Liian paljon mökää etupenkillä

Keskustelua Opeleista
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Minulla on V6-Vectrassa itsetehty tuplaputki, alussa on race-katti, ja sitten marteliuksen 2x2" tuplavaimennin ja sen jälkeen simonsin 80mm vaimentimet. Putket on rosteria. Äänet on minun mielestä mahdottoman hyvät, aivan hiljaiset jos ajaa tasaisesti, mutta kun painaa kaasua, niin tulee matalaa murinaa. Luulen että tuossa sinun ratkaisussa kun äänet kuuluu eteen pahemmin, on kyse jollain tavalla seisovista aalloista. Eli tietyt taajuudet vaimenee eri paikossa eri tavalla, ja nyt ne osuu sinun autossa tuolla tavalla. En tiedä miten saisit resonanssin pois helposti, mutta tuolla minun "reseptillä" tulee hyvät soundit. Kokeilin putkea ensin pelkällä keskivaimentimella, niin äänet oli _aivan_ jumalattomat! Sitten lisäsin pelkät putket pöntöstä taakse, niin jo siitä ne vaimeni huomattavasti. Tässä on juuri kyse siitä resonanssista.

-Mikko
Audi S4 Biturbo
vekkuli_bee
'Agila'

Viesti Kirjoittaja vekkuli_bee »

Kysymyksia edelliseen mailiin:

Juuri tuollaisia murinoita kaipaisin omaan autooni :smile:

Onko sinulla kaksi 2" putkea alusta lopuun? siis katin jälkeen. Korvasitko keskivaimentimen kahdella pienellä vaimentimella?

"Kokeilin putkea ensin pelkällä keskivaimentimella, niin äänet oli _aivan_ jumalattomat! Sitten lisäsin pelkät putket pöntöstä taakse, niin jo siitä ne vaimeni huomattavasti. "

Hmm... Oliko tässä keskivaimenninkokeilussa tämmoinen juttu: katti->yksiputki->keskivaimennin->2 putkea!! sit vaihdoit sen
katti->2*2"martellius->2 putkea.

Eli siis::
2*2" pientä vaimenninta mielummin kuin yksi iso keskivaimennin?
2*2" putkia mielummin kuin yksi 2.5" putki?

TP
Pesone
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Pesone »

Itsellä samantapainen ongelma ollut ja hoitunut helposti takapöntöllä mallia itsetehty rosterista... eli piti saada tarpeeksi vasta painetta putkeen niin alkoi ääni rauhoittua. enpä sitten tiedä oonko oikeassa mutta itsellä tuntui toimivan hyvin...
MikkoV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Minulla on siis ensin katti, johon tulee kummatkin putket, siitä ne haarautuu heti kahdeksi, ja menee kaksireikäiseen (2x2")(yhteen) Marteliuksen vaimentimeen. Eli se vaimennin on iso. Siitä putket jatkaa omille vaimentimilleen. Ja koko matkalla on kahden tuuman putkea. Tuossa kun kokeilin, niin ainoa ero oli vaan se, ettei ensin ollut mitään muuta kuin keskimmäinen vaimennin, se oli kuitenkin koko ajan sama.

Selvittiköhän tämä riittävästi?

-Mikko
Audi S4 Biturbo
Vastaa Viestiin