onkohan mulla termostaatissa vikaa?
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Re: onkohan mulla termostaatissa vikaa?
^Kyllä tuollaiset lämmöt meienaa että termari olisi vaihtokelpoinen. Yleensä juuri tuohon tyyliin tuppaavat hajoamaan, ei lämmöt nouse tarpeeksi. Voit toki mitata sieltä säiliöstä lämpimän koneen todellisen lukeman, sillä voihan se mittari/anturikin ruveta vanhemmiten valehtelemaan. Mulla tippui a-omegassa lämpömittari vajaaseen kun laturin maadoitus pelannut kunnolla. 
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Samaa sanoisin kuin JNN... tuon perusteella, että lämmöt normaalisti ajossa noin alhaalla. Toki se lämpömittari ei niin tarkka ole , mutta vaihtaisin termostaatin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
niin voisin sen kyllä vaihtaa kun ei kovin kallis ole.. =)Robertx kirjoitti:Samaa sanoisin kuin JNN... tuon perusteella, että lämmöt normaalisti ajossa noin alhaalla. Toki se lämpömittari ei niin tarkka ole , mutta vaihtaisin termostaatin.
Vectra 1.8 16v -97 farmari
Tota mitä eroa noilla termostaateilla on? kun motonetistä katoin niin joissain termareissa on 92c ja toisessa 83c?mika_21 kirjoitti:niin voisin sen kyllä vaihtaa kun ei kovin kallis ole.. =)Robertx kirjoitti:Samaa sanoisin kuin JNN... tuon perusteella, että lämmöt normaalisti ajossa noin alhaalla. Toki se lämpömittari ei niin tarkka ole , mutta vaihtaisin termostaatin.
mun autoon on varmaan toi ---> (ja autohan oli toi -97 1.8 16v vectra)
Termostaatti 92° Opel-16V 95-
* B 16V 1,8 ->00 92° [1996-2000]
* B 16V 2,0 92° [1996-2002]
24.90 €
92 asteinen on se oikea termostaatti, joten sitten koneen tyypin ja auton vuosimallin mukaan sellainen.
joo, sellanen siis =)Robertx kirjoitti:92 asteinen on se oikea termostaatti, joten sitten koneen tyypin ja auton vuosimallin mukaan sellainen.
ja mulla varmaan on termari samassa paikassa kun tossa vectrassa ---> http://www.vectra.desteem.org/termo.htm
http://www.vectra.desteem.org/profile.html eikö?
http://www.vectra.desteem.org/profile.html eikö?
Todennäköisesti on samassa paikassa... katso konepellin alle... näet kyllä, jos/kun on samassa paikassa.
Voisit laittaa allekirjotukseen autosi tyypin tai sitten mainita sen ja vuosimallin aloittaessasi topiccia.
Helpottaisi varmaan vastaamista.
Voisit laittaa allekirjotukseen autosi tyypin tai sitten mainita sen ja vuosimallin aloittaessasi topiccia.
jep, siellähän se. 2 torxilla kiinni. Onks mitään vinkkejä siihen ku irrotan niitä letkuja irti siitä =) joku sano et kannattaa avata se paisuntasäiliön korkki ja et olis hyvä et kone olis kylmä ni ei tuu niin paljon nesteitä ulos? ja onko siihen uuteen tiivisteeseen tarvetta laittaa mitään tiivistemömmöjä vai riittääkö pelkkä se o-rengas tiiviste siihen? ja onks fiksua vaihtaa siihen samalla uudet letkunkiristimet? kun siin on nyt ne klipsimalliset, ni olisko ruuvattava malli jees? ei ainakaan jäis löysälle?Robertx kirjoitti:Todennäköisesti on samassa paikassa... katso konepellin alle... näet kyllä, jos/kun on samassa paikassa.
-
2.0 16v CDX
- 'Senator'

Laita ilmanmuuta ne ruuvikiristeiset klemmarit! Paljon helpommat.. Tuon termostaatin vaihdosta sen verran että etenkin jos tiiviste on pyöreä o-rengas, ei tahdo millään pysyä kohdallaan. Itsellä meni poikki kun ei urassa pysynyt. Opelilta saa oikeanmuotoisia, hintaa en nyt muista. Onnistuu tiivistäminen myös tähän tarkoitetulla tiiviste aineella. Tietysti jos hieman laittaa sitä tiivistemassaa niin pysyy se pyöreäkin o-rengas.
Edit. Paisuntasäiliön korkki toki auki, muuten tulee nesteet paineella ulos. Kannattaa antaa vähän aikaa jäähtyä, eipähän voi polttaa itseänsä!
Edit. Paisuntasäiliön korkki toki auki, muuten tulee nesteet paineella ulos. Kannattaa antaa vähän aikaa jäähtyä, eipähän voi polttaa itseänsä!
Joo, no pitää ostaa sitä tiivistemassaa.2.0 16v CDX kirjoitti:Laita ilmanmuuta ne ruuvikiristeiset klemmarit! Paljon helpommat.. Tuon termostaatin vaihdosta sen verran että etenkin jos tiiviste on pyöreä o-rengas, ei tahdo millään pysyä kohdallaan. Itsellä meni poikki kun ei urassa pysynyt. Opelilta saa oikeanmuotoisia, hintaa en nyt muista. Onnistuu tiivistäminen myös tähän tarkoitetulla tiiviste aineella. Tietysti jos hieman laittaa sitä tiivistemassaa niin pysyy se pyöreäkin o-rengas.
voiko kukaan suositella jotain tiivisteainetta? motonetistä?mika_21 kirjoitti:Joo, no pitää ostaa sitä tiivistemassaa.2.0 16v CDX kirjoitti:Laita ilmanmuuta ne ruuvikiristeiset klemmarit! Paljon helpommat.. Tuon termostaatin vaihdosta sen verran että etenkin jos tiiviste on pyöreä o-rengas, ei tahdo millään pysyä kohdallaan. Itsellä meni poikki kun ei urassa pysynyt. Opelilta saa oikeanmuotoisia, hintaa en nyt muista. Onnistuu tiivistäminen myös tähän tarkoitetulla tiiviste aineella. Tietysti jos hieman laittaa sitä tiivistemassaa niin pysyy se pyöreäkin o-rengas.
Joo nyt on termari vaihdettu ja homma pelaa niinku pitääkin =) eli lämmöt nousee normaalisti siihen 85c hujakoille ja siinä pysyy
aikasemmin nous vaan 70c.. Ja kun noin 2 minuuttia tyhjäkäytti niin oli jo lämmöt 100c mut nytten meni n.8min ennen ku olis 95c ja sitte flekti rupes pyörii ja lämmöt laski siihen 85c takas. Ainut oli vaan se että jostain sieltä termarin alta nous höyryä/savua.. mun mielestä kyllä höyryä. varmaan siitä ku sitä jäähdytinnestettä roisku sinne ni ku kone lämpes ni varmaan sen takia höyrys. =)
Hyvä niin, että nyt auto lämpöjen puolesta pelaa kuten pitääkin
Voi olla, että vaihdon yhteydessä valunut neste höyryää. Tarkkaile kuitenkin nestepintaa ja voihan se olla, että vuotaa vaikka tiivisteestä hieman.
Voi olla, että vaihdon yhteydessä valunut neste höyryää. Tarkkaile kuitenkin nestepintaa ja voihan se olla, että vuotaa vaikka tiivisteestä hieman.
Robertx kirjoitti:Hyvä niin, että nyt auto lämpöjen puolesta pelaa kuten pitääkin![]()
joo pitää tarkkailla