Vikakoodi 4051 -> taisi oikeesti olla 1405

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
vankka
'Kapitän'
'Kapitän'

Vikakoodi 4051 -> taisi oikeesti olla 1405

Viesti Kirjoittaja vankka »

Vilkutin vikakoodit astrasta ja sain sieltä ulos 4051.En onnistu löytää tuota mistään. Googlea pari iltaa koittanu katella ilman sen kummempia tärppejä.
Osaisko kukaan sanoo mitä toi meinaa?

EDIT:
Tuo valo unohtaa ekalla kierroksella välähtää tästä tämä sekaannus :D
Näillä mennään!.. EI mulle muutakaan annettu
VW Passat 3C 1.9TDI sedan
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Re: Vikakoodi 4051

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Kuulostaa sen verran isonumeroiselta koodilta, että liekkö mennyt lukeminen oikein?
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
vankka
'Kapitän'
'Kapitän'

[quote="Altti450"]Kuulostaa sen verran isonumeroiselta koodilta, että liekkö mennyt lukeminen oikein?[/quote
Noin se tulee joka kerta ku oon lukenu :D Enkä ole ainut joku jossain päin maapalloa on saanu saman koodin :D Googlen mukaan :D
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Njoo, pikainen googletus ei tuottanut tulosta, mutta kyllä sieltä jotain löytyi. Ja muutkin ihmetelleet samaa asiaa kuin minä :)

Kuitenkaan ratkaisua tuohon ei tunnu löytyvän netistä niin josko joku kenellä on TIS käytettävissä voisi tuota vilkaista sieltä?

EDIT:

Löysinkin tällaisen:

http://forums.preloved.co.uk/fuseaction ... 28b2b.html
Are you sure the code is 1530?
I had problem on my Vectra 1998 1.6 16V but the ECU was reporting no error code. I decided to see if it will register an error code and I caused one - removed the connection of the EGR. My ECU registered that EGR "is faulty", but I noticed that the code that MIL was flashing was kind of strange - 4051. The I start looking more carefully where the "big" pause in flashing is and was 1405 , which is EGR code error. I tried again again switching off and on ignition and again started 405, big pause, 1405, etc. So, if you're looking for ECU error code using MIL flashing then the is possibility your code to be 0153 - Heated oxygen sensor (HO2S) or oxygen sensor (O2S).
Eli kaveri nypännyt EGR:n irti ja vilkuttanut tuota koodia (voisiko koodi olla 1405?)

P1405 = 1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
vankka
'Kapitän'
'Kapitän'

Altti450 kirjoitti:Njoo, pikainen googletus ei tuottanut tulosta, mutta kyllä sieltä jotain löytyi. Ja muutkin ihmetelleet samaa asiaa kuin minä :)

Kuitenkaan ratkaisua tuohon ei tunnu löytyvän netistä niin josko joku kenellä on TIS käytettävissä voisi tuota vilkaista sieltä?

EDIT:

Löysinkin tällaisen:

http://forums.preloved.co.uk/fuseaction ... 28b2b.html
Are you sure the code is 1530?
I had problem on my Vectra 1998 1.6 16V but the ECU was reporting no error code. I decided to see if it will register an error code and I caused one - removed the connection of the EGR. My ECU registered that EGR "is faulty", but I noticed that the code that MIL was flashing was kind of strange - 4051. The I start looking more carefully where the "big" pause in flashing is and was 1405 , which is EGR code error. I tried again again switching off and on ignition and again started 405, big pause, 1405, etc. So, if you're looking for ECU error code using MIL flashing then the is possibility your code to be 0153 - Heated oxygen sensor (HO2S) or oxygen sensor (O2S).
Eli kaveri nypännyt EGR:n irti ja vilkuttanut tuota koodia (voisiko koodi olla 1405?)

P1405 = 1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
Tarkemmin kun miettii niin voisi se olla tuo 1405. 5 välähdyksen ja 1 välähdyksen välissä on pidempi tauko. Mihihän se eka välähdys jää ekalla kierroksella :D Eniveis vikakoodi oli nyt kadonnu kun oisin sen kuvannu muiden tutkittavaksi :D Kiitos tästä :D
Vastaa Viestiin