2,0dtl öljytikku

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
jack04
'Kapitän'
'Kapitän'

2,0dtl öljytikku

Viesti Kirjoittaja jack04 »

Olen jo pitkään ihmetellyt Vectran öljytikkua... Eli joskus kun katsoo öljyt niin tikku on aivan kuiva! ja välillä taas öljyä on yli max merkin. Heti öljynvaihdon jälkeen kun katsoo öljyt niin tikku näyttää oikein,mutta sen jälkeen ei ikinä voi olla varma paljonko öljyä koneessa on.Olen kokeillut katsoa lämpimästä ja kylmästä koneesta,mutta aina sama homma...näyttää mitä milloinkin.Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa??Auto on vectra -97 2,0dtl
zeimi
'Admiral'
'Admiral'

Re: 2,0dtl öljytikku

Viesti Kirjoittaja zeimi »

samma här..Ite olen onnistuneesti saanut mitattua heti ajon jälkeen, kun kone on vielä lämmin. Ei ymmärrä miten öljytikun suunnittelu voi kusta noin pahasti.
petedti
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja petedti »

Sain omasta aikoinaan aina suht järkevän "lukeman" kun pyöräytin tikkua paikoillaan ennen kuin vedin ylös.
Ajon jälkeen jos kattoo, odottaa hetken ja sama.
Mutta samaa mieltä että on outo tikku kyllä :lol:
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Se on ihan perseestä. Luotettavaa tietoa vaikea saada.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
jack04
'Kapitän'
'Kapitän'

En tainnu sitte ollakaan ainut kellä on sama ongelma... Joo oon kyllä kokeillu kaikki edellä mainitut konstit,mutta ei minusta näytä oikeen. Hirvittää vaan välillä ajella ku tikku ihan kuiva,mutta ei oikeen uskalla lisätä kun viime öljynvaihdossa koneesta tuli kyllä reilusti yli sen 5,5 litran.Ja se liika öljykään ei taida oikeen hyvää tehdä koneelle..
98Vec
'Agila'

Viesti Kirjoittaja 98Vec »

Omassa 98 dti vectrassa olen todennut että öljy "työntyy" tikun putkeen jos moottoria lämmittää( lämpö muuttuu kylmästä lämpyseen , eli myös syysaamuina lämmittämättä )

Avaamalla öljykorkin saa öljyn laskemaan. Lisäksi öljypohja on hyvin tasainen ja tikku moottorin etuosassa jolloin auton asento vaikuttaa mittaustulokseen.

Eli ennen mittausta auto tasaiselle alustallle, korkki auki ja odotetaan öljyn valumista öljjypohjaan.
jack04
'Kapitän'
'Kapitän'

Ok.Pitääpä kokeilla tuotakin jos siihen jotain tolkkua sais..
Vastaa Viestiin