Vinkuu!!

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
cdxvecculi
'Agila'

Viesti Kirjoittaja cdxvecculi »

Laiton hienan poppia autoon ja rupes kuuluun laturin vinkuminen! Akulta runkoon vaihettu paksumpi kaapeli.. Kokeiltu monesta kohtaa vahvistimen maadotusta mut vinkuminen ei häviä..
Mitä tehä?? Laturille paksummat kaapelit??
Opel on POP!!
omega 2.0turbo
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega 2.0turbo »

Meneekö Vahvistimien virtapiuha ja RCA-johdot tai kaiutinjohdot vierekkäin? Se aiheuttaa vinkumisen.
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
cdxvecculi
'Agila'

Virta kuskin puolelt ja rca vänkärin puolelt.. Kaiutinjohot vakiot..Eli mankalta taakse menevät johot on muutettu vahvistimelt eteen meneväks. juu. sielthän se tulee ku eiks ne mee siel kuskin puolen kynnyskotelos??

<font size=-1>[ This Message was edited by: cdxvecculi on 2003-09-28 12:29 ]</font>
Topah76
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Topah76 »

Tuleeko häiriö vain silloin, kun auto on käynnissä vai aina? Jos olet juottanut rca:t itse niin siinä vois olla tutkimisen sarkaa, tai sitten laturilta runkoon parempi maadoitus.
Kuva
Psycho
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Psycho »

Ei se häiriö kaiutinjohtoihin vaikuta ainakaan siinä määrin kuin RCA-johtoon. Älä kysy miksi. Sen kai tiesitkin, että RCA-johto ja MIKÄÄN virtajohto ei saa missään vaiheessa mennä vierekkäin. Jos RCA-johdon pitää ylittää virtajohto, niin tee se ylitys 90 asteen kulmassa, niin ei tule häiriötä.
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

joo ja tarkistaettä mankan maadotuskin pelaa..

ja sitten vielä semmonen että rca:t n ihuolehdippa ettäon kunnolla kii ku nekin tekee sitä jos ei oon kunnolla kiinni...

mulla ku ajaa esim mukulakivilä ni vähän heiluu liittimet ni sillon vinkuu..
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
jmoilanen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jmoilanen »

Pyöritä norm.1.5mm2 johtoa mankan virtajohdon päälle. ja maadoita se johto VAIN toisesta päästä, pitäis vinkunan hieman vähentyä tai sit kokonaan niin kuin minulla.
vecculi96
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja vecculi96 »

Itse olen laittanut mahdollisimman paksun kaapeli soittimen ja vahvistimen välille(laitteiden runkoihin kiinni) ja maadoituksen ainoastaan vahvistimen päästä auton runkoon. Eli ei soittimen päähän maadoitusta ollenkaan. Kyseisen toimenpiteen on tarkoitus poistaa potentioero laitteiden väliltä. On toiminut.
cdxvecculi
'Agila'

Tais olla joku liitos hieman löysäl ku käytin vahvistimen pois ja laiton uudestaan ni loppu vinkuminen.. välil hieman ääntää ku oikeelle kääntää mut ei paha.. Sit kuhan teen lopullisen asennuksen ni pitää kattoa kaikki johot kunnol..
Opel on POP!!
piriste
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja piriste »

maadotusongelma, vedä uusi virtajohto radiolle, ratkaisi mulla saman ongelman.
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Joskus oli vastaava ongelma c-kapissa ja ratkesi kun jaksoin maadoittaa soittimen ja vahvarit samaan kohtaan, tässä tapauksessa suoraan akulle.
Vastaa Viestiin