Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
lmb-58 kirjoitti:onhan näinkin mutta kyllä se kansi pitää vaikka ei tiivistettä vaihdakkaan, on muutamista kokemusta, kai se on jokaisen oma asia miten sen haluaa tehdä, kuitenkin jos vielä alkaisin tekemään niin kansi kokonaan irti ja vähintään puhdistaa pinnat kunnolla ennen kasausta, tai se plaanaus, mutta sekin maksaa, tai kaikki maksaa ja on enemmän työtä, riippuu kai siitäkin kuinka hyvän haluaa tehdä.
näinhän se on. riippuu paljon siitä haluaako itselleen hyvän pelin alleen vai pistää kiertoon ja pahimmassa, huomatkaa pahimmassa tapauksessa ilkeitä viestejä perään. mutta jos tosiaan omaan käyttöön jää niin kannattaa tehdä kunnolla, tuo motti on kova motti!
No ittelle tarkotus olis. Siks sitä meinasinkin, et sen tiivisteen sais samalla vaihtaa.. (ja sit ilmeisesti kannattaa se koko yläpään tiivistesarjakin ostaa..) Jos ois tarkotus laittaa kiertoon, niin en tommosta remppaa edes miettis. Ei oo kumminkaan mistään kalliista yksilöstä kyse niin pistäsin sen sitte kiertoon tossa kunnossa. Ajossa kumminkin ja leimaa vuoden loppuun.. Mut kun.. kohtuullisesti vasta kilometrejä ja kai toi nyt pohjastaan jne on kunnossa kun kaks kuukautta on leimasta vasta.. Vaikka päältä ei kaunis ookaan, mut josko sitä sais vähä nätättyä..
Maalitkin ois valmiina (ostettu edellisen edelliseen kadettiin) mut ei oo enää itellä maalauspaikkaa, enkä oo vielä löytäny maalaria joka tekis homman mun kukkarolle sopivasti.
ohc moottori kun on niin sellainen puristin, senhän saa lainaan vaikka multa tai joltain tutulta, ei kannata ostaa yhtä remppaa varten, eikä se ole kummoinen hommeli jos olet ennenkin kansia käyttänyt irti, kato se työkalu motonetin sivuilta numero 76-5042, jos tää ei ole tsoukki.
makemu kirjoitti:se tason plaanaus maksaa täällä sjoella 56 euroa.. että en tiedä onko mikään "säästö"....
ei varmasti jos omaan käyttöön auton korjaa, tulee ehkä vähintään kaksinkertainen työ vain eteen.
näinpä. jos tosiaan itsellä meinaa pitää ni plaanaukseen ja uus kannentiiviste samalla. tuo on erittäin luotettava kumppani. itsellä on se puoli milliä ajettu romu ja huohottaa tyhjäkäynnillä mutta pelaa silti, mutta siis paljon ajettu jo ja kulunu alakerta, ei kuitenkaa törkeitä määriä
mutta alkuperäseen aiheeseen niin noiden venavarsien kumien vaihto pikku homma etenki jos meinaa kannen käyttää irti
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006 Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98 Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
lmb-58 kirjoitti:ohc moottori kun on niin sellainen puristin, senhän saa lainaan vaikka multa tai joltain tutulta, ei kannata ostaa yhtä remppaa varten, eikä se ole kummoinen hommeli jos olet ennenkin kansia käyttänyt irti, kato se työkalu motonetin sivuilta numero 76-5042, jos tää ei ole tsoukki.
Hei, mä oon nainen! Enkä tosiaan minkään tsoukin takia kököttäs koneella puoli kolmen jälkeen yöllä.
Kattoin joo, pari kymppiä näköjään maksaa. Pitää kysellä et onko kellään.. ei tota nyt oikeen oo mieltä alkaa lähetteleen ja sil konstil lainaamaankaan, kun siitä jo tulee näillä postin hinnoilla riittävästi kulua. Et onko sit jo järkevämpää ostaa ittelle ku puolella ostosummasta rahottaa itellaa..
Pitää nyt alkaa sit katella mitä noi mikkäkin maksaa, onneks ne jakopään hilppeet on jo valmiina.
on tuohon pikkuhomma, toista 16 tappiseen kun ne on niin saatanan syvällä, ja vielä tuplamäärä, ei kai tuota konetta juuri ajamalla riko, se puolimilliä ei ole vielä edes hirveesti. niin eihän tää tsoukki ole jos oot nainen tai naisetkin osaa mutta yleensä miesten ei tarvi tuollaista kysellä. ja jos asut roissa niin hae multa ei maksa mitään.
mitähän tuo sisältää, olisko kansipahvi venttiilivarrenkumit venttiilikannen tiiviste imusarjan ja pakosarjan tiivisteet nokkaakselin stefa jakajan kumitiiviste ehkä pakoputkentiiviste ja tuleeko termostaatille kans en tiedä. tässä jotain.
lmb-58 kirjoitti:on tuohon pikkuhomma, toista 16 tappiseen kun ne on niin saatanan syvällä, ja vielä tuplamäärä, ei kai tuota konetta juuri ajamalla riko, se puolimilliä ei ole vielä edes hirveesti. niin eihän tää tsoukki ole jos oot nainen tai naisetkin osaa mutta yleensä miesten ei tarvi tuollaista kysellä. ja jos asut roissa niin hae multa ei maksa mitään.
No.. paikkakuntana Satakunta, niin on sinne hippasen liikaa matkaa..
Ja juu *tarkistaa vielä* kyllä mä oon nainen, edelleen.. Eikä kai täs nyt näin paljon ois tarvinnu kysellä sen takia, et noi tekijät sen osaa tehdä. Mut kun mä tahdon kans tietää. Ja just sen et kannattaako se edes. En mä ihan tumppu auton kans ole (ainakaan lähipiirin naisiin ja muutamiin miehiinkin verrattuna). Mut enemmän se on just sitä, että mä tahdon kuulla ja oppia. En niinkään osaa tehdä, mut tahdon tietää mitä ja miksi ja miten. Tahdon tietää mitä toi mun Verneri on syöny..
kaikki kansiremonttiin tarvittavat tiivisteet ainakin victror reiz sarjassa....
kannattaa jakopää auki ollessa tarkistaa myös nokka-akselin ja kampiakselin hihnapyörät,vesipumppu uus tietenki ja remmi. en tiedä onko tuossa jo erillinen kiristäjä vai onko kiristys vesipumpulla niinkuin itsellä.
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006 Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98 Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
lmb-58 kirjoitti:mitähän tuo sisältää, olisko kansipahvi venttiilivarrenkumit venttiilikannen tiiviste imusarjan ja pakosarjan tiivisteet nokkaakselin stefa jakajan kumitiiviste ehkä pakoputkentiiviste ja tuleeko termostaatille kans en tiedä. tässä jotain.
No tuo nyt kertoo jo paljon.. ja kun se sisältää jo nuo venttiilinvarrenkumitkin niin ei taida olla järkeä alkaa niitä erikseen ostaa. 47,50€ näytti olevan sarjalla hintaa. Kansipultit saman ku kadettiin oli 18,90€.
niin ne kansipultit, kasasin kai kolme kertaa yhden romumoottorin samoilla pulteilla ja kansi ei vuotanut koskaan, minun mielestä ne kestää ainakin kaks kertaa vetää kiinni samoilla pulteilla ennenkuin on vaihdon aika, mutta jokainen itse päättää miten tekee. venyy ja sitten paukkuu.
lmb-58 kirjoitti:mitähän tuo sisältää, olisko kansipahvi venttiilivarrenkumit venttiilikannen tiiviste imusarjan ja pakosarjan tiivisteet nokkaakselin stefa jakajan kumitiiviste ehkä pakoputkentiiviste ja tuleeko termostaatille kans en tiedä. tässä jotain.
No tuo nyt kertoo jo paljon.. ja kun se sisältää jo nuo venttiilinvarrenkumitkin niin ei taida olla järkeä alkaa niitä erikseen ostaa. 47,50€ näytti olevan sarjalla hintaa. Kansipultit saman ku kadettiin oli 18,90€.
varmuudeksi uudet kansipultit vaa.... en riskiä ota....
makemu kirjoitti:kaikki kansiremonttiin tarvittavat tiivisteet ainakin victror reiz sarjassa....
kannattaa jakopää auki ollessa tarkistaa myös nokka-akselin ja kampiakselin hihnapyörät,vesipumppu uus tietenki ja remmi. en tiedä onko tuossa jo erillinen kiristäjä vai onko kiristys vesipumpulla niinkuin itsellä.
No jos mä nyt yhtään muistan oikein ja tota motonetin listaa luen oikein, niin pelkkä pumppukiristys. Ja tässä sitte samalla tajusin että perkele, ne jakopään hilppeet ei käy tohon kun ne on -93 veccuun.. voi kökkö! Siis eihän noi uudet kalliit ole, ottaa vaan päähän kun noi kalliimmat jää käyttämättä.. ei taida motonetti ottaa takas kun ostosta on jo aikaa.. vaik onkin kuitti ja paketit avaamattomia..