Jäähdyttäjän nesteen katoaminen.Minne??
Re: Jäähdyttäjän nesteen katoaminen.Minne??
Oletko pistänyt auton alle pahvin yön ajaksi, että näkisi mahdollista vuotokohtaa? Maahan se lämmönvaihtimenkin vuoto päätyy jos noinkin paljon vuotaa.
Kai olet kattonut ettei neste ole öljyn seassa?
Kai olet kattonut ettei neste ole öljyn seassa?
Toyota Corolla 2006 1.6 A
- Ooppelijanne
- 'Senator'

- Viesti:
Täälä kanssa hukkaili nesteitä tuo calibra. Sisälämppärin kennohan se sielä vuoti, ei sitä muuten huomannut, muutakun pani lämmityksen täysille lämpimällä koneella niin haisi glykoli.
Mutta jos tunnin ajolla litran hukkaa. onhan sen johonkin valuttava, ellei poistu pakoputken kautta..
Mutta jos tunnin ajolla litran hukkaa. onhan sen johonkin valuttava, ellei poistu pakoputken kautta..
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
itseäni lainaan, 2kpl 16:sta venttiilinohjurinkumista paikoillaan. sorry ot..bart kirjoitti:niin varmasti riittäisi, mut kerralla kuntoon. ohjurin kumitkin taitaa olla jossaa muualla kuin pitäisi..
Juu eli nesteen katoaminen jatkuu. Uus vesipumppu vaihdettu, ei ulkoisia vuotoja, putkesta ei tuu vesihöyryä. Mistä seuraavaks etsimään vikaa? Öljyn sekaan ei mene. 
Bomppu 2.0 16v
Hiljaa hyvä tulee, minä liian nopesti
Ei se koko, vaan se miten sitä käyttää
- Ooppelijanne
- 'Senator'

- Viesti:
hapettuneet letkuliitokset, se sisäkenno, vuoto koneen päälle niin että häviää höyrynä tms
GTI pösössäkin sellanen kiva merkkivika että sulaa paisuntasäiliö ohjasta puhki kun on niin lähellä pakosarjaa, aika hankala huomata jos ei tiedä.
GTI pösössäkin sellanen kiva merkkivika että sulaa paisuntasäiliö ohjasta puhki kun on niin lähellä pakosarjaa, aika hankala huomata jos ei tiedä.
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
Selvisikö ongelma? minulla samanlaista vikaa, auto tuli minulle vaihdossa eilen. apukuskin puolelta vuotaa vesi pois, jalkatilan kohdalta. myöskin lattiamatot ovat märät.
Olisiko lämppärinkenno paskana? Minulla autona 2.5 v6 -95 omena
Olisiko lämppärinkenno paskana? Minulla autona 2.5 v6 -95 omena
Opel Omega 2.5 V6 -94
haiseeko ne matot glykolille tai haiseeko muuten autossa glykolille? jos kyllä niin kenno vaihtoon
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
-
pnieminen74
- 'Kadett'

omassa G astrassa oli samanlainen vika, ja näytti jopa siltä että jäähdyttäjä vuotaisi.
Laitoin sementtiä, no termari meni tukkoon ja lämmöt jäi alas. termari ja nesteet vaihdoin
pesun jälkeen, samalla säiliön keltasen korkin. Tuo korkki aiheutti minulle melkosen operaation
täysin turhaan...vettä kului siis päivässä noin 3cm, enää ei yhtään...!
Laitoin sementtiä, no termari meni tukkoon ja lämmöt jäi alas. termari ja nesteet vaihdoin
pesun jälkeen, samalla säiliön keltasen korkin. Tuo korkki aiheutti minulle melkosen operaation
täysin turhaan...vettä kului siis päivässä noin 3cm, enää ei yhtään...!
Mulla vuoti lohkolta sisäkennolle menevä letku. Ei tiputtanu paikallaan ollessa ja vuotoo ei nähny yläpuolelta.
Bomppu 2.0 16v
Hiljaa hyvä tulee, minä liian nopesti
Ei se koko, vaan se miten sitä käyttää
Matot haisevat jääh.nesteeltä ja ovat "tahmaiset". Käynnissä ollessa autoon tulee keskikonsolin takaa nestettä, ei hirveästi. Auton sammutettua pohjasta (suurinpiirtein apukinkin jalkatilan kohdalta) tippuu jostain putken/letkun päästä jääh.nestettä. Mikä tämä putki/letku on? Tulee korista läpi, eli kuin tulisi sisätilasta.
Mittailen tässä et kuinka kalliiksi tulee laittaa auto "kuntoon".
Täytyykö koko kojetaulu purkaa jos kennon vaihtaa, vai pääseekö jostain käsiksi siihen muuten?
Mittailen tässä et kuinka kalliiksi tulee laittaa auto "kuntoon".
Täytyykö koko kojetaulu purkaa jos kennon vaihtaa, vai pääseekö jostain käsiksi siihen muuten?
Opel Omega 2.5 V6 -94
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Kannataa selvittää kunnolla miten sen kennon saa vaihdettua. Esimerkkinä B-Vectran korjauskirja joka viisaasti kertoo miten "puoli autoa" on purettava että pääsee kennoon käsisksi, ehdoittaa jopa etuovien irroitusta. Löysin kuitenkin ihan pätevät kennonirroitusohjeet B-Vectralle, ja onnistuin myös hävittämään ne
Loppujen lopuksi kovin yksinkertainen operaatio, siis ainakin B-Vectran kohdalla. Ja ei ole tämän auton kohdalla mitään väliä mikäli on ilmastointia tai ei. Ei siis mitenkään vaikeuta vaihtotyötä, vaikka autossa olisi ilmastointi.
Sekoittaakseni pakkaa lisää, muistelisin että b-omegassa pitäis purkaa koko kojelauta, toisaalta astra g:ssä vain keskikonsoli.
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Onko vesipumppu milloin vaihdettu?Minulla alkoi Opeli kesällä hiljakseen hävittää nestettä,vuotoja en silloin havainnut.Myöhemmin alkoi moottorin käydessä hiljakseen tiputella nestettä.Vesipumpun vaihdolla ongelma poistui.
ei tietoa vesipumpun vaihdosta, kaippa edellisen jakopäärempan mukana vaihtunut..
vesi ei tipu vesipumpulta, se on tutkittu.
vesi ei tipu vesipumpulta, se on tutkittu.
Opel Omega 2.5 V6 -94
Vectra A2:ssa (c20xe) samaa ongelmaa, jäähdytinnestettä katoaa pikkuhiljaa eikä syytä ole löytynyt vieläkään. Luin tämän viestiketjun kokonaan läpi, muttei kenelläkään toistaiseksi ratkaisuja ole tullut asiaan... Vai onko, kertokaa ihmeessä...(?)
Ascona B
Corsa A (1.3s, 1.3i, 1.6gsi)
Kadett C coupe ja E GT
Vectra A cdx ja GT
Astra F Sportive
Corsa A (1.3s, 1.3i, 1.6gsi)
Kadett C coupe ja E GT
Vectra A cdx ja GT
Astra F Sportive