Opelin vikavalo
Opelin vikavalo
Ihan näin ensialkuun toivotan hyvää pääsiäistä kaikille!
Mutta sitten asiaan. Eli ongelmana on autoni (Calibra) vikavalo, joka on rassannut minua jo kuukausien ajan. Keväällä antoi koodin, josta pääteltiin että ilmamassamittari on vaihdon tarpeessa, ja sehän vaihdettiin. Koodi hävisi, mutta valo jäi. Eli nyt kun koodeja tarkistelee, vilkuttaa valo vain "12 Initiation of diagnosis." mutta tämähän ei anna aihetta vikavalon jatkuvaan palamiseen...
Vikavalo sammuu hieman räväkämmin kiihdyttäessä, ja syttyy sitten kun kierrokset palautuvat normaaliksi. Mistä lähtisi vikaa etsimään?
Moottori on peräisin vectrasta, syksyllä tehtiin vaihto ja siinä ei valot vilkkuneet. Heti vaihdon jälkeen kuitenkin on taukoamatta palanut enkä ole keksinyt syytä ja huoltomiehet levittelevät tietämättöminä käsiään(eiväthän pirulaiset edes tajunneet että ilmamassamittari pitäisi vaihtaa"en tiedä, vaihda auto").
Niin ja kyseessä on tuo c20xe jos sillä tiedolla on merkitystä.
Mutta sitten asiaan. Eli ongelmana on autoni (Calibra) vikavalo, joka on rassannut minua jo kuukausien ajan. Keväällä antoi koodin, josta pääteltiin että ilmamassamittari on vaihdon tarpeessa, ja sehän vaihdettiin. Koodi hävisi, mutta valo jäi. Eli nyt kun koodeja tarkistelee, vilkuttaa valo vain "12 Initiation of diagnosis." mutta tämähän ei anna aihetta vikavalon jatkuvaan palamiseen...
Vikavalo sammuu hieman räväkämmin kiihdyttäessä, ja syttyy sitten kun kierrokset palautuvat normaaliksi. Mistä lähtisi vikaa etsimään?
Moottori on peräisin vectrasta, syksyllä tehtiin vaihto ja siinä ei valot vilkkuneet. Heti vaihdon jälkeen kuitenkin on taukoamatta palanut enkä ole keksinyt syytä ja huoltomiehet levittelevät tietämättöminä käsiään(eiväthän pirulaiset edes tajunneet että ilmamassamittari pitäisi vaihtaa"en tiedä, vaihda auto").
Niin ja kyseessä on tuo c20xe jos sillä tiedolla on merkitystä.
Re: Opelin vikavalo
onkos ekukin siit vectrasta?
On joo. Johtosarja taitaa olla kuitenkin entistä kamaa.
jonkin sortin antura vika? (joku antura hiuka huonosti kiinni) jos ei mene vika tilaan (tehot laskee ja kierrokset rajottuu 4000rpm/m) niin tuskin mitään isompaa vikaa ainakaa.
itse tarkistaisin tässä vaiheessa anturat.
itse tarkistaisin tässä vaiheessa anturat.
Astra F Turbo (B204)
En tiedä onko tuossa samanlainen systeemi kuin C Corsassa, mutta mulla piti Corsan ilmamäärämittarin vaihdon jälkeen vielä poistaa vikavalo testerillä, vaikka itse vika hävisikin.
Hanski
Eli pelkkä akun miinusnavan irroitus ei riittäisi? Ei kyllä satuttaisi jos muutenkin kävisi luetuttamassa testerissä. Pitää noita anturiakin koittaa tutkia. Lambdan olen jo kahteen otteeseen uusinut niin olettaisin että sen ainakin voisi pois sulkea laskuista.
[quote="HEka--"]Eli pelkkä akun miinusnavan irroitus ei riittäisi?
Ei riittänyt ei, ja kokemusta on kahdesta C-Corsasta.
Ei riittänyt ei, ja kokemusta on kahdesta C-Corsasta.
Hanski
calibrassa pitäs kyl nollaantua vika muisti kun antaa akun - olla jonkii aikaa irti
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
- kadett90
- OCF Member 2024

Riippuu moottorinohjauksesta ja vuosimallista.Ari-S kirjoitti:calibrassa pitäs kyl nollaantua vika muisti kun antaa akun - olla jonkii aikaa irti
Motronic 2.5 moottorinohjaus ja vuosimalli on -92.. Kyllähän ne haamukoodit häviää kun akunkengän ottaa irti mutta vikavalo palaa silti.