Elikkä tässä nyt kovasti hakusessa ooppeli takasin tän nykysen japanin ihmeen tilalle. Onhan se kivan kuulosta kun kierrokset on tapissa, mutta kaipaisin enemmänkin sitä vääntöä mitä tuosta ei tahdo löytyä...
Edellinen auto ennen japanin ihmettä oli E kadetti, kieltämättä gsi tai vanhempaa koppaa oleva kadettikin kiinnostaisi, mutta calibra olisi se ykkös vaihtoehto tällä hetkellä.
Joten calibrasta muutama kysymys, ensinnäkin miten nuo koneet? Olen kuullut ettei 16v kestäisi kovin paljoa vedätystä, pitääkö paikkaansa? Sen perusteella mitä olen lukenut niin ovat kyllä heikompi, mutta...
Minkälainen tuo 8v kone sitten on luoteeltaan, jääkö liikenteessä jalkoihin jos ei ole poljin lattiassa?
Eniten nyt kuitenkin alkanut kiinnostaa V6 koneella oleva calibra, mutta toisaalta taas kun opiskelija olen niin onko varaa bensoihin kaupungissa ajaessa..? Entä miten se liikkuu, matka-ajossa ei lukemani perusteella ainakaan vie kauheasti bensaa?
Hakusessa siis olisi auto joka tarpeen vaatiessa jättää valoista lähtiessä bemari pojat, mutta samalla on taloudellinen jos ei kaasupoljin ole koko aikaa lattiaa vasten.
Vielä pari kysymystä liittyen varmuuteen, ainakaan tuo omistamani kadetti ei jättänyt koskaan pulaan, mutta mites nämä. Onko mitään yleisiä asioita mitä tulisi ostaessa ottaa huomioon? Tässä nyt ei rahaa ole kuitenkaan vielä pitkään aikaan niin kerkee katsella kaikkia vaihtoehtoja rauhassa ja kaivaa rahat sitten jostain jos se oikea helmi halvalla jostakin löytyy.
Nettiautossa on myynnissä eräällä liikkeellä joku V6 calibra niin olen sitä ajatellut käydä koeajamassa, ihan vain että saisi tuntumaa minkälaisia nuo ylipäätään ovat.. Kaikkia autot eivät kuitenkaan kaikille sovi ja itse olen vaihteiden ja kytkimen suhteen melko tarkka, että tuntuisi omaan "käteen" sopivalta..
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen ja oikein hyvää joulua koko foorumin väelle