jarruvalot ei toimi
jarruvalot ei toimi
mikähän on vikana kun jarruvalot ei toimi vaikka olen tarkistanut polttimot että sulakkeet ja vaihtanut kummatkin uusiin. 
Re: jarruvalot ei toimi
Ettei olisi se jarrupolkimen luota löytyvä kytkin rikki. Sehän kytkee jarruvalot päälle kun jarrua painaa. Omegassa joskus jarruvalot temppuili ja tuo kytkin tai mikä sen oikea nimi onkaan, oli rikki.
missähän se kytkin on kun eilen yritin katsoa enkä löytänyt mitään kytkintä. 
siellä se pitäisi olla jarrupolkimen yhteydessä, et ole katsonut tarpeeksi pitkälle kojelaudan alle.
kyllä minä survoin käden niin ylös kuin meni mutta ei siellä tuntunut mitään kytkintä.FullMetal kirjoitti:siellä se pitäisi olla jarrupolkimen yhteydessä, et ole katsonut tarpeeksi pitkälle kojelaudan alle.
nyt se löytyi mutta onkohan tuo vaikea itse vaihtaa.teräs kirjoitti:kyllä minä survoin käden niin ylös kuin meni mutta ei siellä tuntunut mitään kytkintä.FullMetal kirjoitti:siellä se pitäisi olla jarrupolkimen yhteydessä, et ole katsonut tarpeeksi pitkälle kojelaudan alle.
Et ole maininnut mikä Opeli on kyseessä, mutta ainakaan A-mallin Omegaan ei ollut paha homma. Ensin katkaisimen peräosa irti eli se johon tulee virtajohdot. On parilla klipsulla kiinni. Se itse katkaisin irtoaa siitä pellistä pyörittämällä. Vähän ahtaassa paikassahan se katkaisin on, mutta muuten ei ole paha homma.
sori 1,6 16v vuosimalli 99 B-MALLI.teräs kirjoitti:Miikka85 kirjoitti:Et ole maininnut mikä Opeli on kyseessä, mutta ainakaan A-mallin Omegaan ei ollut paha homma. Ensin katkaisimen peräosa irti eli se johon tulee virtajohdot. On parilla klipsulla kiinni. Se itse katkaisin irtoaa siitä pellistä pyörittämällä. Vähän ahtaassa paikassahan se katkaisin on, mutta muuten ei ole paha homma.
Vectra? Astra?teräs kirjoitti:sori 1,6 16v vuosimalli 99 B-MALLI.teräs kirjoitti:Miikka85 kirjoitti:Et ole maininnut mikä Opeli on kyseessä, mutta ainakaan A-mallin Omegaan ei ollut paha homma. Ensin katkaisimen peräosa irti eli se johon tulee virtajohdot. On parilla klipsulla kiinni. Se itse katkaisin irtoaa siitä pellistä pyörittämällä. Vähän ahtaassa paikassahan se katkaisin on, mutta muuten ei ole paha homma.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... =4&t=75632
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
oletettavasti vectra b koska b mallin astraa ei taida olla olemassa 
Mites muuten pystyykö tota jv-kytkimen tappia säätämään? b2-vecusta siis omassa tapauksessa ainakin kyse missä on se vähän T-kaupan logoa muistuttava pistoke.
joo, painetaan jarrupoljin pohjaan ja vedetään sitä tappia ulospäin sieltä kytkimestä, sitten kun löysäät jarrupolkimen niin kuuluu RAAAPS ääni ja voila, katkaisin on säätynyt sopivaan asentoon.
Jees. tota arvelinkin, mutta hyvä varmistaa ennenkuin väkivalloin kiskoo sitä ulospäin.
olikohan siinä vielä semmoinen lukituslipare siinä tapin juuressa. vihreä väriltään. se piti painaa sitten takaisin kun se ruukaa nousta sieltä mukana kun sitä tappia vetää.
ei tosin tee varmaan pahaa vaikka sen vetää ulos ennenkuin vetää itse sitä tappia. se nousee pari milliä sieltä se lukituslipare.
ei tosin tee varmaan pahaa vaikka sen vetää ulos ennenkuin vetää itse sitä tappia. se nousee pari milliä sieltä se lukituslipare.
vectra,Timonen kirjoitti:Vectra? Astra?teräs kirjoitti:sori 1,6 16v vuosimalli 99 B-MALLI.teräs kirjoitti:Miikka85 kirjoitti:Et ole maininnut mikä Opeli on kyseessä, mutta ainakaan A-mallin Omegaan ei ollut paha homma. Ensin katkaisimen peräosa irti eli se johon tulee virtajohdot. On parilla klipsulla kiinni. Se itse katkaisin irtoaa siitä pellistä pyörittämällä. Vähän ahtaassa paikassahan se katkaisin on, mutta muuten ei ole paha homma.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... =4&t=75632