vectra ei starttaa
Re: vectra ei starttaa
siellä se on kuskinpuolella imusarjan alla vaihteistossa kiinni kahdella pultilla ja takaa myös tukiraudalla, näkyy aika heikosti a-mallissa ja b-mallissa vielä huonommin, ainakaan niitä johtoja ei juuri näe, mutta itse startti jotenkin, no a-mallissa ne johdot taitaa jotenkin nähdä sieltä jakopään puolelta jos saa pään sinne tungettua. muutenkin vittumainen irroittaa, vaikka niinhän se on monessa muussakin autossa.
opel vectra c 2,2 gts
Tää on C-Ascona, eiku aattelin että pääsisin päältä kiinni niihin piuhoihin, siis ei pyörittäny starttia ollenkaan kun käänsi avainta ja sitten taas kohta pyöritti...
siellähän se on asconassakin samassa paikassa, kato kuitenkin ensin virtalukon pohja, eikö naksahtanut kun avainta käänsi tai eikö edes merkkivalot himmentyneet, eli tapahtuiko mitään.
opel vectra c 2,2 gts
Joo, ei tosiaan tapahtunu mitään, valot sytty mittariin, oisko se sitten vaan se virtalukon pohja, pitää seurata nyt. Sen jälkeen starttas normaalisti, kiusallisia noi tuli/meni viat.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Noita startin/solenoidin mahdollisia oikutteluja voi myös kokeilla selvitää kopauttamalla vasaralla tms. kevyesti startin kylkeen, joskus auttanut tuokin kun siellä suunnalla sisällä vikaa. Toki järkeä käyttäen, eli ei niin lujaa että mitään olisi vaarassa särkyä. Tätä kannattaa soveltaa ainakin mikäli sole naksuu, mutta startti ei lähde pyörimään. Ja crc:tä niihin startin perässä oleviin piuhoihin.
Mutta ei tuo virtalukon pohja ole kallis uusia eikä kovin kummoinen vaihdettavakaan(?), kun se kumminkin suurena epäilyksen kohteena on..
Mutta ei tuo virtalukon pohja ole kallis uusia eikä kovin kummoinen vaihdettavakaan(?), kun se kumminkin suurena epäilyksen kohteena on..
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
maksaa tosiaan lukonpohja 3.90 motonetissä että eipä kannata käytettyä metsästää, ne toimiieitoimi viat on hauskoja, varsinkin kun alkaa korjaan ja silloinhan auto pelaa tietysti. sinne opelin starttimestaan ei kovin isolla vasaralla pääse kokeileen, itse olen siinä käyttänyt sorkkarautaa.
opel vectra c 2,2 gts