2.5 td -99 käynnistys ongelma

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viesti:

2.5 td -99 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

-Eli lähtee aina huonosti käyntiin. Kylmänä lähtee kuin palmun alta jos hehkuttaa pari-kolme kertaa mutta yhdellä hehkutuksella joutuu sahaamaan, kuumana joutuu vähän sahaamaan. Ja nyt kun on -20 pakkasta niin ei meinaa lähteä millään.

Ajotus tarkistettu diesel firmassa ja oli ok. Startti ja hehjut on uudet, akku on hyvä ja paluuletkut on vaihdettu. Muuten toimii hienosti.

Mahtaako se jakoketju olla kuitenkin kulunut vaikka ajoitus ok?
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
aksu8225
'Senator'
'Senator'

Re: 2.5 td -99 käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

onko siirtopumppu tarkastettu/mahdolliset ilmavuodot sen ja tankin/ruiskupumpun väliltä?
eli oisko niin et samalla ku hehkutat uudestaan ni siirtopumppu käy niin kauan et saa paineen aikaan ja siks lähtee vasta useemman "hehkutuksen" jälkeen?
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viesti:

aksu8225 kirjoitti:onko siirtopumppu tarkastettu/mahdolliset ilmavuodot sen ja tankin/ruiskupumpun väliltä?
eli oisko niin et samalla ku hehkutat uudestaan ni siirtopumppu käy niin kauan et saa paineen aikaan ja siks lähtee vasta useemman "hehkutuksen" jälkeen?

Siirtopumppu pelaa kyllä, mutta ne ilmavaivat ois kyllä ehkä varteenotettavin vaihtoehto

Onkohan näissä jotain ns. vakio paikkaa mikä kannattais katsoa?
nokivasara81
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja nokivasara81 »

Juzzi kirjoitti:
aksu8225 kirjoitti:onko siirtopumppu tarkastettu/mahdolliset ilmavuodot sen ja tankin/ruiskupumpun väliltä?

Siirtopumppu pelaa kyllä, mutta ne ilmavaivat ois kyllä ehkä varteenotettavin vaihtoehto

Onkohan näissä jotain ns. vakio paikkaa mikä kannattais katsoa?

vaihdappa uudet ylivuotoletkut 3.2mm.
Sitten paljos sinulla on dieseliä tankissa?, kaverilla teki 2.5 tds tuota kun ei ollut ku 25L dieseliä tankissa kun tankkas lisää esim että oli 40-50L tankissa pelasi kuin ei mitään vika oli siirtopumpussa.
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viesti:

Juzzi kirjoitti:
Ajotus tarkistettu diesel firmassa ja oli ok. Startti ja hehjut on uudet, akku on hyvä ja paluuletkut on vaihdettu. ?

Eli ylivuotoletkut on käsittääkseni nämä paluu letkut mitkä olen suuttimille vaihtanut.
Siirtopumppu toimii ja tekee samaa oli tankki täynnä tai tyhjä.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Juzzi kirjoitti:
Juzzi kirjoitti:
Ajotus tarkistettu diesel firmassa ja oli ok. Startti ja hehjut on uudet, akku on hyvä ja paluuletkut on vaihdettu. ?

Eli ylivuotoletkut on käsittääkseni nämä paluu letkut mitkä olen suuttimille vaihtanut.
Siirtopumppu toimii ja tekee samaa oli tankki täynnä tai tyhjä.

Samaa vikaa mullakin. Vika tuli ihan yhtäkkiä. Aamulla toimi, mutta iltapäivällä sai sahata. Ilmavikaa se mulla ainakin on.
Tänään laitoin takaiskun syöttöpumpun tuloputkeen. Saas nähä miten aamulla taas pelaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
ouppelixi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ouppelixi »

Määrän säädin oli mulla vikana ko. oireilla. Diesel huolto tilasi osan ja vaihtoi myös, hinta yht. 1670€ , olin jo vaihtanut hehkut,startin ja ylivuotoletkut ym. aiemmin. Tietty ko. työ sisältää pumpun täydellisen huollon myös. Jakoketjun ajoitus kohillaan-> ei siinä vikkaa ollut.
Uusi oire korjuun jälkeen on, että kovilla pakkasilla joutuu ikään kuin startilla avustamaan, että jaksaa käydä aluksi... Myös vakkari päällä moottorijarrutuksessa tuntuu inhottavaa nykimistä, se ärsyttää kovin..

Eli lämpimänä lähtee nyt hyvin käyntiin :)
Ascona 2.0 S vm. 1980
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viesti:

Mulla alkoi auto toimimaan jos ei täydellisesti niin ainakin riittävän hyvin kun käännetttiin pumppua aikaisemmalle(oli testerin mukaan juuri ja juuri raja-arvossa ennen säätöä).

Kaveri teki klaukkalan dieselissä ja melkein samassa ajassa kun itse säätäis sytkää cihhi moottorista, eli ois voinut vähän aikaisemmin kokeilla niin ois säästynyt monelta vitutukselta.
Vastaa Viestiin