Omega V6 3.0 stw -00 Executive.MYYTY, että se siitä.

Esittele Opel-projektisi tai autosi
häjy
'Admiral'
'Admiral'

Re: Omega V6 3.0 stw -00 "Irmscher"

Viesti Kirjoittaja häjy »

Mutta mulla toi on suomi-auto ja siten suomenkielinen ohjekirja, niin katonpa sieltä tässä jahka kerkeän / muistan. :bonk:
Suomi-auto myös tämä, mut ei muuta kuin kaiken kattava huoltokirja mukana. :worship:
Laittele tietoo kun kerkeet. :peukku:
Mixu_N
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mixu_N »

häjy kirjoitti:
Mutta mulla toi on suomi-auto ja siten suomenkielinen ohjekirja, niin katonpa sieltä tässä jahka kerkeän / muistan. :bonk:
Suomi-auto myös tämä, mut ei muuta kuin kaiken kattava huoltokirja mukana. :worship:
Laittele tietoo kun kerkeet. :peukku:

Ohhoh ja kun mä luulin että toi mun on about ainoa noilla varustein oleva kolme litranen executor Suomi-auto. No, taitaa silti olla yhden käden sormin laskettavissa nuo vessat - Suomi-autoina siis. Saksan tuliaisia on varmaankin ehditty jo jonkin verran tuoda.

Miettii vaan että kuka saatanan dalidomi on viittiny pistää 10 vuotta sitten liki 400 000,- Omegan paskaan... :lollis: :lollis: :lollis:
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
häjy
'Admiral'
'Admiral'

Ohhoh ja kun mä luulin että toi mun on about ainoa noilla varustein oleva kolme litranen executor Suomi-auto. No, taitaa silti olla yhden käden sormin laskettavissa nuo vessat - Suomi-autoina siis. Saksan tuliaisia on varmaankin ehditty jo jonkin verran tuoda.
Saiskos jostain www:stä selville montako näitä on täällä, esim Suomi-autoina + tuliaisina ?
On täytyny olla jollain ylimääräistä silloin kun ovat nää ostaneet, löysää rahaa....mut onhan toi ollut silloin aika hulppee laite :hypocrite:

Tällaisen löysin tuolta jostain, automaattinen maavaran säätö ????? Mites se toimii käytännössä :roll:
EXECUTIVE, kaikkien Elegance varusteiden lisäksi;
-nahkavrhoilu, kolme eri väriä
-17" vanteet
-sähkötoimiset etuistuimet muistilla
-4:n cd:n vaihtaja
-Bose äänentoistojärjstelmä
-takaikkunan verho (sedan)
-automaattinen maavaran säätö (caravan)
-hälytin
-nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin.

Nämä siis Suomessa myydyissä autoissa Syyskuussa 2000. Saksassa uutena mydyissä malleissa ero Suomen vastaaviin. Sporttia ei tästä opuksesta löytynyt, mutta recaron nahkaiset etupenkit lisävarusteena
Mixu_N
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Re: Omega V6 3.0 stw -00 Executive.

Viesti Kirjoittaja Mixu_N »

hmm... itellä tuli kyllä kahdet 16" vanteet ja eikä mulla oo tota säätyvää ohjaustehostinta.

Toi korkeudensäätö tarkoittaa sitä, että voit mäntätä vaikka tonnin hiekkasäkkejä takalooraan ja silti autopysyy vaaterissa. Siellä on semmonen vitun vipunivelhässäkkä taka-akselissa joka haistelee että onko auto vaaterissa. Tarpeen mukaan se antaa sitten commandia kompuralle joka pumppaa takaiskareihin lisää ilmaa jotta auto sit tosiaan on vaaterissa. T.s perä ei painu alas vaikka takana olis mitä. Ja multa noi tosiaan korkkas ja olisko ollu joku 400 euron luokkaa PER KAPPALE jos olisit marmoritiskiltä käyny hakemassa ko. iskunvaimentimet. :banghead:
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
häjy
'Admiral'
'Admiral'

hmm... itellä tuli kyllä kahdet 16" vanteet ja eikä mulla oo tota säätyvää ohjaustehostinta.
Mulla oli alla 17" orkkiksen näköiset vanteet.
Tässä kasa Omegan valsseista.
Noi vasemmat alhaalla oli alla ostaessa.
Kuva
häjy
'Admiral'
'Admiral'

Tällaiset kirjain-numeroyhdistelmät siinä vänkärin oven tolpassa Z 385 XXLB 048
Mikä noista mahtaa olla se värikoodi ???

Huomasin tänään, kun ajoin aamulla töihin ja auto oli kokopäivän ---> 8h ollut parkissa, niin vänkärinpuolen sumarin kohdalle oli tiputtanut jotain ja tippui tippa kerrallaan viel silloinkin, tosin aika verkalleen mut kuitenkin,,,,mitähän toi kirkas litku on, eipä siinä nyt paljoo oo vaihtoehtoja mitä sieltä vois tulla...ei oo ainakaan jäähdytin-nestettä...
Ei haise eikä maistu millekkään, on kirkasta väriltään....vuotaako jokin ilmastoinnin keno tms ???

Edit: Näkyy muuten asfaltilla sattumalta se tiputusläiskä tuossa viimeisessä kuvassa !!!!!!
:J:J
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja :J:J »

se on toi 385 eli graphic metallic, XXLB on sisustakoodi = beige nahka
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

jep, se se värikoodi on
385/89L: Graphite II Mica (00-) Z = applies to two-coat painting
(as 2 coats of a plain colour ; 2 coats metallic and 2 coats mineral effect paint)

tuolla ainakin on noita värikoodeja > http://www.astraownersclub.com/vb/showt ... hp?t=82172
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
häjy
'Admiral'
'Admiral'

ep, se se värikoodi on
(as 2 coats of a plain colour ; 2 coats metallic and 2 coats mineral effect paint)
Eli kyseessä jokin helmiäis/metalli/efektiväri hässäkkä, Suomennettuna :worship: ????
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

häjy kirjoitti:
ep, se se värikoodi on
Eli kyseessä jokin helmiäis/metalli/efektiväri hässäkkä, Suomennettuna :worship: ????
...jotain sellaista kai... 8)
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
häjy
'Admiral'
'Admiral'

Mites toi hälyttimen liikkeentunnistin Omegassa, saako sitä jotenkii pois päältä, kun koira jää autoon niin hälyt huutaa jos ovet heittää lukkoon :yes: :yes: :yes:
Tosin siel on sellainen koira, että ei sinne varkaat mene, mut silti :ruoska: :ruoska:
mikkis
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Hieno Omega :thumbsup:

Olen ollut aina Omega friikki ja olen sitä edelleen :nerd:

Tuo väri on tosiaan helmiäsväri, F-Astroja oli saatavilla aikanaan samalla värillä. Mulla oli aikanaan (1998-2002) sellainen ja väri sopi siihen tosi hyvin. Muistaakseni siinä maalissa oli seitsemää eri väriä..

Kävin aikanaan (2005) katsomassa vastaavaa ja saman väristä (00) 3.0 suomi-farkkua Espoossa, tosin oli mustalla sisustalla ja manuaali. Jäi ostamatta värin takia (oli ollut jo saman värinen) eikä hinnasta päässyt samalle tasolle. Tuli sitten haettua Saksasta omaa silmää miellyttänyt irmelin erikoismalli.

Ne vanteet jotka sulla oli kuvassa vasemalla alhaalla, on juuri Executive-mallin vanteet jotka siinä on vakiona. Executive tuli B2 malleissa 2000 korvaamaan B1 Sport ja MV6 varustelutasoja. Tuo varusteteksti aiemmassa viestissä on muistaakseni mun kirjoittama, mulla on himassa toi Omegan 2000 vuoden paksu myyntiesite.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
häjy
'Admiral'
'Admiral'

Hieno Omega :thumbsup:

Olen ollut aina Omega friikki ja olen sitä edelleen :nerd:
Kiitos kehuista !!!!
Kyllähän toi aika jees laitos on, ja todella hienossa kunnossa vieläkin...ja todella hyvä ajaa,.

Ensin oli hankintalistalla jopa Insignian farkku kun Vectrasta pääsee eroon, ....mut mikähän siinä on, että veri vetää jotenkii näihin vanhempiin, näissä vaan on sitä jotain...nyt tuntuu kuin ois kotiin päässy takas.
Takapotkuu ei oo ollu 10 vuoteen, --> Opel-kierre siis jatkuu :peukku: tulis jo talvi :lollis: :lollis:
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja ?! »

Mixu_N kirjoitti: ja eikä mulla oo tota säätyvää ohjaustehostinta.
Taitaa olla vakio varuste b omegassa,ainakin -90 ja uudemmissa 6syl a omegoissa jo moinen...
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
t3mu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja t3mu »

häjy kirjoitti: Huomasin tänään, kun ajoin aamulla töihin ja auto oli kokopäivän ---> 8h ollut parkissa, niin vänkärinpuolen sumarin kohdalle oli tiputtanut jotain ja tippui tippa kerrallaan viel silloinkin, tosin aika verkalleen mut kuitenkin,,,,mitähän toi kirkas litku on, eipä siinä nyt paljoo oo vaihtoehtoja mitä sieltä vois tulla...ei oo ainakaan jäähdytin-nestettä...
Ei haise eikä maistu millekkään, on kirkasta väriltään....vuotaako jokin ilmastoinnin keno tms ???
Edit: Näkyy muuten asfaltilla sattumalta se tiputusläiskä tuossa viimeisessä kuvassa !!!!!!
Voisko olla että ilmastoinnin keräämä huurre sulanu? Faijan vanhassa nissanissa teki sitä ja pitkään etittiin mistä tuli :)
Vastaa Viestiin