Oktaanin koodaus palikka
Oktaanin koodaus palikka
Onko kellään tietoa polttoaineen koodaus palikasta kummalle bensalle säätö kun palikassa on vain a ja b eikä niin kuin entisessä kadetissa jossa oli 95/98. Moottori 20XE M2.5 
Vauhti korjaa virheet..
Re: Oktaanin koodaus palikka
Ei ole oktaanipalikkaa tuossa koneessa, vaan ecu säätää sytytystä automaattisesti nakutustunnistimen avulla.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
kyllä siinä joku samanlainen pistoke on jolla jotakin voi vaihtaa on vielä samassa paikassa kun tuo koodipalikka ja samanlainen. mutta mitä? voipi tietenkin olla entisen koneen peruja kun on tekniikan vaihto 
Vauhti korjaa virheet..
Kyllä se palikka ihan kuuluu C20XE koneeseen, mutta toimintaperiaate ei ole sama kuin oktaaniplugilla.
ECM:ssä on kaksi eri karttaa, joita tuota plugia kääntämällä voi vaihtaa.
Tuostakin on vähän ristiriitaista tietoa.
Toisaalla sanotaan, että kartat on eri maitten melurajoja varten, mutta itse en ole äänissä mitään eroa huomannut.
Toisaalla sitten taas sanotaan, että ECM myös itse vaihtaa noitten karttojen välillä, jos nakutusta ilmenee sytytyksen myöhäistämisestä huolimatta.
Nakutustunnistuksen toimintaperiaatehan on se, että kone käy kokoajan nakutusrajalla ja moottorinohjaus myöhäistää sytytystä ja tämän jälkeen aikaistaa syttyä asteittain, kunnes nakutusraja taas saavutetaan.
ECM:ssä on kaksi eri karttaa, joita tuota plugia kääntämällä voi vaihtaa.
Tuostakin on vähän ristiriitaista tietoa.
Toisaalla sanotaan, että kartat on eri maitten melurajoja varten, mutta itse en ole äänissä mitään eroa huomannut.
Toisaalla sitten taas sanotaan, että ECM myös itse vaihtaa noitten karttojen välillä, jos nakutusta ilmenee sytytyksen myöhäistämisestä huolimatta.
Nakutustunnistuksen toimintaperiaatehan on se, että kone käy kokoajan nakutusrajalla ja moottorinohjaus myöhäistää sytytystä ja tämän jälkeen aikaistaa syttyä asteittain, kunnes nakutusraja taas saavutetaan.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri