Opel Tech2- vikakoodinlukija

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Axeus
'Agila'

Opel Tech2- vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Axeus »

Olen yrittänyt saada yhteyttä kyseisellä vikakoodinlukijalla (usb-versio) vm. 2000 Zafiraan X18XE1 koneella, eikä yhteyttä saa muodostettua mihinkään moduuliin. Olen saanut muutettua usb:n com-portiksi ja olen yrittänyt muuttaa niitä nopeus ym. asetuksia sekä siellä com-portin säädöissä että itse ohjelmassa. Olen myös kokeillut OP-COM- ohjelmaa eikä silläkään saa yhteyttä (laitteen mukana tuli vastaava ohjelma, sekään ei toimi). Ohjelmat valittavat että ohjainlaite ei vastaa. Adapterissa oleva vihreä ledi vilkahtaa pari kertaa jokaisella yhteydenottoyrityksellä. Auto on ollut sekä virrat päällä että käynnissä. Vehje on ostettu http://www.sixtek.fi :n verkkokaupasta. Nyt myynnissä näkyy olevan com-portillinen versio, mistähän syystä? :o

Nyt kysynkin arvon foorumilaisilta, onko joku tuommoisella laitteella onnistunut saamaan yhteyden vastaavaan autoon? Ja jos on, niin millä ilveellä?

Kerrankin olisi vehkeelle käyttöä, kun alkoi moottorin vikavalo palamaan. Tyhjäkäynti muuttuu hiukan huonommaksi kun vikavalo syttyy, yleensä syttyminen tapahtuu kun kone on kunnolla lämmin.
mika_69
'Agila'

Re: Opel Tech2- vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja mika_69 »

Ei kokemusta tuosta vehkeestä mutta http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=963
se ainakin toimii.
käytössäni on can versio
ohjelmalla pystyy ohjelmoimaan avaimet ja kaukosäätimet .ym
uusimmassa päivityksessä on saabin versioita ja suzukin grand vitara
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Sama kone ja sama palikka, muutaman kerran sain vikakoodit luettua, mutta sitten en saanut yhteyttä autoon. Toimi tosi vaihtelevasti.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
AksuPaksu
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja AksuPaksu »

Itsellä on com portillinen versio, ja kyllähän sillä saa luvettua ja jonkin verran anturidataa käynnissäkin...

Olen olettanut että usb versio olis parempi, koska tuntuu useat ohjelmat sitä vain ymmärtävän. Op-com on minullakin testikäytössä...
-(z)- Tech1 diagnosoinnit onnistuvat tarpeeseen -(z)-
Pihassa: f11 530d, Model 3 LR
Tallissa: Vectra 2000 16v 1990
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin -(z)-
SomeOne
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja SomeOne »

http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid ... Categories

Jos linkki toimii.. (Ebay ja usb tech 2 hakusana) ja tuolta olen 15 eurolla ostanu USB laitteen
Toiminu -96 Vectrasta -07 Astraan moitteetta aina..

Jos on yhteysongelmia, eikös siellä ollu maadotusvikaa autossa jossain kohtaa ? (mutu)
Axeus
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Axeus »

No nyt sain koodit luettua dealextreme.com-osoitteesta hankitulla lukijalla (pitäisi toimia myös can-väylässä). Eikä hintakaan ollut paha, muutaman viikon kesti postin kulku. Lambda-anturihan siellä oireilee, valittaa liian korkeasta jännitteestä ja vian ollessa päällä sen voi itsekin todeta että anturin jännite jää näyttämään hiukan alle 5 volttia kun se normaalisti seilaa välillä 0-5 volttia. Taitaa olla anturin osto edessä, ja tietenkin se kallein vaihtoehto (titania).
Vastaa Viestiin