Opel Vectra 97

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
rituliini59
'Agila'

Opel Vectra 97

Viesti Kirjoittaja rituliini59 »

Hei omistan Opel Vectra B -97 2,0 ja siinä on sellainen vika että tyhjentää akun itsestään vuorokaudessa.Ostin uuden akun ja samoin kävi sille että oli tyhjentynyt.Akun vieressä on musta muovinen rasia jossa on kaksi releä sekä 30A sulake.Kun laitan miinuskaapelin akkuun kiinni niin toinen releistä naksahtaa.Voiko rele tyhjentää akun ja voiko se jäädä päälle?Osaako joku neuvoa minua?
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Opel Vectra 97

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

Ei siinä releessä mitään vikaa ole. Mutta tarkastappa jääkö esim takakonttiin palamaan valo virtojen ollessa sammuksissa ja takakontti kiinni. Joku pienikin valo voi tyhjentää akun jos pääsee palamaan pidemmän aikaa auton ollessa sammuksissa.
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Mittaa lepovirrankulutus jos sielt joku ottaa vaikka ei pitäis
2639
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja 2639 »

Jaahas, suoraan sanottuna alkaa olla jo niin paljon elektroniikkaa jo jossain B-Vekussakin, että en ole enää varma onko siinä enää se perinteinen akuntyhjentäjä. Eli laturin diodi jos rikkoutuu, niin akku purkautuu laturin kautta. Diodi löytyy yleensä laturin yhteydestä, siihen kylkeen läntätty(tai itse asiassa laturin toiseen päähän) mötikkä. Ei ne kovin kalliita palikoita diodit ole, vaihtotyö maksaa, jos itse ei osaa.
Ooppeli ei ruostu!

Vectra 2,0 CD Sport '97
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Katsopas ihan ensiksi takaluukun johtosarjan kunto. Luultavimmin johdot rispaantuneet poikki, ja sitä kautta purkaa akun tyhjiin.
Vastaa Viestiin