Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Jartsa kirjoitti:vvkumit noissa ei pääse nousemaan kun ovat sellasella lautasella v-jousen alla.
paras öljy tuohon moottoriin on 0W-40 mobil
Ei noi öljyt nyt enää auta mitään PRKLE!...
Noi ohjurin-kumit on jostatain ihan aunarist alunperin. Itse keräsin öljypumpust ja imusihdist ohjurin kumin kappaleita. Ja koneella ajettu n.135000km....
Ja öljyn valinta vaikuttaa eniten pintapaineen kestoon eikä minkään öljynkulutukseen... eli jos oikeesti haluat rikkoo moottoris niin eikun 1:stä ja 0W-40
rampuli kirjoitti:
Noi ohjurin-kumit on jostatain ihan aunarist alunperin. Itse keräsin öljypumpust ja imusihdist ohjurin kumin kappaleita. Ja koneella ajettu n.135000km....
Sulla on 2 litranen Xev(?),siinä on ihan eri systeemi venttiilikumeilla kuin Z22SE:ssä josta topicci.
Tuota samaa epäilen, että kirjoittaa rampuli ihan eri koneeseen liittyvästä ongelmasta... hohhoijaa.
Ihan eri systeemi tosiaan. Siinäkään koneessa ei käsittääkseni ole öljyn vika tuo venttiilikumien irtoaminen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
rampuli kirjoitti:
Sulla on 2 litranen Xev(?),siinä on ihan eri systeemi venttiilikumeilla kuin Z22SE:ssä josta topicci.
Jengi hei!!
Sulla on 2 litranen Xev(?); Juu siksi sitä on voinnu joskus kutsua... mut työnipuolest oon noita nähdy ja esimerkki oli tapauksest et kumit oli murtunu. Eli ei noussu paikoiltaan vaan murtunu...