Kokemuksia A Omegasta....
Re: Kokemuksia A Omegasta....
On ollut välillä mielessä a omegan hankkiminen..mutta mites noilla tarkenee pakkasilla? Lämpeneekö sisätilat hyvin vai ei? Kertokaahan kokemuksianne?
Vectra 2.0 -89
Sekalaisia romuja
Sekalaisia romuja
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Jos kaikki on kunnossa, niin hyvin tarkenee.
Erinomaisen hyvin tarkenee, E-Kadettin ohella lämpimin talviauto mitä mulla on koskaan ollut. Nopeasti tulee lämmintä kabiiniin, tehokkaat penkinlämmittimet ja hyvin tulee tuulilasillekin ilmaa huurteenpoistoa ajatellen. Yleensäkin ottaen Opelit on ollut talvikäytössä todella hyviä kapineita tarkenemisen suhteen...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
- Motocoyote
- 'Diplomat'

Tarkenee ja ei tarkene... Itelläni ensimmäisessä a-ompussa (jossa ensin tarkeni todella hyvin) kävi niin että siinä alkoi alkuperäinen lämppärinkenno vuotamaan nestettä, ja vaihdoin varaosaompusta toisen tilalle. Harmikseni huomasin että "uusi" kenno oli kuparin sijaan alumiinia (ilmeisesti joku kympin kenno suoraan motonetistä)---> autossa ei sen vaihdon jälkeen tarjennut enää oikein mitenkään, verrattuna entiseen..m.k kirjoitti:Erinomaisen hyvin tarkenee, E-Kadettin ohella lämpimin talviauto mitä mulla on koskaan ollut. Nopeasti tulee lämmintä kabiiniin, tehokkaat penkinlämmittimet ja hyvin tulee tuulilasillekin ilmaa huurteenpoistoa ajatellen. Yleensäkin ottaen Opelit on ollut talvikäytössä todella hyviä kapineita tarkenemisen suhteen...
Ok,piti vaan varmistella asiaa kun omegasta ei ole vielä henkkoht.kokemusta. Kadeteista ja vectroista kyllä,ne ovat ainakin olleet lämpimiä laitteita. Täytyykin alkaa pitää silmät ja korvat auki jos bongaisi passelin a omegan jostain. Tuppaavat vaan olemaan aika paskottuja laitteita mitä niitä nettiautosta oon tiiraillut. 
Vectra 2.0 -89
Sekalaisia romuja
Sekalaisia romuja
mukavia luisu autoja nuo A omegat on
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009

- Viesti:
Saksan tuontiautoissa on tälläinen kylmä kenno. tarkenee ihan hyvin enneku tulee pakkastaMotocoyote kirjoitti:Tarkenee ja ei tarkene... Itelläni ensimmäisessä a-ompussa (jossa ensin tarkeni todella hyvin) kävi niin että siinä alkoi alkuperäinen lämppärinkenno vuotamaan nestettä, ja vaihdoin varaosaompusta toisen tilalle. Harmikseni huomasin että "uusi" kenno oli kuparin sijaan alumiinia (ilmeisesti joku kympin kenno suoraan motonetistä)---> autossa ei sen vaihdon jälkeen tarjennut enää oikein mitenkään, verrattuna entiseen..m.k kirjoitti:Erinomaisen hyvin tarkenee, E-Kadettin ohella lämpimin talviauto mitä mulla on koskaan ollut. Nopeasti tulee lämmintä kabiiniin, tehokkaat penkinlämmittimet ja hyvin tulee tuulilasillekin ilmaa huurteenpoistoa ajatellen. Yleensäkin ottaen Opelit on ollut talvikäytössä todella hyviä kapineita tarkenemisen suhteen...
Mä en kyllä ymmärrä näitä sähkövika ongelmia mitä ihmisillä on ollut, mulla on ollut useampi omega ja mitään mainittavaa sähkövikaa ei ole ikinä ollu jos ei oteta huomioon jotain ovien johtosarjojen hapettumisia ja bensapumpun rele juttuja, nämä on kuitenkin tavallaan kulutus osia ja ennakoimalla ne on kaikki ehkäistävissä.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Käy ja kukkuu..ainakin toistaiseksi 
"Sculptural Artistry and German Precision"
Opel Vectra C2 1,8 (Z18XER) 2006
Mercedes-Benz E 220D 1996
Mercedes-Benz E 350CDI 4-Matic 2010
+Suzuki GSX750F 1999
Opel Vectra C2 1,8 (Z18XER) 2006
Mercedes-Benz E 220D 1996
Mercedes-Benz E 350CDI 4-Matic 2010
+Suzuki GSX750F 1999
- Motocoyote
- 'Diplomat'

Se alumiinikenno oli ihan "suomiautosta" peräisin.Juzzi kirjoitti:Saksan tuontiautoissa on tälläinen kylmä kenno. tarkenee ihan hyvin enneku tulee pakkastaMotocoyote kirjoitti:Tarkenee ja ei tarkene... Itelläni ensimmäisessä a-ompussa (jossa ensin tarkeni todella hyvin) kävi niin että siinä alkoi alkuperäinen lämppärinkenno vuotamaan nestettä, ja vaihdoin varaosaompusta toisen tilalle. Harmikseni huomasin että "uusi" kenno oli kuparin sijaan alumiinia (ilmeisesti joku kympin kenno suoraan motonetistä)---> autossa ei sen vaihdon jälkeen tarjennut enää oikein mitenkään, verrattuna entiseen..m.k kirjoitti:Erinomaisen hyvin tarkenee, E-Kadettin ohella lämpimin talviauto mitä mulla on koskaan ollut. Nopeasti tulee lämmintä kabiiniin, tehokkaat penkinlämmittimet ja hyvin tulee tuulilasillekin ilmaa huurteenpoistoa ajatellen. Yleensäkin ottaen Opelit on ollut talvikäytössä todella hyviä kapineita tarkenemisen suhteen...
Mä en kyllä ymmärrä näitä sähkövika ongelmia mitä ihmisillä on ollut, mulla on ollut useampi omega ja mitään mainittavaa sähkövikaa ei ole ikinä ollu jos ei oteta huomioon jotain ovien johtosarjojen hapettumisia ja bensapumpun rele juttuja, nämä on kuitenkin tavallaan kulutus osia ja ennakoimalla ne on kaikki ehkäistävissä.
Ja molemmissa omistamissani saksantuonti b-ompuissa on tarjennut myös 30 pakkasilla hyvin, ihan samalla tavalla kuin a-ompussa kuparikennolla.
Oma A-Omega C30SEJ oli saksasta tuotu 2006 ja oikein mainiosti siellä tarkeni, muuten ei kyllä mitään kehuttavaa ko. laitteesta kuin tosiaan ajo-ominaisuudet ja talviominaisuudet... Olis edes suurinpiirtein ollut kondiksessa vaan ei, mutta ompahan siinä selitys miksi olin auton 3. omistaja 1½ vuodessa ja luovuin itse 5 kk käytön jälkeen, tosin reilusti köyhtyneenä ja myinkin halvemmalla kuin ostin 
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.