Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Ascona 1.6sv, puolisen vuotta ollut pojalla, nuo pakokaasuarvot vähän mietityttää, tämä co vai mikä arvo se nyt joka tyhjäkäyntipiiriin vaikuttaa jota katsastuksessakin..., niin oli 0.24 ja ollut jo monena vuonna ( entinen omistaja säilönyt katsastusraportteja monen vuoden ajalta )eikö tuo ole aika vähän, edellisessä asconassa 1.3n oli n: 1.5 tämä arvo, auto kyllä toimii moitteetomasti.
Niin minustakin, mutta eipä tuosta taida haittaakan olla koska tosiaan neljän edellisesn vuoden katsastustietojen mukaan tuo arvo on ollut joka vuosi lähestulkoon sama, ihme kyllä, mutta hyvähän se on että "pierupurkki" pelaa ja säädöt pysyy kohdillaan.
Siis täh? Ainakin kun mä kävin mittauksessa -87 vehkeellä ilman katalyyttisiä laitteita niin papereissa luki CO = 1,45/3,50. Eli 3,50 on suurin sallittu arvo.
Tehtaan ilmoittama CO max mulle 1,0%
<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2003-09-26 12:36 ]</font>
Noi päästörajat oli ainakin mun Ompulle (B -98).
Kävin nimittäin tänä aamuna vuosikatsastuksessa joten on ainakin uutta tietoa
Hyvin kompressoriomega alitti kaikki vaaditut arvot.. joten huomautuksitta läpi.
On 2003-09-26 14:09, havericky wrote:
Noissa uusissa on näköjään saamarin tiukat rajat. En tiennytkään että noin tiukat ovat...Ei paljo seosta rukata...
Eipä ainakaan näytä uudempien autojen viritys jäävän kiinni noista päästöarvoista.
Omassa suuttimet vaihdettu ja ahdin asennettu silti CO arvo 0, HC 4, O2 0.29, Lambda 1.00.