30ne/c30ne

Keskustelua Opeleista
GeeTee
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja GeeTee »

soittelen sunnuntaina kun lähden tampereelta kangasalan suuntaan.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

GeeTee:
Tänään alkaa se vuodon etsiminen. Huomasin ainakin 1-pytyn ensimmäisen pakosarjanpultin olevan melkein irti... Se on nyt kiristetty, mutta tarvii tarkastaa, jahka pajalle pääsee, onko muita pultteja löysällä. Uusi tiivistekkin on jo kiikarissa (Reinz ja hinta 26€), mutta toivottavasti sitä ei tarvitse vaihtaa. Onko mahdollista että se vuoto katoaisi jopa pelkästään ne imu- ja pakopultit kiristämällä, vai onko mahdollista että se tiiviste on jo parhaat päivänsä nähnyt ja vaihtopakko edessä?
GeeTee
'Senator'
'Senator'

Vaihtaisin sen tiivisteen,mutta ainahan kannattaa kokeilla kiristämistä,tuurilla voi jopa vika korjaantua.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Nyt hetkellinen tyhjäkäyntikulutus siis enään 1.8l/h, vaikka ennen se siis oli sen 2.3l/h. Tuntuu noin muutenkin toimivan paremmin. Tämä kaikki siis sen tyhjäkäyntimoottorin letkuvuodon korjauksen jälkeen. Tyhjäkäynti on paljon tasaisempi, ja kierroksia on noin 5500/min.
GeeTee
'Senator'
'Senator'

omassa tyhjäkäyntikulutus 1.7-1.9 l/h
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

GeeTee:
Ootko muuten milloin vaihtanut ittelles termostaatin. Olin vaihtamassa, mutta uuden mukana ei tullut tiivistettä, eikä sitä erikseen saannut. Toinen ongelma oli se, kuinka sen termostaatin saa irti sieltä "kuopastaan"? Koppa oli purettuna, mutten viitsinyt ruveta sitä ternaria väkivalloin irrottamaan...
Osaatko vielä ehdottaa tohon mottiin hyviä öljyjä, ja tietty määrän paljon sitä pitäisi sinne laittaa?
GeeTee
'Senator'
'Senator'

moottoriöljy mitä olen käyttänyt on mobilin rally formula 5w-50 talvella kesällä castrol racing 20/50,öljyä koneeseen menee 5.5 litraa.Olen termarin vaihtanut eikä se ollut kovinkaan tiukassa pientä väkivaltaa käyttäen lähtee kyllä irti.Tiivisteen ainakin minä ostin erikseen.
JV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JV »

teil on aika isot tyhjäkäynti lukemat mullei oo ku 1.0L/h - 1.1L/h tyhtäkäynnillä!!
OPEL OMEGA 3000 24V
GeeTee
'Senator'
'Senator'

oman auton suuri tyhjäkäynti kulutuslukema saattaa johtua vuotavista suuttimista.Keskikulutus on 10.6
Pekka
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Pekka »

On 2003-09-14 13:09, jamboy wrote:
Tyhjäkäynti on paljon tasaisempi, ja kierroksia on noin 5500/min.
Aika rankka, ei varmaan sammu lähtiessä. Monesko kytkin? :smile:

(en voinut vastustaa kiusausta)
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Juuh, eli kierrokset siis 550/min, ja kysessä tomaatti, eikä turbiini ole palanut kertaakaan. :wink:

GeeTee:

Eli siihen käy öljyksi esim Nesteen City Pro 5W-40 (kun mulla sattuu olemaan sitä 8l :smile: )? Sehän melkein vastaavaa kuin mobilin rally formula.