovat kunnolla kiinni.
Mistäköhän pitäisi alkaa seuraavaksi vikaa etsimään? Ei kiinnostaisi katsella sitä kirkasta CHECK -valoa sieltä näytöstä.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Omega B1 - Head light/Tail light
takavaloja tuo herjaa, mulla oli sama b-vectrassa ja aina kun kävin kattoon niin kaikki toimi, pari kolme viikkoa tuota ja sitten yks poltin kärähti lopullisesti, kai siellä oli karva poikki mutta aina silloin toimi kun ei olis pitänyt.
opel vectra c 2,2 gts
-
Master_Blaster
- 'Admiral'

Mulla teki omega samaa jälkiasennus xenonien kanssa.Pariviikkoa toimi normaalisti asennuksen jälkeen,sitten alkoi ilmoitella headlight/tail light ilmoitusta.
Otin xenonit pois,loppui ilmoittelu.
Mulla oli muuten ihan sama vika jokunen viikko sitte. Aina, kun löi takaluukun kiinni tai tuli muuten isompi tärähdys, syttyi just tuo sama virhe ilmoitus.lmb-58 kirjoitti:takavaloja tuo herjaa, mulla oli sama b-vectrassa ja aina kun kävin kattoon niin kaikki toimi, pari kolme viikkoa tuota ja sitten yks poltin kärähti lopullisesti, kai siellä oli karva poikki mutta aina silloin toimi kun ei olis pitänyt.
Sitte kerran katsoin polttimoa, niin siinä tosiaan se lanka oli katkennut silleen metkasti, et se otti hivenen kiinni, mut ilmeisesti tärähdyksestä irrotti kontaktin.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Ei ole lähivaloissa jälkiasennuksena, vaan ovat olleet jo tehtaalta lähtiessä. Ja xenonit olleet pitkissäkin jo muutaman kuukauden ilman mitään herjaa.Master_Blaster kirjoitti:Mulla teki omega samaa jälkiasennus xenonien kanssa.Pariviikkoa toimi normaalisti asennuksen jälkeen,sitten alkoi ilmoitella headlight/tail light ilmoitusta.
Olen ottanut kummatkin takavalopaneelit irti, kun virrat päällä ja heilutellut niitä. Ei minkäänlaista välkkymistä edes havaittavissa.Timonen kirjoitti:Mulla oli muuten ihan sama vika jokunen viikko sitte. Aina, kun löi takaluukun kiinni tai tuli muuten isompi tärähdys, syttyi just tuo sama virhe ilmoitus.
Sitte kerran katsoin polttimoa, niin siinä tosiaan se lanka oli katkennut silleen metkasti, et se otti hivenen kiinni, mut ilmeisesti tärähdyksestä irrotti kontaktin.
Ilmoituskin tulee näytölle vain, kun kääntää katkaisijasta valot päälle tai käynnistää auton ja antaa valojen syttyä itsestään. Pelkät parkit päällä ilmoitusta ei siis tule. Ja katoaakin, kun kääntää valot parkeille.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
ei etuparkitkaan herjannut mitään, oli vasta molemmat vuorotellen pimeenä. jaa taispa käväistä jarruvalo ilmoitus ja katos samantien, ja luulen että silloin paloi toinen parkki, jarruvaloissa ei ollut vikaa.
opel vectra c 2,2 gts
Ilmoituksen takia vaihdoin etuparkit, joten niissä tuskin mitään. Jarruvalojen tarkistus tulee mulla aina kun laittaa virrat koneeseen. Katoaa, kun näpäyttää jarrupoljinta eli testaa jarruvalojen tominnan. Tuo ajovaloihin viittaava ilmoitus tulee kymmenen sekunnin päästä ajovalojen sytyttämisestä.lmb-58 kirjoitti:ei etuparkitkaan herjannut mitään, oli vasta molemmat vuorotellen pimeenä. jaa taispa käväistä jarruvalo ilmoitus ja katos samantien, ja luulen että silloin paloi toinen parkki, jarruvaloissa ei ollut vikaa.
Tukivarressa korkeusanturi saattaa olla ongelman aiheuttaja.
Zafira B 2.0T Sport
e91
e91
No jos se on hajonnut niin sitten, mutta on ollut anturin ja tukivarren välinen tanko irti jo ennen kuin ensimmäiset tarvikeumpiot vaihdettiin, koska tangon ollessa kiinni suntaus liian alas madalluksen vuoksi.BSport kirjoitti:Tukivarressa korkeusanturi saattaa olla ongelman aiheuttaja.
Tähänkään tullut vielä ratkaisua, koska en ole polttimoita saanut vaihdettua. Tosin viime päivinä olen huomannut, ettei tuo apukuskin puoleinen polttimo tahdo aina ensimmäisellä kerralla enää syttyä, vaikka on aikaisemmin syttynytkin. Luulen siis, että vika on polttimossa. Viimeksi kun sitä katsoin, oli siinä polttimon lasiosan vieressä olevassa keraamisessa jutussa särö/halkeama. Sen sisällä kulkeva metallilanka ei kuitenkaan ole poikki, vain ja ainoastaan se keraaminen osa. Taitaa enteillä polttimon hajoamista tuo ilmoituskin, jos ei kerran saa kunnon vastusarvoa tai jotain ajotietokoneelle asti.
Tosin ajotietokone on nyt näillä pakkasilla ilmoitellut monia muitakin asioita, kuten jäähdytysnesteen vähyyttä ja lasinpesunesteen vähyyttä. On tainnut kone seota, koska kumpaakin nestettä on riittävästi
Mutta toivottavasti polttimoiden vaihdolla tuokin jatkuva ilmoitus häviäisi.
Porukat vois kertoa kokemuksia eri polttimoista, koska nyt itse punnitsen kalliiden Philipsien, Osramien tai GE:iden sekä halpojen varaosapolttimoiden välillä. Värilämpötila saisi olla 5000-6000K.
Nyt siis käytössä tarvikepolttimot 6000K.
Tosin ajotietokone on nyt näillä pakkasilla ilmoitellut monia muitakin asioita, kuten jäähdytysnesteen vähyyttä ja lasinpesunesteen vähyyttä. On tainnut kone seota, koska kumpaakin nestettä on riittävästi
Mutta toivottavasti polttimoiden vaihdolla tuokin jatkuva ilmoitus häviäisi.
Porukat vois kertoa kokemuksia eri polttimoista, koska nyt itse punnitsen kalliiden Philipsien, Osramien tai GE:iden sekä halpojen varaosapolttimoiden välillä. Värilämpötila saisi olla 5000-6000K.
Nyt siis käytössä tarvikepolttimot 6000K.
^ Philips D2S+. Näkee.
kannattaa muuten putsailla niitä jäähdytys ja lasinpesunesteen antureita.. iteltä hävis herjat sillä
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Tuli vihdoin hankittua uuden xenon polttimot mallia tarvike. Eipä hävinnyt Headlight/Tail light -ilmoitus. Tulee edelleen näytölle pienellä viiveellä ajovalojen sytyttämisestä
Ei siis anna vikailmoitusta, jos vain parkit päällä. Ainoastaan kun ajovalot syttyvät.
Mistäköhän kannattaisi seuraavaksi alkaa vikaa etsimään? Tämä vikailmoitus alkoi siis ilmaantua, kun vaihdoin toisen puolen Depon tarvikeumpion sisuskaluiltaan ehjään Depon umpioon. Nyt on kiinni alkuperäiset Hellat ja ilmoitus tulee edelleen.
Ei siis anna vikailmoitusta, jos vain parkit päällä. Ainoastaan kun ajovalot syttyvät.
Mistäköhän kannattaisi seuraavaksi alkaa vikaa etsimään? Tämä vikailmoitus alkoi siis ilmaantua, kun vaihdoin toisen puolen Depon tarvikeumpion sisuskaluiltaan ehjään Depon umpioon. Nyt on kiinni alkuperäiset Hellat ja ilmoitus tulee edelleen.
Apparin puolen ballasti vaihdettu, josko olis ollu vika siinä, koska ei aina ensimmäisellä yrityksellä sen puolen valo syttynyt. Ei kyllä syty nytkään ihan aina ensimmäisellä ja edelleen ajotietokone herjaa tuota palanutta polttimoa. Vikailmoitus tulee näyttöön vain, kun ajovalot ovat päällä. Jos käännän vain parkit päälle, vikailmoitus katoaa.
Auttakaa joku asiasta enemmän tietävä.
Auttakaa joku asiasta enemmän tietävä.
ootko mittaillu millasia jänniteitä sinne umpiolle tulee?
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline