Edellisessä B Omegassa oli justiinsa sama "vika" ja lopussa katkesi vaijeri ja se kahva mistä nyitään.
Eli onko kellään ollu samanlaista ongelmaa omenan tai veeran kans ja onko kellään tietoa miten tuon tympeän vian sais korjattua?
Kiitos!

Jepss, kiitos sinulle.Uhtua kirjoitti:Minulle ei ole tullut ikinä vastaan että konepellin vaijeri katkeaisi, itse ennemmin tutkisin onko konehuoneen puolella kaikki kunnossa. Lukkopellissä on semmoinen klipsi 8mm ruuvilla jolla lukitaan vaijerin ulkokuori, löysää ruuvi ja vedä ulkokuorta ulospäin niin paljon kunnes huomaat löysän hukkuneen ja lukitushaka lukkopellin kolossa alkaa liikkumaan. Siihen ruuvi kiinni. Silloin vaijerista on löysät pois ja lukkosalpa pääsee aukeamaan riittävästi. Tämän lisäksi lukitustapin rasvaus /mahdollinen jousikireyden/kumistoppareiden tarkastus ja säätö niin toimii varmasti. Konepelti pitää säätää niin että se on keskeltä hieman vedossa ja on tukevasti niissä kumistoppareissa, jotta se pomppaa auki. Tutsutu ajatuksella niin melko varmasti sen toimimaan saat.

Ei kulje pyöräkotelon kautta. Konehuoneesta menee suoraan auton sisään.Ticsa kirjoitti:pyöräkotelon paikkeilta rikki melkovarmasti, jos se sieltä kulkee veerassa.
En kyllä löytäny mitään ruuvia millä lukittaisiin tuo vaijeri.Uhtua kirjoitti:Minulle ei ole tullut ikinä vastaan että konepellin vaijeri katkeaisi, itse ennemmin tutkisin onko konehuoneen puolella kaikki kunnossa. Lukkopellissä on semmoinen klipsi 8mm ruuvilla jolla lukitaan vaijerin ulkokuori, löysää ruuvi ja vedä ulkokuorta ulospäin niin paljon kunnes huomaat löysän hukkuneen ja lukitushaka lukkopellin kolossa alkaa liikkumaan. Siihen ruuvi kiinni. Silloin vaijerista on löysät pois ja lukkosalpa pääsee aukeamaan riittävästi. Tämän lisäksi lukitustapin rasvaus /mahdollinen jousikireyden/kumistoppareiden tarkastus ja säätö niin toimii varmasti. Konepelti pitää säätää niin että se on keskeltä hieman vedossa ja on tukevasti niissä kumistoppareissa, jotta se pomppaa auki. Tutsutu ajatuksella niin melko varmasti sen toimimaan saat.