vectra c20ne venttiilivarren kumit

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
liisax
'Admiral'
'Admiral'

Re: vectra c20ne venttiilivarren kumit

Viesti Kirjoittaja liisax »

makemu kirjoitti:
liisax kirjoitti:
lmb-58 kirjoitti:mitähän tuo sisältää, olisko kansipahvi venttiilivarrenkumit venttiilikannen tiiviste imusarjan ja pakosarjan tiivisteet nokkaakselin stefa jakajan kumitiiviste ehkä pakoputkentiiviste ja tuleeko termostaatille kans en tiedä. tässä jotain.
No tuo nyt kertoo jo paljon.. ja kun se sisältää jo nuo venttiilinvarrenkumitkin niin ei taida olla järkeä alkaa niitä erikseen ostaa. 47,50€ näytti olevan sarjalla hintaa. Kansipultit saman ku kadettiin oli 18,90€.
varmuudeksi uudet kansipultit vaa.... :wink: en riskiä ota....

Juu varmasti pistetään uudet. Ukot vänkäs sillon ku kadettiin vaihdettiin kannentiiviste, ettei niitä tarvi vaihtaa. No mähän ne maksoin ja ostin, kun totesin että ei varmana laiteta vanhoilla, et sitte se vasta ketuttaa kun pistää vanhat ja sit joutuuki kumminki ne vaihtaa. Et samalla vaihtaa ne uusiin, kun ne ei kerran mitään älyttömästi maksa kuitenkaan.
Opel Vectra -91 C20NE = *Nestori*
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

tietysti en sitä tarkoittanut, mutta mulla on ollut aikoinaan niitä myyntiromuja ja niihin ei hirveesti ole kannattanut satsata, mitä halvemmalla sitä parempi kate, mutta kuitenkin eipä niitä takaisin ole tullutkaan, olen kai tehnyt lukemattomia kansiremppoja en voi muistaa edes puoliakaan, kummasti ne on onnistunut.
opel vectra c 2,2 gts
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

samalla ne uusiin vaihtaa, mutta kyllä ne kestää tosiaan muutaman kerran kiristää, ukot on ollut oikeessa.
opel vectra c 2,2 gts
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja makemu »

mutta jos tässä oikeesti on tekemässä itselleen autoa niin kansipahvi uusiks, plaanaus ja uudet pultit. ei se että kannesta aukastaa pultit ja jätetää pahvi uusimatta ja tasohöyläämättä ole mikää kovin pitävä ratkasu ihan oikeesti. noi kaikki on pieniä sijotuksia jotka loppupeleissä ei ole hinnaltaan suuria mutta voi maksaa itsensä takasin. niiku liisax sanoi, itselleen auto tulee joten neuvotaan kunolla eikä ruveta säästelee sitä muutamaa kymppiä tai 100 euroa yhdessä kansiremontissa joka on tuollaiselle kestävälle motille pieni sijoitus kun mietitään jatkoa. en minäkään aluksi ollut mikään tietäjä, mutta kyllä tässä pikkuhiljaa etenkin tämä moottorityyppi alkaa tulemaan tutuksi kun tuota autoa on joka paikasta laittanut.
mieluusti itse menen varman päälle ku että vedän mistä aita matalin..
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

kyllä motonetti ottaa takaisin tai ainakin vaihtaa toisiin kun kuitti on tallelle ja avaamaton paketti.
opel vectra c 2,2 gts
liisax
'Admiral'
'Admiral'

lmb-58 kirjoitti:samalla ne uusiin vaihtaa, mutta kyllä ne kestää tosiaan muutaman kerran kiristää, ukot on ollut oikeessa.
Nii, mutta enhän mä, eikä ne ukotkaan, voi tietää, että kuin monta kertaa joku aikasempi on ne samat pultit avannu ja kiristäny. :what: Jossain vaiheessa ne kumminkin tulee tiensä päähän ja kuten sanottu, mun tuurilla sit just mulla.. :lol:
liisax
'Admiral'
'Admiral'

lmb-58 kirjoitti:kyllä motonetti ottaa takaisin tai ainakin vaihtaa toisiin kun kuitti on tallelle ja avaamaton paketti.
Meinaakko? Vaikka siitä on jo puol vuatta ku ne on ostettu? Pistän kyselyä.. ei kai se ota jos ei annakaan.. Hitto, kumminki sadan euron roinat tossa kassissa turhan panttina. Perkeleen akka kun ei kato tarkemmin.. en aatellu et ne ei muka sopis ku kone on molemmis 2.0. Mut se oli -93 ja tää on -90. Systeemi vaihtuu -92. Hitto.. :bonk:
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

ei tietenkään voi tietää, jos kunnollisen tekee niin tottakai uudet kehiin, ja kaikki muutkin uutta ja kunnolla.
opel vectra c 2,2 gts
liisax
'Admiral'
'Admiral'

makemu kirjoitti:mutta jos tässä oikeesti on tekemässä itselleen autoa niin kansipahvi uusiks, plaanaus ja uudet pultit. ei se että kannesta aukastaa pultit ja jätetää pahvi uusimatta ja tasohöyläämättä ole mikää kovin pitävä ratkasu ihan oikeesti. noi kaikki on pieniä sijotuksia jotka loppupeleissä ei ole hinnaltaan suuria mutta voi maksaa itsensä takasin. niiku liisax sanoi, itselleen auto tulee joten neuvotaan kunolla eikä ruveta säästelee sitä muutamaa kymppiä tai 100 euroa yhdessä kansiremontissa joka on tuollaiselle kestävälle motille pieni sijoitus kun mietitään jatkoa. en minäkään aluksi ollut mikään tietäjä, mutta kyllä tässä pikkuhiljaa etenkin tämä moottorityyppi alkaa tulemaan tutuksi kun tuota autoa on joka paikasta laittanut.
mieluusti itse menen varman päälle ku että vedän mistä aita matalin..
No näinpä.. tota höyläystä täytyy varmaan jostain kysyä.. sitä ei oo kyllä varmaan koskaan tehty mitä on noita avattu.. tai en ainakaan muista.. etten tiedä mitä täällä päin maksaa tai mistä kannattaa kysyä. Mut eiköhän sekin selviä..
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

kyllä ne takaisin ottaa kun vain kuitti on tallessa, on senverran iso organisatio motonetillä että ei tarvi itkee jonkun satkun sarjan kanssa, on ihme jos ei vähintään vaihda toisiin osiin.
opel vectra c 2,2 gts
makemu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja makemu »

liisax kirjoitti: No näinpä.. tota höyläystä täytyy varmaan jostain kysyä.. sitä ei oo kyllä varmaan koskaan tehty mitä on noita avattu.. tai en ainakaan muista.. etten tiedä mitä täällä päin maksaa tai mistä kannattaa kysyä. Mut eiköhän sekin selviä..
jokaine tekee niinkuin itse parhaaksi näkee, nämä ovat kuitenki metodit millä minä menen.
se on mulle ihan se ja sama jos vanhat tekijät jättävät plaanaamatta, uutta kannentiivistettä laittamatta ja pultteja laittamatta, minä en niin tee. voitte toki kaikki tehdä niinkuin tykkäätte, mutta tämä on minun tapani.
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
liisax
'Admiral'
'Admiral'

lmb-58 kirjoitti:kyllä ne takaisin ottaa kun vain kuitti on tallessa, on senverran iso organisatio motonetillä että ei tarvi itkee jonkun satkun sarjan kanssa, on ihme jos ei vähintään vaihda toisiin osiin.

Niin no eihän ne mistään anna rahoja takasin. Ei edes sillon jos takuuna vaihtaa. Mut ottasinkin osaa Verneriin. :yes:
Laitoin kyselyä niitten sivujen kautta, kattotaan mitä vastaavat. Oishan toi hyvä kun kävis vaihto. :)
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

en minäkään omaan autooni.
opel vectra c 2,2 gts
liisax
'Admiral'
'Admiral'

makemu kirjoitti:
liisax kirjoitti: No näinpä.. tota höyläystä täytyy varmaan jostain kysyä.. sitä ei oo kyllä varmaan koskaan tehty mitä on noita avattu.. tai en ainakaan muista.. etten tiedä mitä täällä päin maksaa tai mistä kannattaa kysyä. Mut eiköhän sekin selviä..
jokaine tekee niinkuin itse parhaaksi näkee, nämä ovat kuitenki metodit millä minä menen.
se on mulle ihan se ja sama jos vanhat tekijät jättävät plaanaamatta, uutta kannentiivistettä laittamatta ja pultteja laittamatta, minä en niin tee. voitte toki kaikki tehdä niinkuin tykkäätte, mutta tämä on minun tapani.
Totta. Tiivisteet vaihdetaan ja pultit uusitaan ja kaik muutkin tarpeelliset. Ja tota höyläystä kyllä kyselen, ei oo vaan ennestään kokemusta, niin täytyy ottaa selvää että kuka missä ja mihin hintaan. :)
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

liisax kirjoitti:
lmb-58 kirjoitti:kyllä ne takaisin ottaa kun vain kuitti on tallessa, on senverran iso organisatio motonetillä että ei tarvi itkee jonkun satkun sarjan kanssa, on ihme jos ei vähintään vaihda toisiin osiin.

Niin no eihän ne mistään anna rahoja takasin. Ei edes sillon jos takuuna vaihtaa. Mut ottasinkin osaa Verneriin. :yes:
Laitoin kyselyä niitten sivujen kautta, kattotaan mitä vastaavat. Oishan toi hyvä kun kävis vaihto. :)
ei ne tietysti rahoja takaisin anna kun olet oikeet ehjät osat ostanut, vika on sinussa ei myyjissä, mutta kyllä ne vaihtaa usko pois.
opel vectra c 2,2 gts
Vastaa Viestiin