Saksan tuonti 1.9 CDTI 88kw
Saksan tuonti 1.9 CDTI 88kw
Tosiaan saksan zafira yllämainitulla myllyllä olis tyrkyllä. Eikö ainakin suomi autoissa ole lisälämmitin, miten mahtaa olla saksalaisissa onko kellään tietoa?
Re: Saksan tuonti 1.9 CDTI 88kw
Ei mulla ainakaan ole ja on suomiauto, lämmityslaitteessa lisäsähkövastus, mutta varsinaista lisälämmitintä webastoa tms ei ole. Mulla ´06 B-Zafira 88kW 1.9CDTI automaatilla
Vauxhall Magnum 2d 2300 -75
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Viva Hc 3d 1159 -73
ei se suomimallikaan veinaa lämmetä, webaston vaatii..
Joo ei toi lämmin oo, mutta alle -20 asteen pakkasilla pärjää hyvin, kun pitää ton lisävastuksen päällä. Yli -20, kun on niin vaatii jo puolen tunnin ajon, kun voi heittää pipon pois 
Pitää lisävastuksen päällä? Mistä sen saa päälle / pois? Autona siis Zafira -08 1.9 CDTI (120 hv).alle -20 asteen pakkasilla pärjää hyvin, kun pitää ton lisävastuksen päällä.
Takalasin lämppärin vieressä ainakin mulla nappi, automaatti-ilmastoinnilla olevassa.
Mulla on takalasilämppärinapin vieressä melko samannäköinen kuvake kuin takalasilämppärissäkin. Ko. napista käynnistyy huurteen poisto eli puhallus suuntautuu tuulilasille ja puhallus menee kovemmalle. Ohjekirja ei ainakaan puhu siinä yhteydessä mitään sähkövastuksista. Toisaalla ohjekirjassa mainitaan sähkövastukseen perustuva lisävaruisteinen QuickHeat-toiminto, mutta sen nappuloista ja käytöstä ei kerrota mitään. Ilmeisesti autossani ei sitten ole tuota sähkövastusta, vaikka myyjä aikoinaan niin valehteli (tämä oli esittelyauto eli en päässyt valitsemaan varusteita).
Onhan nyt toki vastukset, mutta en ole kyllä itse törmännyt muuta kuin Hiacessa erilliseen Powerheat nappiin (en tosin tiedä liittyykö ko. autossa mihinkään muuhun kuin siihen että nostaa tyhjäkäyntikierroksia).
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
niin no olettaisin että omassanikin joku vastus on kun ei se lasi muuten voi pakkasella alkaa aueta siitä alalaidasta niin nopeasti kun laittaa kylmänä käyntiin ja painaa tuota nappia.
Skoda Octavia TDI